טיולי חורף: 5 המלצות ליד הים

רוחות מערביות, שמש חמימה, חול זהוב וים כחול. החורף הוא לא סיבה להתנתק מחופי הים המקסימים שלנו, קבלו 5 המלצות לטיולי חורף עם בריזה נעימה ואופק כחול.

writer
קורן דור תאריך פרסום: 25/01/2016

אצל רבים מאתנו הים מעורר מיד אסוציאציות של שמש וקיץ, אבל לחופים המרהיבים של ארצנו יש קסם מיוחד גם בעונת החורף. חופים רבים עטופים במסלולי הליכה בין דיונות לסלעים ומציעים טיילות תוססות משופעות בתי קפה ומסעדות, צימרים ליד הים, אתרים ארכיאולוגיים המתארים היסטוריה מרתקת והשילוב בין הנוף של הגלים השוצפים לשקיעה הרומנטית מייצר תפאורה מרהיבה ואנרגיות מיוחדות. מתגעגעים לים? יש לנו המלצה על שלל מסלולים, פעילויות וטיולי חוף מענגים לזוגות ולמשפחות. 

שמורת חוף השרון

שמורת גן לאומי חוף השרון הממוקמת בין שפיים לגעש היא שמורת טבע המתפרשת לאורך של למעלה מקילומטר, מרשפון לוינגייט. השמורה גדושה במצוקי כורכר, בצמחייה עשירה ובשלל נקודות המשקיפות לנופים המרהיבים של הים התיכון. חודש פברואר הוא שיא יופייה של השמורה, כיוון שבתקופה זו פורח בה צמח הנחשב לאחד הנדירים מבין צמחי ישראל, אירוס הארגמן (הפרח המופיע בסמל החברה להגנת הטבע). במהלך טיול ברחבי השמורה, ניתן ליהנות ממסלול הליכה מעגלי, באורך של כשני קילומטרים. המעוניינים במסלול קצר יותר יוכלו לבחור באחד השבילים הרוחביים. במידה ומזג האוויר מאפשר זאת, ניתן לערוך פיקניק בשולחנות הפזורים בחורשה הקטנה שנמצאת מאות מטרים מנקודת ההתחלה של  המסלול.

שמורת חוף השרון, צילום דנה נמדר

גן לאומי אפולוניה

ממשיכים באזור השרון ועוברים לגן הלאומי אפולוניה, הידוע גם בתור תל ארשף. זוהי עיר צלבנית ארכיאולוגית, הממוקמת על מצוק כורכר הסמוך לחוף הים של הרצליה. הגן הלאומי כולל שורה ארוכה של מוקדי עניין, ביניהם וילה רומית, מבצר צלבני הכולל נקודת תצפית מרהיבה על כל האזור, מסגד סידנא עלי, בית קברות מוסלמי ועוד. כל אלה, לצד שבילים מסודרים המותאמים גם לנכים ומגוון בעלי חיים וצמחים.

הגן הלאומי אפולוניה מתאים לטיול בכל הרכב. זוגות ימצאו את האווירה שבו רומנטית במיוחד, כפי שניתן להסיק מהמגוון הרחב של צילומי החתונה הנערכים בו בכל שנה. הגן יאפשר לילדים להפעיל את הדמיון שלהם, כאשר מומלץ לצייד אותם מראש בחוברת הפעילות "פקחים צעירים" הנמצאת באתר רשות הטבע והגנים.

לאחרונה, גן לאומי אפולוניה הונגש ונסללו בו שבילים רחבים ונגישים לעגלות מכל הסוגים כמו מסלולי טיול נגישים נוספים שרשות הטבע והגנים מתאמצת עבור הנגשתם.

אפולוניה, צילום - דנה נמדר

גן לאומי נגיש, צילום - דנה נמדר

קיסריה העתיקה

קיסריה העתיקה נחשבת לאתר תיירות מרשים בכל אחד מימות השנה ובכל מזג אוויר. הגן הלאומי קיסריה מציע  מספר אתרים יפים ומרתקים, בראשם נמל עתיק, אמפי תיאטרון רומי, מתחם ההיפודרום ובו מבנה שירותים עתיק, בית מרחץ וטיילת וכן שרידים ארכיאולוגיים של עיר מהתקופה הרומית והצלבנית.

ניתן בהחלט לבחור מראש מסלול ספציפי: למשל, מסלול המתמקד בנמל ובשרידים של העיר העתיקה. אפשר בהחלט לבחור בסיורים חווייתיים הנערכים גם בחודשי החורף, דוגמת סיור ערב הנערך בליווי עששיות ומאפשר לחוות את כל אתרי העניין של העיר העתיקה באופן קצת שונה. קנחו בקפה או בסעודה מול הים באחד מבתי הקפה או המסעדות של קיסריה העתיקה. 

אוהבים את קיסריה ורוצים לנפוש בעיר? לרשימה המלאה של צימרים בקיסריה.

קיסריה, אין לה מתחרים בעולום כולו. צילום - סיגלית, יח"צ

חוף פלמחים

חוף פלמחים הממוקם דרומית לראשון לציון ולנחל שורק, נחשב לאחת רצועות החוף הטבעיות היחידות שעוד נותרו במרכז הארץ. הגן הלאומי מתפרש על פני כ-220 דונמים וכשתגיעו לסביבה, תגלו

אולי יעניין אתכם גם

מדורים