לא רק לצמחונים: חופשה באמירים

אחד הישובים הבולטים בחקלאות אורגנית, ממוקם גבוה גבוה על צלע הר עם נופים מרתקים, שפע של פינות חמד, צימרים לאירוח משפחות וזוגות וריח של בריאות באוויר, אמירים.

writer
טל גולדמן תאריך פרסום: 26/01/2014

אמירים הוא אחד המושבים המעניינים בהם ניתן לנפוש בארץ, זאת עקב היותו צמחוני – טבעוני ודוגל בחקלאות אורגנית. המושב הוקם בשנת 1950 אך ננטש והוקם שוב על ידי תנועת המושבים וקבוצה של ניצולי שואה צמחוניים בשנת 1958 ששאפו להקים יישוב בו יקדמו תזונה בריאה על טהרת הצמחונות והטבעונות, הימנעות מעישון, הימנעות מריסוסים כימיים וכו'. 

על פי התכנית המקורית תכננו מקימי היישוב להתפרנס מחקלאות, אך מכיוון שסירבו להתפרנס מתעשיית הבשר, כמו רבים מהמושבים האחרים באזור, והודות לקרבה לצפת שמהווה אטרקציה תיירותית גדולה החליטו תושבי המקום להפוך את המושב לכפר נופש ולהקים צימרים באמירים. הצימרים הראשונים באמירים נפתחו כבר בשנת 1965 והיו בין הצימרים הראשונים בארץ.

נופים מרתקים מכל עבר (צילום רועי אנגל)

אז מה יש לעשות באמירים  

המיקום המקסים של היישוב בגליל העליון, בקרבת הכנרת, צפת ועוד אתרים מעניינים שניתן לבקר בהם הופך את אמירים למקום אידיאלי לכל סוג של חופשה, הודות לאטרקציות המרובות הנמאאות בקרבתו. במרחק נסיעה קצרה מהיישוב תוכלו למצוא מוזיאונים, מרכזי מבקרים, טיולי ג'יפים, טיולי רכיבה על סוסים, שייט קיאקים, אבובים, גלריות וכמובן – מסלולי טיול רבים ומגוונים בנחלים, ואדיות והרים שמסביב. מי שמעוניין לחוות את האווירה הצפונית מבלי להרחיק יוכל לבקר באחד משני המצפים שביישוב המשקיפים על הכנרת – מצפה מנחם, ע"ש מנחם קשטן, טייס בן הישוב שנפל במלחמת יום הכיפורים ומצפה כנרת. אטרקציה מיוחד נוספת שניתן למצוא במרחק דקות נסיעה מאמירים היא סדנאות החימר בראש פינה.

הסעודה האחרונה

קרוב קרוב: סדנאות חימר בראש פינה 

סדנאות המכילות התנסות בעבודת אובניים, עיצוב, פיסול ואיור על כלי החימר, אותם תקבלו הביתה בסוף הפעילות. כל סדנה אורכת כשעתיים – שלוש ומתאימה לכל הגילאים והרמות. את הסדנאות מעבירה האומנית ענבל רסקי בביתה הפרטי שנחשפה לעולם הקדרות בזמן לימודיה לתואר בתרפיה ואומנות. 

מה עושים אמירים ונופשים

ביישוב אמירים, כראוי לאחד היישובים הראשונים בארץ שהציעו לינה בצימרים, מה לעשות? תוכלו למצוא מגוון רחב של אפשרויות לינה וצימרים מכל המינים והסוגים, בינם תוכלו לבחור בהתאם להעדפות שלכם ולסוג החופשה לה אתם שואפים. עם זאת עקב הנוף המרהיב הנשקף מהישוב והשקט והשלווה שעוטפים אותו, אחת מהחוויות המומלצות ביותר היא לצאת לאמירים לחופשה רומנטית עם בני הזוג. הנה שלושה צימרים רומנטיים במיוחד שיאפשרו לכם ליהנות מהנוף, השקט וכל היתרונות של חופשה רומנטית בצימר.

הסעודה האחרונה

אמורה: על גג הגליל

גג הגליל הן סוויטות יוקרתיות בעיצוב מושקע הממוקמות על נקודת תצפית קסומה אל הרי הגליל ואל חורש טבעי. באתר שלוש בקתות אירוח הנקראות בשמות הארומטיים מוסקט, הדרים ורימונים. כל אחת מהבקתות מעוצבת בסגנון ייחודי ומאובזרת בקפידה עם מערכת קולנוע ביתית, מטבחון, מגבות רכות ונעימות ועוד. בגג הגליל תמצאו מרפסת נוף מרהיבה ובה ג'קוזי ספא מפנק ומרווח והרבה שקט ושלווה.

על גג הגליל, ונוף אל גג העולם

על גג הגליל, הכי רומנטי באזור

זמן חלון וספא

זמן חלום הוא מתחם עם בקתות עץ ואבן משולבות וחמימות המאובזרות בכל ה

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים