לקט ישראל: חוויה שהיא תרומה מהלב

יחד כל המשפחה, או בקבוצה - פעילות עם הילדים שהיא חוויה ייחודית ומהנה בפני עצמה אבל עם ערך מוסף חשוב מאוד, תרומה לקהילה. לקט ישראל עשייה ישראלית מהלב.

writer
מערכת weekend תאריך פרסום: 19/11/2014

עמותת לקט ישראל פועלת בכל רחבי הארץ, ובסופי שבוע מזמינה אליה אלפי משפחות עם ילדים כדי לקטוף פרות וירקות... העיקרון שמנחה את הארגון הוא הצלת מזון. את הפעולה החשובה הזו עושים בעזרת קטיף של עודפי ירקות ופירות בשטחים חקלאיים, איסוף מזון מבושל מבתי מלון, חברות קייטרינג, מסעדות ועוד. אז מה החלק שלכם בסיפור הנפלא הזה?

תרומה לקהילה אבל עם הרבה כיף והנאה (התמונה באדיבות לקט ישראל) 

לקט ישראל - נתונים עצובים עם לב זהב

בישראל חיים למעלה מ- 1.8 מיליון אנשים שאינם זוכים לתזונה מספקת, ביניהם יותר מ- 850 אלף ילדים. הארגון תומך בעשרות אלפי אנשים מדי יום באמצעות 180 עמותות סיוע לנזקקים. ללקט ישראל כ-50 אלף מתנדבים האוספים מזון מבתי אוכל שונים, עודפי המזון נאספים בסיום האירועים, הארוחות או שעות הפעילות של המקומות, ומועברים לעמותות. 

הלב היהודי רחב ואוהב, ומתנדבים רבים מגיעים מידי יום לשדות של לקט ישראל בנהלל וברחובות, בכדי לקטוף את הפירות והירקות המגודלים, בגידול עצמי. הארגון מגדל יבול זה, בעיקר ירקות שורש, במטרה להעשיר את סל המזון המוצע לנזקקים- ולהפכו לבריא יותר. המתנדבים מקבלים הדרכה מרכזי השטח הנמצאים במקום, מפשילים שרוולים – ומתחילים במלאכת הקטיף. כל היבול הנקטף על ידי המתנדבים מגיע לעמותות, ומשם אל הנזקקים.

במסגרת המיזם החדש נחכרו כ-200 דונם של אדמה חקלאית במושב נהלל בעמק יזרעאל, בה מגדלים במהלך כל השנה מגוון גדול של ירקות דוגמת סלק, תירס, עגבניות, צנון, כרוב, לפת, בצל, תירס ועוד, את כולם מחלקים לנזקקים בכל רחבי הארץ. המיזם מאפשר אספקה שוטפת לנזקקים בכל הארץ, של ירקות ופירות טריים באיכות מעולה. 

פעילות קטיף ליד רחובות,  נעשית בשיתוף עמותת "הטוב והמיטיב", אשר מגדלת פירות וירקות לחלוקה ללא תמורה עבור נזקקים באזור השפלה, ארגון לקט ישראל מספק מתנדבים לעבודת הקטיף כל ימות השנה.

טונות של יבול מידי שנה (התמונה באדיבות לקט ישראל)

אז מתי אתם מגיעים לקטיף?

מותר ומובן לקטר ולקבוע שהדאגה לנזקקים מוטלת על כתפי הממשלה, עם זאת כעם עם הלב הכי חם ודואג, ברור שנרצה להיות חלק מהסיוע המתבקש... קטיפים לגופים שונים מתקיימים מידי יום, לאו דווקא בשבתות ויש לתאם מראש, דרך מחלקת המתנדבים. כמו כן, כל יום שישי של סוף חודש ובחול המועד,  מתקיימים קטיפים הפתוחים לקהל הרחב, אליהם גם כן מומלץ להירשם מראש.

הרעיון לערוך קטיף משמעותי וחינוכי עם הילדים הוא רעיון בעל ערך נהדר, אפשר להתארגן מספר משפחות של חברים, כיתות או אפילו שכבות בבית הספר ולהגיע ליום גיבוש שכולו הנאה ותרומה. מי אמר שאי אפשר לבלות וגם לתרום באותה העת? ההתנדבות בקבוצות הוא אידאלי, כיוון שכל קטיף נעשה בקבוצה. כל מה שצריך לעשות זה ליצור קשר עם העמותה ולתאם קטיף מראש. ההנאה מובטחת!

ואם בא לכם להתנדב באופן קבוע...לקט ישראל

עמותת לקט ישראל, תמיד זקוקה לעוד ידיים עובדות ולכן התנדבותכם מבורכת.  בפרויקטים המבורכים, נדרש כוח עבודה. לצורך איסוף המזון והעברתו לנזקקים ולבתי תמחוי, לצורך העברת מזון לאחסון לילי בחדרי קירור, לצורך הסעות באזור חלוקת המזון בשעות הערב, לצורך ביצוע הקטיף בנהלל וברחובות, לצורך מיון ואריזת המזון ועוד. ההתנדבות הינה על בסיס גמיש, על פי יכולת המתנדב.

מתנדבים ונהנים (התמונה באדיבות לקט ישראל)

*לאלה מכם, אשר מעדיפים לתרום ללקט ישראל שלא דרך עבודת כפיים, ניתנת האפשרות לתרום דרך האתר של הארגון או בעמוד הפייסבוק: leket israel

אולי יעניין אתכם גם

מדורים