מה עושים בסוכות? מגלים את הערבה

הזמן טס, והנה אנחנו ממש בפתחו של הסתיו ותחילת התקופה היפה והטובה ביותר לטיולים ברחבי הארץ ובפרט בדרום. אנחנו מאמינים שניצלתם את הקיץ והחופש הגדול כדי לחרוש על החופים ומסלולי הטיול בצפון הארץ, וסוכות זה בדיוק הזמן לרדת לדרום ולתת לקסם של המרחבים הפתוחים והנופים המדבריים למלא אתכם במצבורים לקראת חזרה מלאה לשגרה.

writer
ליאור יצחק תאריך פרסום: 13/09/2021

כולם כבר יודעים שהדרום זה כבר לא רק ים המלח או אילת, ובשנים האחרונות אנו רואים צמיחה של מקומות אירוח בוטיקים מצוינים וסופר מבוקשים בדרום הארץ, מסעדות מעולות, מקומות מיוחדים ומוקפדים ותרבות ברת קיימא שמעודדת יצירת יש מאין, אינה פוגעת בתוואי הנוף, מנצלת את המשאבים הטבעיים ומצליחה להפריח את השממה בסטייל ייחודי. אז אם אתם מחפשים חופשה מיוחדת שתשאיר לכם טעם של עוד ותבוא בול בעונה תחשבו על צימרים בערבה

ימי מדבר

 

צימרים בערבה - צוקים

אחת הדוגמאות המצוינות לתרבות הנופש הייחודית שצמחה בדרום הארץ הוא היישוב הקהילתי / כפר האמנים צוקים, הממוקם בערבה התיכונה והוקם בשנת 2004 על ידי אנשים ממרכז הארץ שרצו לעשות שינוי באורח החיים שלהם. אנשים אלו הפכו את צוקים ואת סביבתו למוקד נופש מדברי עם מגוון אפשרויות לכל כיס החל מבקתות בוץ בין צימרים בצוקים ועד סוויטות פאר.

 

ימי מדבר

אחד המקומות שבהם תוכלו לחוות סוג נופש מדברי אמיתי, הוא צימר ימי מדבר. מדובר במתחם של 14 צימרים עם מקום לשישה אנשים בכל צימר, שכמותם יש בודדים בארץ. הצימר נותן לכם הזדמנות לחוות לינה צמוד למדבר ולהרגיש את האדמה החמה, החיבור לטבע, וליהנות מהאורגניות שאופפת את המתחם. המקום נבנה בשיטת בנייה ירוקה אקולוגית עם לבני אדמה, אלות קש וטיח אדמה. המתחם מסוגנן בצורה ייחודית עם עיצוב אקסקלוסיבי למדי ובקיצור, צריך לראות כדי להבין. 

טלפון: 053-8007369

ימי מדבר, צוקים

 

חאן תמרים

בלב הערבה במקום פסטורלי ושקט תמצאו 8 חאנים שכל חאן מספק מקום ללא פחות מ- 60 אורחים. החאנים כולם משלבים אווירה מדברית קסומה עם אבזור מודרני, מחצלות ומזרנים. במקום ישנן סדנאות יוגה (בתשלום), שיעצימו את החוויה ויחברו אתכם אל השקט הדרומי. בחאן תמרים תהיו מבודדים מכל הציוויליזציה של המרכז והרעש האורבני, וסוף סוף תוכלו לצבור אנרגיה חדשה.

טלפון: 053-9384191

חאן תמרים, צוקים

 

צימרים בערבה- חצבה 

 

חאן נחל ערבה 

בערבה השקטה בין נחל ערבה לחצבה תוכלו להתרווח ולישון באחד מ-13 חאנים עם מזרנים נוחים, מחצלות, חצר נעימה ופינות ישיבה. החאן ממוקם על דרך השלום בערבה וממנו ניתן להתחיל את מסע הטיולים האולטימטיבי בדרום. במתחם תוכלו להשקיף אל נוף דרומי מהפנט ולחוש באווירה שונה ממה שהכרתם עד כה.

