החיים זה פיקניק: ארוחת חג בטבע

פיקניק ליד הנחל, ארוחת חג ביער מוצל, או אולי בכלל מנגל בפארק? אספנו כמה מקומות ששווה לצאת אליהם ליום טיול משפחתי בטבע. מה שנשאר לכם זה רק לארוז כמה גבינות וירקות, או גחלים ופיתות אם תרצו ופשוט ליהנות מהחג בטבע.

writer
מערכת אתר WEEKEND תאריך פרסום: 15/09/2019

חניון הדרדרה בעמק החולה – פיקניק ליד הנחל

פינת חמד בלב חורשת אקליפטוס בה תוכלו ליהנות מרחשי המים, בנוף לצידכם גשר עץ קטן, בוסתן ארץ ישראלי ועצי פרי משבעת המינים שמתאימים בול לתקופה החגיגית. קק"ל טיפחה את האזור והנציחה את זכרם של שלושת המגינים שנפלו על הגנת המקום.
לא רק טיול: תוכלו לערוך פיקניק בשולחנות העץ המוצלים הפזורים בשמורה.
איך מגיעים? נוסעים מראש פינה לקיבוץ גדות ופונים צפונה לכביש עמק החולה (כביש מס' 918). חוצים את הירדן ב"גשר הפקק" וממשיכים צפונה עוד כ-2 ק"מ. שלט חום מפנה מזרחה לדרך עפר כבושה, שאורכה כ-400 מטרים, המובילה אל חניון אשמורה (דרדרה).

 פינות ישיבה מול הנוף הפתוח בפארק אדמית. צילום: אבי הירשפלד לקק"ל

חניוני פארק אדמית – מנגל או פיקניק? 

פנינת טבע עם עצי פרי ונוף מהפנט מראש הנקרה ועד רכס הכרמל. הטיול נעים, מוצל וקסום בין צמחי תבלין עם בריזה מהים.
לא רק טיול: יש בפארק חניוני פיקניק, מתקני מנגל, שירותים ופינות ישיבה, מתאים מאוד לפיקניק חג משפחתי. הפארק נגיש עם שבילי טיול רגליים נוחים וקלים והתאמה לאוכלוסיית בעלי המוגבלויות.
איך מגיעים? נוסעים משלומי מזרחה בכביש הצפון (כביש 899), אחרי כארבעה קילומטרים, מעט לפני מושב יערה , פונים צפונה בכביש המעפיל בעיקולים חדים לעבר קיבוץ אדמית (כביש 8993). הכניסה לפארק אדמית בראש הרמה, כארבעה קילומטרים מהצומת, מעט לפני הכניסה לקיבוץ אדמית.

 החביב על הממנגלים ועל אנשים הפיקניק: יער בן שמן. צילום: מלכה ברקאי לקק"ל

חניוני יער בן שמן – המוכר והאהוב

יער בן שמן החביב על הממנגלים ועל אנשי הפיקניק. אחד היערות הוותיקים והגדולים באזור עם דרכי נוף משולטות ונוחות המובילות למגוון של נופים ואתרים.
לא רק טיול: ביער מגוון דרכי נוף לרכב פרטי, דרכים לרכבי 4X4 ושבילים לרוכבי אופניים. ברוב החניונים שולחנות פיקניק נגישים, מקומות מיועדים למנגל, מסלול הליכה וחניון יוצא דופן נגיש לאנשים בעלי לקויות ראייה.
איך מגיעים? ממחלף בן שמן בכביש 1 פונים מזרחה בכביש 443 המוליך למודיעין. הבאים מצפון יכולים לנסוע בכביש 6 לפנות ימינה במחלף בן שמן כביש 444 ומשם שמאלה לכביש 443 עד הפנייה ימינה למצפה מודיעין. הבאים מכיוון ירושלים ייסעו בכביש 443 לכיוון בן שמן ואחרי העיר מודיעין יפנו שמאלה למצפה מודיעין.

 הפגודה התאילנדית ביער בן שמן. צילום: מלכה ברקאי לקק"ל

חניוני יער יד מרדכי דרך השיזף – עצי פרי ומתקני מנגל

היער עשיר בעצי נוי ופרי עם שילוט בוטני שמספר את סיפורם של העצים. מטיילי היער יוכלו לפקוד את "דרך השיזף" העוברת ביער יד מרדכי במישור החוף הדרומי דרך העפר מובילה אותנו לאורך שדרת העצים והסיפורים. מקום מקסים לטיול עם הילדים.
לא רק טיול: במקום שולחנות, ברזיות מים ומתקנים למנגל.
איך מגיעים? פונים מערבה מכביש 4  אל כרמיה וזיקים. כמה מאות מטרים על הכביש הפנימי יש שילוט הכוונה מימין בצבע ירוק אל "דרך השיזף". חניון שלישי בדרך השיזף הוא חניון הזיתים, הסמוך לעלייה לכביש 4. החניון משופע בשולחנות פיקניק וממוקם בלב מטע עצי זית.

 מקום מקסים לטיול עם הילדים

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים