על מסלולי טיול ויריד כפרי אחד

עוד סופ"ש מתקרב וגם הפעם מערכת וויקנד ממליצה לכם על כמה מסלולי טיול, מרמת הגולן דרך ירושלים ועד ניצנים ועוד יריד אחד מיוחד שיתקיים ב 7 לאוגוסט.

writer
יפעה מבטח | תמונה:תוצרת עצמית "ירוק עז" תאריך פרסום: 29/07/2010

אז לאן נטייל בסוף הזה? אפשר למצוא את ירושלים של יהודה עמיחי, ללכת להתפרע בגולן או לצפות בגן עדן של חול נצבע בצבעי שקיעה הסתקרנתם? הרי לכם כל הפרטים והאפשרויות   לסוף השבוע הקרוב ואולי גם זה שאחריו.

יריד כפרי בגליל

במושב אילניה שבצפון יתקיים יריד בסגנון כפרי בשבת ה 7 לאוגוסט. ביריד שפע של סדנאות ופעילויות לילדים ולכל המשפחה, דוכני אומנות, קרמיקה, פיסול, תכשיטים, ביגוד לילדים וגם לגדולים, מבחר מתנות, קוסמטיקה טבעית, מחבר גבינות עיזים ויוגורטים מתוצרת חקלאית מקומית. איפה?  בחאן האקולוגי " ירוק עז" באילניה .
מתי? שבת 7/8 בין השעות 16:00-20:00 .פרטים נוספים בטלפון : 054-2558791

הסמטאות קוראות שירה

את הספר הראשון של המשורר יהודה עמיחי קניתי כשהייתי בכיתה י' ולא הבנתי מילה. למעשה, אני וחברתי נהגנו לצחוק על השירים שלו ולטעון שהוא משורר הזוי למדי. לא הרבה שנים לאחר מכן נאלצתי להודות בטעותי. יהודה עמיחי הפך להיות אחד המשוררים העבריים האהובים עלי ביותר בזכות מטאפורות העשויות מחומרי יומיום פשוטים אך נוגעות עמוק בתוך הנפש. ביום חמישי תוכלו גם אתם להתאהב לראשונה או מחדש ביהודה עמיחי על-ידי סיור מיוחד במארגנת החברה להגנת הטבע לבני 18+ בעיר ירושלים הכה מזוהה עם המשורר. הסיור לערך לעת ערב, שעה לירית במיוחד, יתחיל החל  משכונת מגוריו של עמיחי, ימין משה, וימשיך בעקבות שיריו ומחשבותיו. במהלך הסיור היחודי ישולבו אף קטעי משחק, ואת סיומו יעשו המשתתפים ם בבית הקפה בו ישב ולמד. הסיור הוא במכוניות פרטיות ובקיצור נמרץ – למי מיועד? בני 18+ בעלי נפש לירית. מתי? יום חמישי ה29.7 אחה"צ. איפה? ירושלים . פרטים נוספים : בטלטבע  03-6388688  

שקיעה בחולות

אופציה נוספת לחמישי רגוע אחרי הצהריים מוצגת כאן בבילוי חולי במיוחד. אם גם הילדים שלכם אוהבים להגיע לים לא בגלל המים אלא בגלל החול וארמונותיו הפוטנציאליים החברה להגנת הטבע מציעה לקחת אתכם לגן עדן של חול והוא פארק החולות בניצנים. הטיול יחל החל מאחר הצהריים גם כדי להימנע משהייה בחם הגדול תחת השמש השורפת אך גם כדי שתוכלו  לצפות בצבעים היפים של שקיעה המתרחשת מעל הדיונות צובעים את האזור. חוץ מהצפייה בשקיעה מובטח לילדים גם שיעור בזיהוי בעלי-חיים על-פי  העקבות בחול והכנת פיתות על סאג' לקינוח. הטיול הוא במכוניות פרטיות בתשלום.
ובקיצור נמרץ  למי מיועד? למשפחות עם ילדים חובבי חולות וטבע מתי? יום חמישי ה29.7 אחה"צ. איפה? פארק ניצנים.  פרטים נוספים : בטלטבע  03-6388688  

רמה משפחתית

והנה פעילות למתקדמים. סוף-שבוע שלם של טיולים בטבע המיועד למשפחות ברמת הגולן המופלאה. הרגעו, נא לא לדאוג מהחום שכן המסלולים ברובם הם מסלולי מים המשלבים הליכה במימי נחלים וטבילה במעיינות מים קרירים. נוסף על אלו  צפויות גם  הפעלות טבע מעניינות לכל בין האתרים בהם תוכלו לבקר: נחל קדש, התצפית מהר בנטל ( שם גם יערך קומזיץ ושירה בציבור), נחל זוויתן, הבניאס, ובית אוסישקין שבקיבוץ דן. מובטחת שלווה צפונית ובילוי משפחתי נהדר של אמצע חופש גדול. הסיור הוא מכוניות פרטיות בתשלום הכולל לינה וכלכלה בבי"ס שדה גולן. מתאים גם לשומרי שבת.
ובקיצור נמרץ  - למי מיועד? משפחות טבע ספונטניות. מתי? ימי חמישי-שבת ה29-31.7 איפה? רמת הגולן .לפרטים  03-6388688  

אתגרי בגולן

והנה גירסה מרוכזת למבוגרים של חויית הגולן. טיול של יום אחד, בשבת שחוקר את המפלים והקניון מרשים שבנחל יהודיה ברמת הגולן. הטיול הוא אתגרי יותר מהרגל ומיוד לבני 18+ מיטיבי לכת ויודעי שחייה בלבד. צפוי בו קטע של ירידה במדרון בעזרת יתדות ברזל שיתקעו בגבים מלאי מים. כמו כן יהיה צורך לחצות  בשחייה בריכות עמוקות וקרירות. את כל האתגרים הללו ילווה כמובן נופו היפהפה, של קניון הבזלת של הנחל. הטיול הוא באוטובוס בתשלום הכולל בתוכו כניסה לשמורת יהודיה.
 ובקיצור נמרץ  - למי מיועד? בני 18+ היודעים שחייה ובעלי ניסיון ואהבה לטיולים אתגריים מתי? יום שבת ה31.7.  איפה? נחל יהודיה שברמת הגולן. פרטים נוספים : בטלטבע  03-6388688   
 
 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים