לאן נטייל השבוע

למטיבי לכת או לאלו שמחפשים טיול משפחות רגוע, לאוהבי הטבע ומזג האויר החמים. החברה להגנת הטבע מארגנת גם השבוע כמה טיולים שיחממו לכם את שרירי הרגליים והנפש.מערכת וויקנד ממליצה

writer
יפעה מבטח צילום:יח"צ תאריך פרסום: 17/06/2010

עוד סוף שבוע מקסים קרב אלינו, ופעם נוספת אנו מארגנים עבורכם את כל הפעילויות השוות ביותר שיתרחשו במהלכו בטבע. אתם מוזמנים לטיולים למיטבי לכת או רגועים למשפחות להתבונן בציפורים מעודנות או לשמוע קצת רכילות טובה על עיר הבירה. בכל אחת מהפעילויות ישמחו אנשי הקרן הקיימת לישראל ואנשי החברה להגנת הטבע להכיר לכם את פינות החמד היפות של מדינת ישראל .

זוכרים וצועדים

סיפורו של "ליל הגשרים" הפך ברבות הימים לאחד מסיפורי הגבורה המכוננים של תקופת המדינה שבדרך. אלה המחפשים סיפורי הרפתקאות ציוניים ומסוגלים לשאת הליכה שאיננה קלה יוכלו בהחלט למצוא אותם בטיול שייערך ביום חמישי הקרוב שינסה לשחזר את המסע שעברו לוחמי הפלמ"ח בדרכם למשימת פיצוץ הגשרים.
המטיילים יצאו מצומת מנות לאורך נחל כזיב בדרכם של 14 הלוחמים שנפלו במהלך פיצוץ גשר כזיב. המסע ילך אל עבר גשר הרכבת תוך ביקור וטקס זיכרון באנדרטת יד לי"ד, המנציחה את אותם 14 נופלים. לבסוף, עם אור ראשון, לאחר מסע של 6 קילומטר, יגיעו המטיילים אל הים עם מעט יותר ידע והבנה של התקופה והתעוזה שהיא דרשה. הסיור הינו בתשלום.
מתי? יום חמישי ה17.6 החל מהשעה 16:30 איפה? היציאה מצומת מנות שבגליל המערבי לפרטים נוספים והרשמה: קו ליער, 1-800-350-550. 

סופשבוע חופשי

לפתיחה נאה ורשמית של סוף השבוע תוכלו ליהנות מטיול בוקר קצר וחביב בחסות הקרן הקיימת לישראל הטיול הוא חלק מסדרת טיולים מודרכים רגועים בשישי בבוקר אותם מארגנת הקר הקיימת  עבור הציבור חינם אין כסף. הטיולים מותאמים למשפחות. הפעם היעד הוא המושבה מנחמיה שנמצאת בקצה עמק הירדן בואך עמק בית-שאן.
הסיור יסקור את האזורים הסמוכים למושבה מקניון הבזלת ועד ליער לוי אשכול. משכו יהיה שעתיים עד שלוש שעות מה שבהחלט מותיר לכם זמן לקפוץ לעוד מסלול טיול באזור או מקפיצה לכנרת ו/או הסחנה הסמוכים. יש לציין כי הסיור משלב נסיעה במכוניות פרטיות כמו גם הליכה קצרה בשבילי היער.  מתי? יום שישי ה18.6. החל המשעה 10:00 איפה? מנחמיה אשר בסמוך לעמק הירדן. לפרטים נוספים והרשמה: קו ליער, 1-800-350-550. 

השמש נעלמת אל תוך הים

הנה עוד פעילות נחמדה ממש לפני שהשבת נכנסת -  קבלת שבת ציפורית. בריכות הדגים של קיבוץ מעגן מיכאל משמשות כבר מזה שנים רבות כפארק צפרות בגלל הריבוי של פעילותן באזור. עכשיו במיוחד הציפורים נמצאות בעונת הקינון והפעילות היא רבה ומעניינת. בשישי אחר הצהריים תוכלו להצטרף אל צוות בית ספר שדה מעגן מיכאל ולצפות בציפורים המקננות.
לאחר הסיור וההסברים תתקיים פעילות לכל המשפחה עם קבלת שבת מפוארת אל מול שקיעה אודמת המאירה את הים התיכון. הסיור הוא במכוניות פרטיות בתשלום. מתי? יום שישי ה18.6 אחר הצהריים. איפה? קיבוץ מעגן מיכאל שבצפון מישור החוף. לפרטים נוספים והרשמה: החברה להגנת הטבע:  03-6388688   www.teva.org.il

לו היינו ציפורים

אם כבר ציינו את העונה המרתקת עבור הצפרים אי אפשר שלא לבקש מכם להמשיך את חגיגת הצפרות גם בשבת. בפארק לכיש ניתן לצפות כרגע בציפורים הנודדות שעושות חניית ביניים בטרם יחזרו לארצות הצפון המתחממות ובציפורים מקומיות הנמצאות כרגע בעונת הדגירה ובקיעת הגוזלים. בסיור שייערך בשבת תצפו באלה בהדרכת חוקרי מרכז הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבע. הסיור הינו ללא תשלום, מיועד לכל המשפחה וכולל הליכה קצרה ונעימה. רצוי להצטייד במשקפת.
מתי? יום שבת ה19.6 החל מ7:00 בבוקר. איפה? פארק לכיש, אשדוד. לפרטים : החברה להגנת הטבע:  03-6388688    

ירושלים של מיסתורין

לסיום, פעילות מעט יותר אורבנית עבור הגדולים שבינינו. כשמדברים על ירושלים לא תמיד האסוציאציות הראשונות יהיו פרשיות רצח, דרמות פוליטיות וסיפורי קרבות נועזים. אולם, כל אלו  מלווים את מורשתה של ירושלים כבר מראשיתה. בטיול מיוחד לבני 18+ שיתקיים בשבת הקרובה תוכלו להכיר את ירושלים על צדדיה ההרפתקניים. דירת המסתור של מנחם בגין, פרשת קסטנר, רצח הרוזן השוודי, תככים בבית המשפט העליון והרעלות מוזרות כל אלה ועוד מצפים רק לכם. הסיור בליווי אוטובוס בתשלום.
מתי? יום שבת ה19.6. איפה? ירושלים. לפרטים נוספים והרשמה: החברה להגנת הטבע:  03-6388688  

אולי יעניין אתכם גם

מדורים