לדווש בעיר: מסלולי אופניים בתל אביב

הם מהווים חלק בלתי נפרד מהנוף העירוני של תל אביב. בשלל צבעים, עם סלסילות נשיאה ואקססוריז, רוכבי האופניים מגוונים לנו את הדרכים. לרגל חניכת מסלול חדש לרוכבים בשבילי העיר, הנה מבט על כמה שבילים מקסימים לרכיבה נינוחה

writer
רוני ארקוש תאריך פרסום: 04/12/2013

הכתמים הירוקים הבוהקים שצצים ברחובות תל אביב, כבר מזמן הפכו להיות חלק מהשגרה. פרוייקט "תל אופן" אשר יצא לדרך בשנת 2011, בו ניתן לשכור אופניים בתחנות שונות ברחבי העיר, רק הגדיל את הצורך בשבילים נוחים לדיווש ואכן ניכר כי מיום ליום התשתית רק מתרחבת.

ממש בימים אלה, נחנך "פרויקט שדרות רוקח"- שביל אופניים חדש, לרווחת תושבי העיר. מדובר בשביל באורך של 300 מטרים, אשר תחילתו בכניסה למרכז הירידים וסופו בהצטלבות הרחובות אייזיק רמבה ושדרות רוקח. שביל זה הינו חלק ממערך שבילי אופניים מרושת ומקיף שמציעה העיר. בסקר שערכה עיריית תל אביב יפו בשנת 2012, התגלה כי למעלה מ-73,000 משקי בית בעיר מחזיקים לפחות זוג אופניים אחד, וכ-19% מתושבי העיר משתמשים בשירות "תל אופן".

פרוייקט חדש בעיר, שד' רוקח (צילום, מרכז הירידים ת"א)

כיום קיימים בתל אביב למעלה מ-100 ק"מ של שבילי אופניים מסומנים שיכולים לאפשר רכיבה בטוחה ללא הפרעה. ההגעה לעבודה מעולם לא היתה בריאה ואקולוגית יותר, ומסתבר שכ-12% מתושבי מרכז העיר אכן משתנעים כך, בנוסף לנופשים במלונות הבוטיק בתל אביב שגם הם משכירים מפעם לפעם אופניים.

כמו כל דבר שמתחלק לשלוש

ישנם שלושה סוגים עיקריים של שבילים - כאלו שמסומנים במדרכות המשמשות גם את הולכי הרגל, שבילים אחרים נמצאים על הכביש עם סימון מפריד מאיזור החניה, בעוד שהשבילים האידיאליים עבור הרוכבים הינם השבילים שממוקמים בין המדרכה לכביש, עם הפרדה וסימון ברור ואף הנמכה של פני השטח בהשוואה לגובה המדרכה.

מצפון העיר ועד דרומה, ניתן היום ליהנות מהגעה זריזה, חסכונית ובריאה ליעד המבוקש. אולם הרכיבה על אופניים ברחבי העיר אינה חייבת להתמצות אך ורק בסידורים ופגישות. חלק משבילי האופניים מציעים נופים מהנים לרכיבת בוקר בריאה וספורטיבית. כך למשל, תוכלו לפתוח את היום ברכיבה על אחד משבילי הנמלים בעיר - נמל תל אביב הצפוני מציע לכם את נופי שפך הירקון, עם טיילת מחודשת וים אינסופי. ברכיבה על הטיילת המובילה לנמל יפו, תוכלו להתמוגג ברקע מעתיקות העיר ואף לעצור בדרך לקפה או הסדרת נשימה במתחם הרכבת או בשכונת נווה צדק הסמוכה.

שבילים מסומנים בעיר (צילום מרכז הירידים ת"א)

מסלולי אופניים בת"א למטיבי דיווש

אפשרות להרחבת המסע הדו גלגלי היא לעשות טיול מחוף אל חוף, המשלב נקודות ציון כמו גן צ'ארלס קלור, מתחם הדולפינריום, נמל תל אביב ועד לפארק הירקון הצפוני. אם מתחשק לכם לחוות את מרכז העיר קצת אחרת, ניתן לרכב לאורך שדרות רוטשילד הקסומות מדרום לצפון, לעצור לאתנחתא בכיכר הבימה ומשם להמשיך לכיוון שדרות בן ציון אל עבר הלב ההומה של העיר. אפשרות נוספת להיכרות עם רחבי העיר היא לרכב מכיכר רבין צפונה, דרך רחוב אבן גבירול השוקק ומשם לחתוך מערבה לשדרות נורדאו הרחבות והנוחות לרכיבה, אשר נשפכות עד הים. דיווש קצת אסקפיסטי אל עבר הטבע יכול להתקיים במסלולי פארק הירקון המוכר והאהוב, עם הרבה ירוק בעיניים, שלווה ושקט. אם בא לכם לאתגר את עצמכם אל מעבר לגבולות העיר, ניתן לתכנן רכיבה לאורך מקורותיו של הירקון, אשר תחילתה בפינה המזרחית של פארק הירקון וסופה בפארק אפק הסמוך לראש העין. 

אופניים ידידותיים לרכיבה בעיר

רוכבים ומרווחים - מסלולי אופניים בתל אביב

אם חיסכון באנרגיה וזיהום הסביבה הם נושאים הבוערים בכם, וגם אם אתם רק מאלה שנמאס להם לבלות שעה בחיפושי חניה, או שבא לכם לשרוף את הקלוריות של הקוראסון שאכלתם הבוקר, רכיבה בעיר היא פתרון נהדר וזמין. שופע נופים ואתרים מגוונים, עתיר בריאות וכושר גופני, חסכוני ומהיר לאתר הבית

אולי יעניין אתכם גם

מדורים