ארוחת הבוקר: הסוד הקולינרי של הצימרים

אם אתם מאלה שהולכים לישון עם השאלה 'מה נאכל בבוקר?' וקמים עם תיאבון שהולך ומתגבר, הכתבה הזאת בשבילכם.

writer
הדר מסלטון תאריך פרסום: 25/04/2018

רבות נכתב על ארוחות בוקר: ארוחות בוקר ביתיות, בופה של ארוחת בוקר, ארוחות טבעוניות, ארוחות בוקר קונטיננטליות ועוד, אבל יש ארוחות מיוחדות שאפשר למצוא רק בצימרים ובפינות חמד קסומות ברחבי הארץ. ואת זה, עד עכשיו שמרנו בסוד. 

ארוחת בוקר ב'אירוח קיבוץ דורות' בנגב

תוכלו לפתוח את הבוקר עם ארוחת בוקר ישראלית מפנקת במיוחד אשר מוגשת באולם 'טעימבפה'. כשמו של האולם, גם לכם יהיה טעים בפה מהביס הראשון בזכות הארוחות המלאות בכל טוב ומוגשות כבופה חופשי וססגוני. 

סוד הקסם בארוחה - מגוון רחב של גבינות קשות ורכות, ממרחים וטפנדים, ביצים, שקשוקה ישראלית, חביתות לפי בקשה, יוגורטים, סוגים שונים של דגני בוקר, מאפים ולחמים אשר נאפים במקום, קוראסונים ומאפי בוקר, ירקות טריים מכל סוג ועוד הפתעות מתחלפות נוספות. 

איפה זה קורה? קיבוץ דורות - אורחן מטיילים וחדרי אירוח 

טעימבפה

בוקר בחמדתיה חוות איכרים מראשית המאה הקודמת

לקטוף, לתבל, לבשל ולהגיש - ארוחת הבוקר בחמדתיה מעשה ידי המארחים, עשויה חומרי גלם אשר גדלים בחצר הבית החל מפירות וירקות שהופכים לסלט צבעוני וטרי, ועד מגוון של סוגי גבינות ויוגורט מחלב עיזים מקומי. 

סוד הקסם בארוחה - ריבות שנרקחו מפירות הבוסתן, ביצים, חביתות, מאפים שונים, עוגות משובחות ומיצים טבעיים.הכל יוגש  בצורה אסתטית לשולחן האוכל בסוויטה. בין הארוחות תוכלו לצאת אל גינת התבלינים לקטוף וליהנות מהם גם עם שובכם הביתה מהחופשה. 

איפה זה קורה? חמדתיה – אירוח אקולוגי באילניה

היישר מן הטבע הגלילי, חמדתיה

סוויטה מוריה בישוב מנות – כשחופשה וקולינריה נפגשים 

כשהמארח בצימר הוא גם קונדיטור בעל שם ובבעלותו בית קפה משגשג, האורחים נהנים יותר. בית הקפה מקבל את פני האורחים עם כוס קפה זוגי ולאחר אתנחתא קצרה מלווים אתכם להמשך חופשה חלומית, מפנקת ומתוקה. בית הקפה מציע מגוון קינוחים עשיר ותפריט חלבי מגוון וכשר בהשגחת הרבנות מעלה יוסף. 

סוד הקסם בארוחה - ארוחות הבוקר המופלאות מוגשות עם מבחר מגוון של גבינות רכות וקשות, ממרחים, ריבות ביתיות, סלטים טריים ומאפים תוצרת בית.

איפה זה קורה? סוויטה מוריה במושב מנות

סוויטות מוריה

מחלבת צאלה – מהמשק לצלחת

זהו כבר דור שני של המחלבה – חווה חקלאית ותיקה בה מגדלים כבשים, תפו"א, שעורה וחיטה. אם כבר הגעתם ללילה בישובי הנגב, אל תפספסו את ארוחת הבוקר המדהימה של מחלבת צאלה. 

סוד הקסם בארוחה - הגבינות במחלבת צאלה מיוצרות מחלב כבשים יחודי, ללא חומרים משמרים ולא שום שינוי בהרכב החלב. הגבינות האיכותיות קשות וחצי קשות מכל הסוגים המוכרים כגון: פיקורינו, גאודה, תום, קממבר, ברי, סנט מור, פטה ואף יוגורט עשיר המגיע בצנצנות זכוכית. 

הארוחה כוללת פלטת גבינות המחלבה (3 סוגים), סלט ירקות טרי, לחם מחמצת, מטבלי ירקות - עגבניות מיובשות, פסטו, זיתים, ימאה מתובלת, לבנה, ריבה ביתית' ביצים לפי בחירה, שתייה קרה ושתייה חמה.

איפה זה קורה? מחלבה צאלה –במשק צאת בישוב עין הבשור -  ארוחות חלביות, סדנאות להכנת גבינות, מרכז מבקרים, גלריה אקולוגית וחנות.

מחלבת צאלה

בקתות עץ בין העננים – להכיר את המטבח הדרוזי מקרוב

בין העננים שבישוב הדרוזי בית ג'אן, הינו מתחם נופש השוכן בגובה של כ- 1050 מטר ומציע אירוח דרוזי עם ארוחות אותנטיות בכל שעות היום. את ארוחת הבוקר, רבים מספרים ש'פשוט אסור לפספס'.

סוד הקסם בארוחה - הארוחה מוגשת בחדר האוכל או לפי בקשה מיוחדת מוגשת ישירות אל החדר. הארוחה כוללת מאכלים אותנטיים מסורתיים ובשפע: חביתות בשלל צורות לפי בקשה אישית, פיתות דרוזיות, גבינות לבנה אותנטיות עם זעתר ושמן זית המיוצרות במקום, גבינות נוספות, סמבוסקים עם תרד וזעתר, סלטים מירקות שונים, חומוס ביתי, ריבות ביתיות והמון המון אהבה.

איפה זה קורה? בקתות עץ בין העננים – אירוח דרוזי בבית ג'אן 

אירוח דרוזי, בין העננים

צימרונית ביבנאל- מתחם שיש בו הכל

מתחם נופש מטופח ובו יחידות אירוח זוגיות ומשפחתיות, פינת ליטוף, חדר אוכל, בריכת שחיה מרעננת ומדשאות מטופחות. ארוחת הבוקר בצימרונית מוגשת בחדר האוכל במתחם. אריה המארח דואג לציין כי רוב מוחלט של מרכיבי הארוחה מבוססים על הכנה ביתית ומרכיביו טריים ורעננים. על השולחנות הערוכים תמצאו מגשים מסתובבים עם מבחר עשיר של גבינות, ממרחים ומאפים.

סוד הקסם בארוחה - מגוון סוגי גבינות שמנת, גבינת פטה/בולגרית ועד גבינה צ'רקסית מעושנת, מגוון ממרחים - חמאה, טפנד זיתים, פסטו, לבנה טבולה בשמן זית, סלט טונה, זיתים ירוקים ושחורים כבושים וממרחים מתוקים החשובים לא פחות כמו דבש וריבה שהוכנו מפירות טריים. עוד על השולחן - סלט ירקות טרי בשמן זית, גבינה צהובה, מבחר דגים מלוחים ומעושנים, סלמון כבוש, קורנפלקס במבחר סוגים, גרנולה, יוגורטים, ביצים, לחם כפרי מקמח מלא/שיפון לחמי דגנים ואגוזים אשר נאפו במאפייה ביתית קטנה ביבנאל, לחמניות עגולות ביתיות, פנקייקים עם סירופ מייפל ושוקולד ועוד.

חביתות רגילות, ביצים מקושקשות, "עיניים", חביתות ירק, שקשוקה - הכל נעשה על הכיריים במקום ומוגש חם, על פי הזמנה של כל אורח/ת. על פי דרישה מכונת האספרסו מייצרת אספרסו קצר, אספרסו ארוך, קפה הפוך, נס קפה-מגורען/רגיל, קפה שחור, תה לסוגיו וצמחי תבלין לתה הנקטפים מגינת צמחי התבלין שלנו.

איפה זה קורה? צימרונית – ביבנאל המקום לחופשה המושלמת

 צימרונית

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים