אמירים, מכירים? למה שווה לצאת לחופשה דווקא במושב אמירים

אנחנו רואים הרבה טרדנים בתחום התיירות, מקומות אירוח שמתאימים את עצמם לגישת חיים צמחונית טבעונית ולבנייה ברת קיימא. במושב אמירים הוותיק הטרנד הזה הוא כבר דרך חיים שנים רבות, עוד לפני שזה היה בכלל באופנה.

writer
ליאור יצחק תאריך פרסום: 04/07/2022

המושב אמירים הוקם ממש בסוף שנות החמישים על ידי קבוצה של אנשים בעלי אידאולוגיה: שמירת תוואי הנוף המקומי, אורח חיים צמחוני- טבעוני וחקלאות אורגנית. לא רק בתחום התזונה מן הצומח המושב שימש כחלוץ, אלא גם היה אחד מהקומות הראשונים בארץ שהוקמו בהם צימרים, כך שיצא שתושבי המושב יודעים היטב את רזי האירוח ואף כיום צימרים באמירים נחשבים לאיכותיים ונחשקים ביותר. אז למה כדאי לכם לשריין חופשה באמירים? לא רק רמת האירוח הגבוהה אלא גם מסעדות מצוינות, נופים מרהיבים וטעימות ביקבי האזור שיעלו לכם את המצב רוח. עם בוא החורף חשוב לציין שחופשה בצימר זה עדיין רלוונטי מתמיד, וכן גם ביישוב אמירים יש צימרים רבים עם בריכה פרטית לחופשה מהסרטים. 

נוף מהסעודה האחרונה, אמירים

הקרניבורים שבינכם ככל הנראה תוהים אילו מאכלים ניתן לאכול באמירים, אילו תבשילים ניתן לאכול ללא מוצרים מן החי, ללא בשר, ללא חלב, והאם זה בכלל טעים? אז הגיע הזמן לנפץ כמה מיתוסים שמשום מה ממשיכים להפיץ את עצמם עד היום, ולהראות לכם כמה מגוון עולם הטבעונות  והצמחונות וכמה כבוד ניתן לתת לחומרי גלם שמקורם אינו בחי. כמובן שישנן גם מסעדות שמגישות מאכלים צמחוניים ובשריים באזור אבל כדי לחוות את החוויה של המושב המיוחד הזה אנחנו ממליצים לכם לפתוח את הראש ולהכיר את הקולינריה הייחודית של אמירים.  

 

איפה ישנים באמירים? 

אחרי שיצאנו למסע ברחבי אמירים והבנו למה זה מקום שחובה לבקר בו, כעת צריך לדאוג למקומות לינה לנו ולמשפחה, אבל מקומות טובים באמת, כאלו שיודעים לארח. צימרים באמירים מביאים אווירה אקסקלוסיבית המשלבת נופים פתוחים, בריכות, בקתות עץ ומקומות שלא תרצו לעזוב לעולם. 

 

הסעודה האחרונה

אם החלטתם ללכת עד הסוף ולהרים את סף ההנאה שלכם למרומים, מתחם הסוויטות היוקרתיות בשם ''הסעודה האחרונה'' יתאימו לכם כמו קטניות לטבעוני. לסוויטה יש מרפסת עם הנוף אולי הכי פסטורלי שאי פעם ראיתם בחייכם. ולא, אנחנו לא מגזימים. בנוסף בחצר ישנה בריכה, מיטות שיזוף, ספא, וזה רק חלק קטן ממה שמחכה לכם שם. כל סוויטה מכילה מקום לזוג עם עד 2 ילדים ומעוצבת בסגנון אירופאי. 

טלפון: 053-9425115

הסעודה האחרונה, אמירים

 

ארץ הגליל

אין ספק שיש אנשים שהדבר החשוב ביותר בצימר שלהם, הוא שתהיה שם בריכה, אבל יש גם אנשים שבריכה בשבילם זה כמו ערוץ הכנסת. זה לא מעניין אותם. הם מעדיפים בקתות עץ חמימות עם אווירה שאין בסוויטות אחרות.. בדיוק בשביל זה ''ארץ הגליל'' קיימים. 9 בקתות עץ עם אבזור מלא, ג'קוזי מפנק, חדרים נעימים, חצר עם אווירה כפרית ובעיקר, שקט אוטופי שממש אפשר לשמוע אותו. כן, אפשר לשמוע את השקט. מי שהיה בבקתות העץ של ארץ הגליל יודע על מה אנחנו מדברים. 

טלפון: 053-9369689

ארץ הגליל, אמירים

 

אהבה גלילית 

אתם מוזמנים לשים את הראש באחד הצימרים הכי נעימים באמירים, שבו תמצאו 3 יחידות מאובזרות – בקתת עץ, מבנה אבן וסוויטה מרוהטת עם מקום לעד 4 אנשים בכל יחידה, בריכה בחצר, ג'קוזי פרטי בכל יחידה, ג'קוזי חיצוני, ועוד. הצימרים מתאימים למשפחות, זוגות וקבוצות חברים. אין צורך לחשוב על איפה תישנו באמירים ואין צורך לחזור למרכז כבר באותו יום – תפסו את הצימר המתאים לכם ותיהנו עד הסוף. 

טלפון: 053-7933385

אהבה גלילית, אמירים

 

אין ספק שישוב אמירים הוא המקום האידיאלי לחופשות משפחתיות או לזוגות, עם מאכלים מגוונים ואין סוף אופציות לאוכלי מאכלים מן החי, לצמחונים, לצליאקים וכמובן לטבעונים. בנוסף לאוכל, מומלץ לא לשכוח את האטרקציות המגוונות ולפני כל זה, לשמור חדר בצימר המתאים לכם כדי שתוכלו לישון בשקט. ואם אחרי כל זה חשבתם שראיתם הכול, תחשבו שוב. 

 

איפה אוכלים באמירים ובאיזור?   

מסעדת אל גליל

במושב אמירים תמצאו גם את מסעדת אל גליל שהיא מסעדה צמחונית טבעונית עם מגוון מאכלים אותנטיים מהמטבח הערבי הגלילי, כמו מקלובה, מרקים, סלטים, ארוחות בוקר, ועוד. המחיר במסעדת אל גליל הוא קבוע לכל סועד והאירוח חמים ואדיב. המסעדה ממוקמת על הגבעה אל מול נוף מרהיב ומגישה ארוחות בוקר, צהריים וערב. 

 

אלמנטס קפה 

בין אם אתם טבעונים, צמחונים או קרניבורים, אתם חייבים להכיר את המסעדה שתיתן לכם נוקאאוט בכל הקשור לטעם. בכיכר המגינים באמירים ישנו בית קפה אותנטי ייחודי עם אווירה אקסקלוסיבית. משהו בין חצי עתיקה לבין חצי מודרנית, עם אוכל לצמחונים וטבעונים שבה תוכלו לטעום סוף סוף המבורגר ללא בשר, אנחנו מאמינים שתוכלו להביא לשם חבר קרניבור מהבית, לא לספר לו בכלל שההמבורגר שהוא עומד לטעום הוא טבעוני, ואז להפיל אותו לקרשים כאשר תגלו לו שמה שהוא אכל, לא הכיל בכלל מוצר מן החי. צוות המסעדה הם אנשים שומרי מסורת כך שהמסעדה כשרה למהדרין וישנה אווירה מעט קדושה שאופפת את המקום. באלמנטס קפה תוכלו לטעום גלידה טבעונית, עוגיות טבעוניות ללא סוכר, מאפינס ללא גלוטן, ועוד מאכלים שיקלעו בדיוק לכל צורך קולינרי ובריאותי שיש לכם. סוכרתיים או צליאקים? אין ספק שתמצאו פה מה לאכול.  

