רגע לפני הקיץ: חמש המלצות לטיול בדרום

במדבר העוצמתי מול ההרים הגבוהים, הנופים החומים ומזג האוויר נטול הלחות. שניה לפני שהקיץ מגיע ועומסי החום עולים, קבלו המלצות על חמישה מסלולי טיול שווים.

writer
קורן דור תאריך פרסום: 20/04/2015

המדבר העוצמתי שנפרש לפניכם, הרים מרהיבים ונחלים מסתוריים, מכתשי ענק וג'יפים שדוהרים בשבילים הפראיים. דרום הארץ הוא אחד מהאזורים ההרפתקניים ביותר במדינה ומזמן שלל חוויות לכל המשפחה החל ממסלולי הליכה מאתגרים ועד אתנחתא קלילה, תצפיות נוף מסנוורות וטיולי שטח לחובבי האדרנלין. אז לפני שהעונה החמה מגיע והדרום יהיה יבש ולוהט, צאו לטייל ולצבור זיכרונות קסומים בכמה מקומות דרומיים. המלצה על נקודות דרומיות מומלצות לטיולים וצימרים בדרום הארץ. לא על אילת לבדה.

נהנים בנחל זוהר - מדבר יהודה והערבה

אין כמו פכפוך המים ששובר את השקט והשלווה ומרענן את האווירה. נחל זוהר הוא אחד ממסלולי הטיול האהובים בדרום, המסלול חולף על פני מצודה קטנה, מפלים מיניאטוריים, גשר, חווארים ושרידים ארכיאולוגיים מהתקופה הביזנטית ובאזור תיהנו מעצי שיטה ושיזף. המסלול הוא בדרגת קושי בינונית כיוון שהוא מתפתל מעט וכולל גם ירידה תלולה בערוצי נחל תוך שימוש ביתדות, הוא מתחיל בכביש מספר 31 בין ערד לים המלח.

אורך המסלול 4 ק"מ והוא נמשך כשלוש וחצי שעות בממוצע .

נשארים לישון: צימרים באיזור ים המלח

הנופים המדבריים באיזור ים המלח, צילום אורן גבאי גולן

קרן סרטבה והנוף המרשים - בקעת הירדן

נקודת חן מסנוורת בשומרון היא קרן סרטבה המכונה גם אלכסנדריון.  זה הוא מבצר חשמונאי עתיק ומופתי במראהו, פרי מוחו הקודח של המלך אלכסנדר ינאי, שככל הנראה נבנה בשנת 330 לפנה"ס. ניתן להגיע לכאן בג'יפ או בהליכה רגלית במסלול שכולו עלייה שנמשך כ- 3 ק"מ. הנוף הנשקף לעבר בקעת הירדן שווה בהחלט את המאמץ והבריזה שפורעת את השיער מוסיפה לתחושת ההישג.  

בקעת הירדן, צילום דב גרינבלט

הליכה מרגשת במכתש רמון 

אי אפשר לעמוד בפני יופיו של מכתש רמון, המכתש הגדול ביותר בישראל שאורכו 40 ק"מ ורוחבו 9 ק"מ. תוכלו לקבל מושג על אופי האזור במרכז המבקרים של מצפה רמון, שמציג בפניכם מופי אור קולי מרתק ותצפיות נוף מסנוורות לעבר נחל רימון והר ארדון. מכאן אתם מוזמנים לצאת להליכה לאורך טיילת אלברט ולהדס על שפת המכתש שמגיעה עד הר גמל. משפחות שמעוניינות לטייל ברחבי המכתש, יתחילו את דרכן בחניון בארות ממנו ניתן לצאת לטיולים רגליים מגוונים כמו למשל, מסלול מעגלי שאורכו 2.5 ק"מ שעובר בגבעת חרוט או במסלול שאינו מעגלי "גיא הזוחלים" שאורכו 2 ק"מ.

אם מתחשק לכם לתבל את הטיול במצפה רמון באטרקציות נוספות, אל תפספסו את "חי רמון" בו תכירו מקרוב את בעלי החיים והזוחלים של סביבת המכתש והמדבר. 

נשארים לישון: צימרים באיזור הנגב והסביבה.

מכתב רמון, צילום דב גרינבלט

נחל צין למשפחות

הכירו נחל האכזב מהגדולים בנגב - נחל צין שאורכו 120 ק"מ. המסלול המשפחתי האהוב באזור מתחיל ליד מדרשת שדה בוקר ונמשך כ-4 ק"מ. המסלול עובר בבין גבעות וקני סוף, טרסות חקלאיות קדומות ובורות מים עתיקים.

מי שנוסע על רכבי שטח ייהנה כאן מתנאי שטח מאתגרים במיוחד. כמו כן, אל תפספסו את שדה הבולבוסים המיוחד למרגלות הר צין.

נחל ציון, צילום יח"צ

מפארק תמנע ועד באר אורה - שביל ישראל

מי שמחפש מסלול בדרום שהוא חלק משביל ישראל, ימצא את מבוקשו באזור פארק תמנע בדרך לאילת. קטע מספר 41 מתחיל בפארק תמנע ומסתיים מערב מבאר אורה ואורכו הכולל כ- 13 ק"מ. תוכלו לבלות יום כיף בפארק תמנע שהיווה בעבר מוקד משיכה לכורי נחושת וכיום ניתן ליהנות בו ממגוון מסלולי טיולים שעוברים בין תצורות סלע מיוחדות כמו עמודי סלע, חלונות אבן, קשתות וגבעות, אגם מלאכותי.

נקודת ההתחלה לקטע מתוך שביל ישראל היא בפארק תמנע ונקודת הסיום בבאר אורה - ישוב השוכן בין אליפז לקיב

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים