טעמים, צבעים וריחות: 3 שווקים מומלצים

תוצרת מקומית וטרייה, יינות בוטיק מהשורה הראשונה, גבינות מעולות, דגים, ריבות, אוכל משובח לקחת הביתה או לאכול במקום ושאר דליקטסים שלא תמצאו בשום מקום אחר מלבד בשוק. שלושה שווקים ממש שווים שכדאי לבקר בהם בהקדם.

writer
דנה נמדר תאריך פרסום: 25/11/2015

אין מדינה שאין בה לפחות שוק אחד שווה במיוחד – לה בוקריה בברצלונה, קמפו די פיורי ברומא המופטאר בפריז ועוד. השווקים הללו מובילים את התיירות באיזור והופכים לנקודות ציון משמעותיות בתרבות ובקולינריה המקומית. גם אצלנו השווקים עברו, בעשור האחרון, שינויים משמעותיים והפכו למרכז קולינרי המציע מגוון רחב מאוד של תוצרת מקומית, דליקטסים וחומרי גלם ייחודיים. קבלו 3 המלצות לשלושה שווקים המציעים כל טוב.

בלב תל אביב: שרונה מרקט

חיכינו וחיכינו ובסוף הוא נפתח וממש לא בשקט. מתחם שרונה מרקט מציע חוויה קולינרית עמוסת מותגים וטעמים ומתיימר להיות מרכז קולינרי משמעותי בנוף הישראלי. כ 90 חנויות מעוצבות ומושקעות המציעות את מרכולתן הקולינרי האורבני. החל מיינות איכות, דוכני אוכל של המסעדות הטובות בעיר, בשרים מהגולן וגבינות איכות מהארץ ומחו"ל, ברים, נקניקיות טובות, שייקים, עוגות ומאפים בכל הצורות והצבעים ואפילו חנויות לכלי בית ודוכנים המציעים ירק שזה עתה נקטף.

קבלו טיפ שווה - אל תפספסו את חנות הגבינות של באשר פרומז'רי המציעה מגוון עצום של גבינות מהארץ והעולם, אבל זהירות – הכל שם כל כך טעים שזה ממש ממכר.

ואם אתם ביום חופש או שהגעתם לחופשה קצרה במלון או צימר בתל אביב, נצלו את שעות הבוקר בביקור בשוק ותיהנו מחוויה פחות עמוסה מאשר בשעות הערב או הסופ"ש.

מבחר גבינות שלא נגמר, באשר גבינות, צילום אלי גיטלמן

יין טוב ולחם לצד הגבינה אצל באשר, צילום אלי גיטלמן

רמת השרון: טעמים וריחות  

בלב רמת השרון, בין המוסכים לתותים הוקם לאחרונה שוק טעמים וריחות המציע הרבה מעבר לדימיון. 300 מ"ר של חנות ססגונית המציעה פירות וירקות מתוצרת מקומית טרייה שמגיעה בכל לילה היישר מהשדה, מדפים עמוסים בחומרי גלם מהמובילים בשוק, תבלינים ומוצרי בריאות, גבינות מעולות, מגוון ריבות תוצרת עצמית, מחלקת יין מפתיעה, לחמים, עמדת שייקים ופירות חתוכים, עוגות ועוגיות ואווירה שמרגישים אותה רק שם, כשנכנסים למקום. ההשראה בבניית השוק נלקחה משווקים האיכרים בתאילנד, ברצלונה, רומא ושווקים נוספים ומובילים בעולם, ותחת קורת גג אחת הוא מציע מגוון, איכות ומחירים הוגנים.

קבלו טיפ שווה -  בימי חמישי ושישי המקום מציע תבשילים ביתיים ומעולים לקחת הביתה, תעשו לעצמכם טובה ותגיעו בימים אלה, אתם תודו לי. המקום אגב סגור ומקורה כך שאל תהססו לקפוץ גם ביום גשום, ויש חנייה בשפע.

טעמים וריחות בלי סוף, צילום דנה נמדר

תתחילו לחפש מתכונים, צילום דנה נמדר

ריבות תוצרת מקומית של סבתא פירחייה, צילום יח"צ

ירושלים: שוק מחנה יהודה

זה לא כמו פעם, ממש לא. שוק מחנה יהודה עבר כמה גילגולים חדשניים בשנים האחרונות ומלבד תוצאת חקלאית של פירות וירקות הוא מציע קשת קולינרית רחבה מאוד שמתחילה בחלוות משובחות, מאפיות מקומיות, אוכל בייתי מוכן ועד מבחר תבלינים עצום שאת חלקם שניתן להשיג רק שם. בין סמטאות השוק תוכלו למצוא מסעדות המציעות מאכלי עדות ובימי חמישי השוק פתוח עד שעות מאוחרות בערב.

קבלו טיפ שווה -  הושק מציע חגיגות של מוסיקה וריקודים סוחפים עד הלילה בלילות חמישי בפסטיבל חמשושלים או בימי הקיץ. חוויה שלא תשכחו, שווה לעקוב אחרי הפרסומים!

אם הגעתם לצימר בירושלים לסופ"ש, נצלו את בוקר יום שיש

אולי יעניין אתכם גם

מדורים