גם המבורגר טבעוני יכול להיות טעים

 

מסעדת אבו ראמי, כפר ראמה 

וכעת חידה – מהו בין המוצרים הכי נקנים ומבוקשים בישראל בעשורים האחרונים? התשובה היא....חומוס. אולי הופתעתם ואולי לא אבל סביר להניח שגם אתם, די מתים על חומוס. מי לא אוהב משהו שקל לאכול, זול מאוד, בריא, עשיר חלבון ובעיקר טעים? הפלוס הגדול שלו הוא שכמעט כולם יכולים לאכול אותו. דתיים, טבעונים, ילדים, מבוגרים, ועוד. במרחק נסיעה קצר מאמירים, תמצאו את אחת ממסעדות החומוס הטובות- מסעדת אבו ראמי שנמצאת בכפר ראמה. במסעדת אבו רמאי, חומוס זו אינה עוד מנה בתפריט גנרי. חומוס זה החיים. במסעדה ישנה אווירה חמה יותר מפיתה על האש, ומגוון סוגים של תבשילים כגון חומוס פול, חומוס משאוושה, פלאפל, חומוס גרגרים, מגוון סלטים קצוצים דק במחירים שווים לכל נפש. 

מנת חומוס

 

אטרקציות באמירים והסביבה 

יקב בוטיק הגליל  

טעמתם פעם יין מענבים? סביר להניח שכן. אך האם טעמתם יין מרימונים? אם לא, אתם חייבים להכיר את יקב בוטיק הגליל. בשנת 2008 יקב בוטיק הגליל שם לעצמו מטרה, והיא להקים יקב עם יין רימונים. עם הזמן היקב הלך וגדל והפיק עוד ועוד יינות רימונים רבים, כגרעיני הרימון היום, הוא מבין היקבים המובחרים והייחודיים באזור ואולי בארץ. ב-2011 הוא אף זכה במקום הראשון בתחרות בינלאומית. אם אתם כבר באמירים, אין סיבה שלא תבקרו בו ותזכו לסיור מרענן עם טעימות והיכרות עם מגוון עצום של ממרחים ייחודיים ביקב, מיצים טבעיים, סיידרים מוגזים מרימונים ותפוחים, ממרחי תמרים, רסקים ועוד מוצרים טעימים שאולי לא הכרתם עד היום וכעת ישנו לכם את העולם הקולינרי ויוסיפו לכם המון צבע וטעם למטבח הביתי. 

 יין מרימונים כבר טעמתם?

יער ברעם, בית הכנסת העתיק  

החוויות שאנחנו אולי הכי נזכור מהחופשה הן החוויות שמעורבים בהם אתרים ארכיאולוגים ומקומות עתיקים שלא הכרנו. מסכימים? לא? חבל...אם כן, אז אתם חייבים לדעת שבאמירים יש לכם הזדמנות לבקר במקום שקיים מעל 2000 שנה. אתם לא צריכים ללבוש ציצית בהכרח, כדי לחוש את תחושת הפאר וההדר של בית הכנסת העתיק הזה שנמצא בברעם במזרח הגליל, דרכו תוכלו ללמוד המון על חיי היהודים באותה תקופה, לטייל במסלול הגן הלאומי, וכמובן ביער ברעם המרהיב ביופיו. 

 

צוק מנרה

מלבד האוכל הייחודי ביותר והאתרים הארכיאולוגים, אמירים ממוקם באיזור מלא אטרקציות לכל הגילאים. באתר צוק מנרה תוכלו למצוא את כל אטרקציות שיעלו לכם את הדופק ויגרמו לבוסט של אדרנלין. במגלשות ההרים תוכלו לגלוש במסלול באורך של 1100 מטר, לשלוט בעצמכם במהירות הגלישה ולהגיע לעד 40 קמ''ש. האטרקציה היא לכל המשפחה ונותנת תצפית מיוחדת לנופים שלא ניתן לראות בדרך האחרת. בקיר הטיפוס שמגיע לגובה של 16.5 מטר תוכלו לטפס עם מדריך מוסמך. אם אתם אוהבים אומגות, אז אתם תעופו על האומגה הכי ארוכה בארץ עם השיפוע הגדול בעולם(!) שהוא 37 מעלות, וכבל באורך 200 מטרים. בתוך המתחם אפשר לבלות בסנפלינג וטיולי אופניים מדהימים שיגרמו לכם להתאהב באמירים. אין ספק שאתם הולכים לחזור לשם שוב. 

 

 

 

 

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים