חמשושלים 2016: ארבעה סופי שבוע מרגשים

ירושלים מרגשת יותר מתמיד עם ארבעה סופי שבוע מלאים תרבות בהפנינג השנתי חמשושלים - פסטיבל וידאו ארט, מוסיקה טובה, סיורים מרתקים, אמנות ועוד הרבה אטרקציות ופעילויות, החל מ 1 בדצמבר.

writer
קורן דור תאריך פרסום: 22/11/2016

זה הזמן להתפנק לעלות לירושלים. להעביר לילה בצימר בירושלים והסביבה, לשלב טיולים עם חוויות אותנטיות בעיר הבירה ולנשום אוויר הרים צלול. הפרויקט הינו יוזמת הרשות לפיתוח ירושלים, עיריית ירושלים, המשרד לירושלים ומורשת בשיתוף התאחדות מלונות ירושלים ובהפקת החברה העירונית אריאל. היכונו לטעימה תרבותית ממה שיש לירושליים להציע לכם בסגנון המועדף עליכם. הנה כמה המלצות לאירועי חמשושלים שאסור לפספס:

רחובות העיר, צילום שמואל כהן

עונת הפסטיבלים

בתזמון מושלם עם חמשושלים תוכלו ליהנות מאירועים מיוחדים של פסטיבלים שרצים במקביל: avi שהוא הפסטיבל הבינלאומי לווידאו ארט יתקיים בסינמה סיטי בירושלים ולמעשה יפתח את הפסטיבל. הפסטיבל כולל יצירות וידאו ארט של 120 יוצרי מסך מהעולם שיוקרנו על גבי 40 מסכים מתחלפים. כמו כן, פסטיבל הולגאב ליצירה ישראלית-אתיופית של בית הקונפדרציה מזמין את המבקרים למופע פתיחה בכיכובה של הזמרת הבינלאומית אסתר אווקה.

בין התאריכים 14-16 בדצמבר יתקיים גם פסטיבל הג'אז ירושלים במוזיאון ישראל שיכלול 8 מופעים מדי יום של רביעיית אבישי כהן, שלישיית אמט כהן, פולה אקספרס ועוד רבים וטובים.

תרבות בבירה. צילום ששון תירם

מוזיאונים ללא תשלום

מאמנות דרך מדע ועד היסטוריה: המוזיאונים של ירושלים מצטרפים לחגיגה ובסופי השבוע של חמשושלים ייפתחו לקהל הרחב ללא תשלום בין השעות 21:00-01:00. אלה שעות לא שגרתיות לבקר במוזיאונים ולכן שווה להגיע כי באמת מדובר בחוויה יוצאת דופן. מלבד התערוכות הקבועות, המוזיאונים יציעו שלל הפעלות ומופעים. כך למשל, ישי ריבו ולירן דנינו יופיעו במוזיאון ישראל ובמוזיאון הרצל יתקיים סיור עששיות מלהיב, חפלה של קאברים מוסיקליים בעיבודים לצלילי המזרח תסחוף את הבאים במוזיאון האסלאם ומוזיאון המדע מכין לכם תערוכה אינטראקטיבית עם קריצה הומוריסטית. 

חוויה תיאטרלית מסוג אחר

מיטב התיאטראות של עיר הבירה יציגו מופעי ספיישל לכבוד חמשושלים. בתוכנית האומנותית: מופע "שיר כאב עושה לי טוב" בתיאטרון פסיק שמתאר את ירושלים כסמל למצב הרוח של עם ישראל, מופע "מאסטר שף ספרותי" בתיאטרון הירושלמי בהובלתם של סופרים, משוררים וגיל חובב ואם תגיעו לבית עגנון תוכלו לצאת לסיור מומחז בעקבות היוצר.

תיאטרליות גם ברחובות, צילום שמואל כהן

מופעים מוסיקליים

החוויה הווקאלית היא חלק בלתי נפרד מחמשושלים ובמהלך סופי השבוע תיהנו מהמופע האופראי "מוונציה באהבה" במוזיאון יהדות איטליה וממופע חינמי בכיכובם של זמרי א-קפלה ירושלים שיתקיים בכנסיית סנט אנדרו הסקוטית בעיר. בנוסף, מופע של עינת שרוף במוזיאון ירושלים וכמובן מיטב נגני הג'אז באירועים של פסטיבל הג'אז. חובבי המחול מוזמנים לצפות גם במופעים כמו מחווה ליהודה הלוי ומנואל מולינה של להקת הפלמנקו רמנגאר.

פעילויות והמון כיף לילדים

משפחות שמגיעות לעיר בהרכב משפחתי עם ילדים יגלו שלל פעילויות כמו למשל, הצגות של תיאטרון הקרון ביניהן "למה בכה הדג?" ו-"רכבת המתנות של סבא וסבתא" ותיאטרון קומקום יציג מופע קברטי עם בובות ופעלולי ליצנות. ניתן להצטרף גם לסיור במעלית הזמן בעקבות הסיפור ההיסטורי של ירושלים ולצפות בחיזיון הלילי המרהיב במגדל דוד. 

פעילויות לילדים בעיר, צילום יח"צ

מגוון פעילויות ברחובות, צילום שמואל כהן

אירועי רחוב

הרחובות הציוריים של ירושלים יהוו תפאורה נהדרת לשווקים תוססים ומיצגים מעניינים ברחובות העיר במהלך הפסטיבל. 120 אמנים יציגו בי

אולי יעניין אתכם גם

מדורים