טלפון: 053-9370110

חאן נחל ערבה, חצבה 

 

בר במדבר

אם אתם מחפשים מקום שקט וייחודי עם אבזור מלא, בר במדבר יספק לכם את רצונכם בצורה מושלמת. הצימר בר במדבר מעצים את האווירה החמה של האזור עם אירוח מושבניקי ו-6 בקתות עם מקום לעד 6 אנשים בכל אחת, הכוללות ג'קוזי פרטי, מיטה זוגית מפנקת, מטבחון מאובזר וחצר רחבה עם טרמפולינה ונדנדות לילדים. זו בהחלט החופשה המשפחתית הנעימה והרגועה ביותר שתוכלו לבקש לעצמכם. התחברו למרחב הפתוח, השקט מההמולה שבמרכז ותחוו משהו חדש.

טלפון: 053-9369478

בר במדבר, חצבה 

מסעדות ושווקים בערבה: 

אם אתם חושבים שתרעבו במדבר, אתם טועים. ביישוב חצבה אתם תהיו מוקפים במגוון רחב של מסעדות שכל אחת מהן מיוחדת בתחומה:

מופה פאב, חצבה: 

מי שמחפש מועדונים, מסיבות או חיי לילה פרועים, סביר להניח שלא ימצא אותם בחצבה, אבל מי שמחפש פאב עם אוכל טוב, ימצא אותו בהחלט ב-מופה פאב. בפאב תמצאו בירה במחירים זולים, מוזיקה קיבוצית איכותית ואוכל ברמה גבוהה עם תפריט מגוון הכולל כריכים בלחם כפרי עם חביתה, שניצלים, חצילים מטוגנים, פלפלים קלויים, סלטים, מגוון פסטות, ועוד. מעבר לשפע הקולינרי, במקום ישנה חצר רחבה עם שולחן סנוקר, מסכי ענק בהם משדרים משחקי ספורט, בר עם שפע של משקאות אלכוהוליים, ובמה גדולה להופעות. 

המבורגר 

 

מלוא הטנא – שוק אורגני, עין יהב

אם אתם נמצאים בעין יהב, אתם חייבים להכיר את המקום הבא. מדובר בחווה אורגנית שמחזירה את הטעם האמיתי לירקות ואת האיכות שמגיעה לגוף שלכם ללא ריסוסים למיניהם. מקימי החווה הם זוג מקסים, חקלאי שהוא טייס בדימוס ומורה בבית ספר האזורי, שיגרמו לכם להתאהב מחדש בטעמים של הטבע. תמורת 30 שקלים תקבלו סלסלות קטנות ותוכלו לקטוף בעצמכם מבחר עגבניות בגדלים וצבעים שונים, חלקן אפילו ורודות וייחודיות, לצד פלפלים צבעוניים, חריפים או מתוקים. 

 ירקות אורגניים

יקב מואה, צופר- 

אם כבר אכלנו מגוון מאכלים וקטפנו ירקות בכל מיני צבעים, כעת רק נשאר למצוא משקה איכותי ללגום. ביקב מואה שהוקם ב-2015 על ידי יהודה פרידמן, תוכלו לטעום יין שירז שהספיק לזכות במדליית כסף בתחרות אזורית, קברנה סובניון, יין רוזה ועוד. בחריצות גבוהה, מצליח יקב מואה לייצר 5000 בקבוקי יין בשנה שמתיישנים בחביות עץ. כעת, אתם מוזמנים לערוך טעימות יין ולטעום מהגבינות האיכותיות של מחלבת בארי. 

מרתף יקב 

בית האלוורה, עין יהב 

בערבה יש אוכל טוב, סוגי יין מעולים וירקות אורגניים. אך תודו שלא חשבתם שתמצאו מקום שכולו מבוסס על טהרת האלוורה. בית האלוורה - המקום האידיאלי לבקר בו בערבה אם מוצרי טבע מעניינים אתכם. בית האלוורה הוא מרכז מבקרים וחנות שנמצא במטע האלוורה היחיד במזרח התיכון, שממנו מפיקים את מוצרי just aloe. בסיור המרתק אתם תוכלו לשמוע על תהליך ההפקה המשמר את המרכיבים הפעילים של הצמח, תוכלו להתנסות בעצמכם במגוון מוצרים טבעיים ותוכלו למצוא את התרכובת המתאימה לכם ולהבין כיצד הצמח המופלא הזה יכול לסייע גם לכם. 

צמח האלוורה

 

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים