ימי המסיק: פסטיבל ימי ענף הזית

אוטוטו יחלו חגיגות המסיק בעשרות בתי בד הפזורים ביישובי הארץ, שם תחוו את קטיף הזיתים, הכבישה, הכנת שמן הזית, הטעימות ועוד. כל מה שמחכה לנו בפסטיבל ימי הזית.

writer
מערכת weekend תאריך פרסום: 23/10/2014

ברגע שתשתתפו בחגיגות המסיק תבינו איזו שמחת חיים נלווית לקטיף הזיתים והפיכתם של הזיתים שנקטפו לשמני זית איכותיים. המדינה הקטנה שלנו שופעת בתי בד משובחים שמייצרים שמני זית לתיבול, מאכל וגם כרכיב דומיננטי במוצרי קוסמטיקה שונים. פסטיבל ימי ענף הזית המציין השנה 20 שנים להיווסדו, מהווה סיבה מצוינת ליהנות מהתהליך המיוחד ומשלל אירועים בהשראת המסיק. 

תחילת עונת המסיק (צילום עירית עשת מור)

הפסטיבל ייערך השנה בין התאריכים 28.10 ועד 15.11 בלמעלה מ-60 יישובים ברחבי הגליל, הגולן והעמקים, בדיוק בעיצומה של תקופת המסיק - הקטיף וכבישת הזיתים - כך שמכל עבר תראו עצי זית עתיקים, תוכלו לבקר בבתי בד ולהיות חלק מתהליך הכבישה, לסייר בין משקים, לטעום לבנה  עם שמן זית, ליצור סבוני שמן זית ועוד והכל באווירה פסטורלית, ירוקה, בשילוב נופים קסומים. 

הפסטיבל הוא יוזמה של גופים רבים, ביניהם משרד התיירות, משרד החקלאות, קרן קיימת לישראל, המשרד לפיתוח הנגב והגליל, ששילבו ידיים ויצאו בשלל פעילויות ואירועים חווייתיים לכל המשפחה. אז מה בתוכנית? 

בתי הבד מחכים לכם

ביקור בבית בד מפעיל את כל החושים, הריח, הטעם, הראייה, המישוש, בין אם זה בד בית אותנטי ששומר על טכניקות ייצור מסורתיות ידניות ובין אם בתי בד מודרניים ומשוכללים המצוידים במכונות מיוחדות. בתי הבד בצפון פותחים את השערים בפני המבקרים במסגרת פסטיבל הזית בגליל. 

סבא חביב בקיבוץ פרוד

אתם מוזמנים לפסוע אל עולם שכולו זיתים ושמנים בבית הבד של סבא חביב בקיבוץ פרוד, להשליך זיתים תחת אבני רחיים ולצפות בהתרסקותם בזמן אמת. במקום יתקיימו גם סדנאות יצירה ובשבתות דוכני מכירה ואומנים.

מתי? ההפנינג אצל סבא חביב יתקיים ב 1.11, 8.11, 15.11 בין השעות 09:30-17:30

אצל משפחת ג'השאן במושב כלנית

לטעום מעדנים עם שמני זית ולשמוע על סגולות המרפא של שמני הזית בבית הבד המשפחתי הותיק. במקום יתקיימו גם סדנאות להכנת זיתים ובמרכז המבקרים במקום ניתן יהיה לרכוש מהמוצרים המקומיים.

מתי? בסופי השבוע החל מ 20.10 ועד 15.11 בימי שישי עד כניסת השבת ובימי שבת בין השעות 09:00-18:00

חגיגות לכל המשפחה (צילום עירית עשת מור)

השמן הכי אורגני

אם אתם מתעניינים בשמני זית אורגניים, אל תפספסו גיחה לבית הבד ריש לקיש במושב ציפורי, בית בד אורגני אקולוגי שמשלב סיור במטעי הזיתים. בבית הבד בכפר קדם, הילדים ייהנו בנוסף להתנסות ביצירת שמן זית גם ברכיבה על חמורים וירגישו ממש כמו פעם, בימים ההם.

מתי? בתאריכים ה-31.10 וה-14-15.11, לא צויינו שעות.  

לבשל עם שמן זית

שמן הזית מוסיף המון לתבשילים השונים ופסטיבל הזית מעניק לכם הזדמנות ללמוד איך לבשל עם שמן זית במגוון רחב של סדנאות בישול ומטעמים. אתם מוזמנים להשתתף בסדנת בישול בביתו של השף ארז קומרובסקי ביישוב הציורי מתת, שיכניס אתכם הישר למטבח הפרטי שלו בסדנאות קונספט המתמקדות בהכנת בשרים, אפייה ולחמים ועד סדנת ספיישל לפודיז, חובבי אוכל, שמחפשים רעיונות יצירתיים. השף משתמש בפירות עונתיים, ירקות טריים, חומרי גלם איכותיים וכמובן שמן נפלא. אחרי הבישולים, תוכלו להתענג על המטעמים.

מתי? ב-30.10 תתקיים סדנת בשרים, ב-11.11 סדנת אפייה, ב-13.11 סדנת פודיז. 

ללכת בעקבות הריח

תתפלאו, אבל אין כמו להסתבן עם שמן זית, יש לו שפע של סגולות בריכוך וגמישות מרקם העור ואם יש מישהי שמכירה בחשיבות הרבה של שמן הזית בקוסמטיקה הרי זו סבתא ג'מילה, שעומדת מאחורי מפעל הסבונים המפורסם. בסדנה מיוחדת במוזיאון הפתוח בתפן תינתן לכם ללמוד את סודות הסבונים, שלבי הייצור, האפקט על העור ועוד.

מתי? בימים ב'-ה' בין השעות 09:00-16:00 

<

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים