מתי מדליקים נרות חנוכה

מתי מדליקים נרות חנוכה השנה? באיזה תאריך נר ראשון, מתי נר אחרון והמלצות לפעילויות בחג.

writer
מערכת האתר תאריך פרסום: 29/10/2017

במשך שמונה ימים, החל מכ"ה בכסלו, נציין את חג החנוכה המוכר גם בשם חג האורים ונחשב לחג דתי ולאומי כאחד. חנוכה, שלא מוזכר במקרא, הוא האחרון מבין החגים המסורתיים שמצוין בלוח השנה היהודי ונחשב כסמל לגבורה יהודית וליכולתו של העם היהודי לנצח את אויביו, למגר את ההתבוללות ולחדש את הריבונות על ארץ ישראל.

אז מתי מדיליקים השנה נרות?

נר ראשון - 22.12.19 יום א' 

נר שני - 23.12.19 יום ב' 

נר שלישי - 24.12.19 יום ג'

נר רביעי - 25.12.19 יום ד' 

נר חמישי - 26.12.19 יום ה'

נר שישי - 27.12.19 יום שישי

נר שביעי - 28.12.19 יום שבת

נר שמיני - 29.12.19 יום א'

החג הכי טעים בשנה

המלצות לבילוי בחנוכה

חג החנוכה נחגג בתקופה בה מזג האוויר בישראל נעים ובהחלט אידיאלי לפעילויות מחוץ לבית, כך שכדאי לכם לנצל את החופש, לקחת את כל המשפחה ולצאת לחופשה בצימר בצפון שמציע מגוון צימרים לדתיים למי שחשוב לשמור על השבת גם בימי החג, או כמובן לטייל ברחבי הארץ. הנה 3 המלצות נהדרות לחג הקרוב:

סיור עששיות

מידי שנה מתקיימים במהלך החנוכה סיורי עששיות במגוון אזורים ברחבי הארץ. הסיורים מודרכים ומתקיימים בשעות הערב, חלקם מציעים גם סדנאות להכנת עששיות מחומרים ממוחזרים וסופגניות טעימות להשלמת החוויה. עם הקטנטנים תוכלו לטייל באופן עצמאי ליד הבית עם עששית קטנה, או אפילו טיולי פנסים בחשיכה.

סיור חנוכיות בירושלים

סיורים מרתקים ברחובות העיר העתיקה לאור נרות החנוכה. במהלך הסיור נעבור בין הסמטאות והאתרים המרכזיים בעיר, נשמע סיפורים מעניינים ונכנס יחד לאווירת החג הקסומה. שווה לעקוב אחר הפרסומים ברחבי המדיה.

טיולים בחיק בטבע

בדקו מה התחזית הצפויה, התלבשו בהתאם וצאו להכיר את שמורות הטבע הירוקות, לשכשך רגליים בנחלים ובמעיינות הצוננים, לפגוש בעלי חיים שונים ובעיקר ליהנות מכל היופי הזה שיש לנו ממש מתחת לאף, מצפון ועד דרום. 

חג שמח!

 

מקומות לינה ובילוי באיזור

תגיות חנוכה

אולי יעניין אתכם גם

מדורים