פנים רבות לה: סיורים קסומים בירושלים

היכרות עם הגינות הקהילתיות בעיר, שיטוט על גבי פסי רכבת ישנים שהפכו לפארק לתפארת או ביקור בשכונת מוסררה האמנותית - אין ספק כי העיר ירושלים מציעה שפע של אפשרויות מקוריות לבילוי משפחתי אביבי ונעים. לכבוד יום ירושלים, הנה 5 המלצות שלא כדאי לפספס למפגש מרתק עם העיר

writer
רוני ארקוש תאריך פרסום: 14/05/2014

פארק המסילה

חמישה קילומטרים של הליכה בתוואי של פארק מטופח הן אפשרות נהדרת לבילוי בעיר הבירה. הפארק מציע מסלולי הליכה ורכיבה על אופניים לצד פינות חמד מוצלות של ישיבה. פרוייקט מקסים זה יושב על תוואי יחסית מישורי לעיר ההררית, כך שבקלות יכול להתאים גם למשפחה ולעגלת תינוק. מדובר באחד מהפרוייקטים שהפכו להיות מקור גאווה לעיר ובהחלט שווים ביקור. בין השכונות שבהן עוברת המסילה המחודשת, תמצאו את המושבה הגרמנית, שכונת בקעה, קטמון ועוד. נקודת ציון מוצלחת לסיום ההליכה היא במתחם תחנת הרכבת הישנה, שם תוכלו למצוא בתי קפה ומסעדות לצד אלמנטים ששומרו מהתחנה המקורית. 

את האווירה אפשר להריח באוויר

אמנות וחומוס בשכונת מוסררה

שכונת מוסררה היא אחת מן השכונות הצבעוניות והמרתקות של העיר. השכונה, שהוקמה במאה ה-19, שוכנת בתפר שבין מזרח ומערב ירושלים ומכילה מקבץ גדול של אמנים פעילים שמתגוררים בה ובסביבותיה. עמותת האמנים "מוסללה", בשיתוף פעולה עם עיריית ירושלים וגורמים נוספים, מציעה סיורים מדי שבת בבוקר בסמטאות השכונה והיכרות עם אמנות במרחב הציבורי שבה וגם עם ההיסטוריה של השכונה. בסיום הסיור, ניתן להשביע את התיאבון שהתעורר באחת מהחומוסיות שבאיזור ובכך לשלב בין מזון לגוף ולנפש. 

כי אין כמו חומוס בעולם

ארמון הנציב

תצפית עם נוף מרהיב הנפרש למרחוק. אחד האתרים בהם תוכלו ליהנות מחוויה פנורמית שכזו היא ארמון הנציב אשר מכנס שלוש טיילות שמשקיפות על הר הזיתים, העיר העתיקה, מדבר יהודה ומערב ירושלים. המהלכים בטיילת יזכו לעבור בשכונת אבו תור, הר העצה הרעה ובארמון הנציב הבריטי שמשמו נגזר הכינוי לטיילות. זוהי הזדמנות לביקור מעניין באחת מהנקודות התיירותיות והמרהיבות של העיר אשר לעולם לא מאכזבת. 

הכי מרשים בעולם (צילום אורן גבאי גולן)

סיור גינות קהילתיות

אחת מהדרכים המעניינות להכיר את ירושלים מקרוב יכולה להגיע דרך תופעה אקולוגית מרשימה שהולכת ומתרחבת ברחבי העיר - הגינות הקהילתיות. ברחבי ירושלים תוכלו למצוא עשרות גינות קהילתיות שונות אשר מופעלות על ידי תושבי העיר. כך למשל, סמוך לכיכר הדוידקה, תוכלו למצוא גינה קטנה ומטופחת שמשלבת ילדים בפעילותה, בקרית מנחם תוכלו למצוא גינה שמשקיפה גם אל נופי העמק הלבן עם עצי זית וספסלי בוץ והרבה מרגוע. ניתן גם לשלב את הסיור בגינות בהשתתפות פעילה בטיפוחן בהתאם לימי העבודה שקבועים בכל גינה וגינה. 

סיור קולי בעיר העתיקה

אחד הפיתוחים העכשוויים והנחמדים של העיר היא אפליקצייה חינמית לסיורים קוליים שמאפשרת לכם להוריד מדריך קולי שמלווה אתכם בסיור מובנה בעיר העתיקה. באפליקציה מוצעים מסלולים שונים בעיר העתיקה, חלקם גם מונגשים לבעלי מוגבלויות. המדריך כולל הסברים על האתרים השונים ומשדרג את חווית הסיור. בנוסף, תוכלו להוריד מפה של המסלול ואף מידע מודפס אודות האתרים השונים. אחד הסיורים המונגשים המוצעים במסגרת המדריך הקולי הוא סיור משער יפו להר ציון, הכולל שפע של אתרים היסטוריים כמו שער יפו, מגדל דוד, כנסיית המשיח ועוד דרכם תוכלו ללמוד על ההיסטוריה של העיר, על סגנונות הבנייה השונים ועל שפע המטענים התרבותיים שטמונים בשורשיה.  

עיר צבעונית

אולי יעניין אתכם גם

מדורים