תרבות אומנות ופינות קסם: ראש פינה

כל כך הרבה סיפורים יש על ראש פינה וכשמגיעים למושבה הציורית הזאת, מרגישים מקרוב את ההיסטוריה קמה לתחייה. הבתים העתיקים, החצרות המטופחות והסמטאות הצרות. ראש פינה שמרה על צביונה הססגוני ומציעה אתרי אירוח רומנטיים מול הנוף הכובש.

writer
קורן דור תאריך פרסום: 19/01/2014

המושבה הקסומה בגליל העליון, ששוכנת למרגלות הר כנען, היא הכפר ג'עוני המוכר לנו במיוחד מהסיפור הידוע "גיא אוני" מאת שולמית לפיד. במהלך השנים עברה ראש פינה טלטלות רבות והחלוצים של המושבה ידעו בה קשיים רבים, אך היא בנתה את עצמה יפה ואפילו היתה בת טיפוחיו של הברון רוטשילד. 

היום, כשמסתובבים בראש פינה (וכמה נפלא להתהלך פה ולשוטט כמו בערים אירופאיות רבות) ההיסטוריה מתגלה בפינות רבות, בין אם זה ביתו של פרופסור גדעון מר שפעל להדברת מחלת המלריה או מוזיאון תולדות היישוב, בית הספר העברי הישן או הבית האמריקאי. 

צימרים בראש פינה הם פנינה תיירותית שממזגים בין עבר להווה ועושה זאת באלגנטיות רבה. יש הרבה מה לעשות כאן, חוויות קולינריות, מרכזי קניות, גלריות, מוזיאונים, פינות תצפית וגנים. 

האווירה מורגשת עוד מהכביש המוביל לראש פינה

הסמטאות הקסומות (צילום רועי אנגל)

עוד מאז: בית הפקידות

אם אתם מעוניינים לחזור אחורה בזמן, אל תפספסו ביקור בבית הפקידות המשוחזר במושבה בו תצלומים מעניינים ופריטים מהתקופה ההיא. זה הבית ששימש את פקידי הברון רוטשילד וכיום ניתן לצפות בו בחזיון אור המוצג על גבי מספר מסכים ומתאר את סיפורה של המושבה ותולדותיה לאורך השנים.

טיול בגן: מטופח וקסום

גן הברון בראש פינה הוא אי ירוק של שלווה בין הבתים המשוחזרים. הגן ניטע בשנת 1980 ומאז השתדרג להפליא וכיום הוא גן מטופח של מדשאות, מזרקות, פרחי נוי, פרגולות. ניתן לטייל בין הטרסות השונות ולתפוס אתנחתא תחת כיפת השמיים.

הסמטאות הקסומות (צילום רועי אנגל)

מה עושים בראש פינה? לטייל תוך כדי תנועה

ראש פינה ממוקמת במקום נפלא, מרחק קצר מאגמון החולה, יער ביריה, המרחב הגלילי שופע ירוק. משק שוורץ מראש פינה מציעים טיולי תומקר לכל המשפחה בליווי מדריך מוסמך ובנוסף, סיור בעגלה, שמן זית, דבש, פירות ועוד פינוקים תוצרת המשק המשפחתי.

הגלריות: לגעת בחומר

האווירה המיוחדת של ראש פינה על הגלריות הרבות שלה עושה חשק והשראה להתחיל לפסל. סדנאות החימר שמתקיימות בראש פינה בתיאום מראש, ילמדו אתכם לפסל באובניים, לאייר על פסלים וליהנות מתערוכה פתוחה של המשתתפים. את הסדנאות מעבירה האומנית ענבר רסקי. לאחר מכן, אתם מוזמנים לסייר בין הגלריות ובתי האומנים הפתוחים. כך למשל, תוכלו לבקר בגלריה של הצורף רועי איבגי, לראות את המנורות והאהילים של סטודיו בשם "הצבע שבאור" ועוד.

הסמטאות טבולות באומנות ותרבות (צילום רועי אנגל)

 מה לעשות בראש פינה? אקסטרים: חוות בת יער

החווה הגלילית היא אתר אטרקטיבי למטיבי הלסת ולחובבי האקסטרים. באווירה של המערב הפרוע, תוכלו ליהנות מרכיבה על סוסים, גינת שעשועים, פארק חבלים ומסעדת בשרים משובחת שמוכרת ביישון הבשר שלה ובמנות הקרניבוריות שהיא מציעה. החווה שוכנת ביער ביריה היפהפה ליד עמוקה צפת.

שופינג בראש פינה : קניון החאן  

ואין כמו שופינג, במיוחד באוויר הגלילי הצח. קניון חאן ראש פינה הוא מרכז קניות ססגוני המציע חנויות של מגוון מותגים לצד בוטיקים מקומיים, הלבשה לכל המשפחה, הנעלה, טיפוח, פנאי ובתי קפה.

<

אולי יעניין אתכם גם

מדורים