הפסטיבלים שפותחים את השנה

חודש ספטמבר עמוס בחגים, חופשות וכמובן ילדים בבית. אחרי שבאוגוסט היינו כמעט בכל מקום, לאן כבר אפשר עוד ללכת? מבחר פסטיבלים מעניינים מחכים לנו בחופשת החג, רק תבחרו.

writer
יפעה מבטח צילום:יח"צ תאריך פרסום: 06/09/2010

חגים, חגים ועוד קצת חגים. אם נרצה ואם לא כך הולך להיראות חודש ספטמבר שזה עתה התחיל. החגים כבר ממש בפתח על כל המעלות והקשיים שהם מביאים עימם. מצד אחד עוד ימי חופשה מבורכים ומזג אוויר סתווי ומצוין ומצד שני, לאלה מאיתנו שהם בעלי משפחות עם ילדים קטנים, עוד זמן שאותו צריך למלא בפעילות מעניינת ורצוי מעשירה על מנת שלא ניפול לבור של עוד ימים המתכלים להם אל מול הטלוויזיה.
בדיוק למען המטרה הזאת מתמלאים להם ימי החגים בפסטיבלים רבים, מעניינים וצבעוניים. קיבצנו כמה מהנבחרים בהם כדי לתת לכם טעימה מהחוויה הסתווית הבלתי רגילה שמחכה לכם מחוץ לבית בחודש הקרוב.

צילום למזכרת

אם בחירתכם בראש השנה היא לעלות לצפון הצדק עימכם. קריר ונעים כאן ואפילו טפטופים קלים של סתיו החלו לקדם את פני התושבים. מקום נחמד לעצור בו לפעילות עם הילדים תהיה במוזיאון הפתוח לצילום בתל חי, שם יוכלו הילדים חובבי הצילום להשתתף בסדנא מעניינת שתפאשר לא רק להתנסות בצילום אלא גם בעבודת הפיתוח בחדר החושך. כמובן שאת תוצרי הסדנה לוקחים הביתה להתגאות בהם.
בנוסף לכך תוכלו ליהנות מתערוכת "ארץ ישראל בתלת מימד" בה תפו באמצעות אותם משקפיים מפורסמות מיוחדות ומתערוכות קבע המציגות מצלמות ופסלים.
ובקיצור נמרץ. למי מיועד? למשפחות עם ילדים שהמשחק האהוב עליהם הוא המצלמה המשפחתית.  מתי מתרחש? סדנאות הצילום הן ביום חמישי ה 9.9 בשעות 11:00 ו14:00. איפה? במוזיאון הפתוח לצילום בתל-חי בגן התעשייה שבתל-חי.
כמה עולה? 24 שקלים לילד ו28 שקלים למבוגר כולל סדנת חדר חושך. לפרטים נוספים: 04-6950769  

תחיית הרנסנס

הגליל המערבי מוכר לכולנו כמקום הומה צימרים ומסלולי טיול ומבצר יחיעם שבגליל המערבי הינו ברוב השנה מקום בו ההיסטוריה ניבטת אל עבר המטייל מן האבנים הדוממות. אולם פעם בשנה, בחול המועד סוכות, מתעוררת המצודה העתיקה מן המאה ה12 ומעירה עימה לחיים אנושיים את התקופות ההיסטוריות של הרנסנס והבארוק בפסטיבל מלא אווירה. תמצאו כאן מופעי ריקוד, שירה ותיאטרון, רחוב המציג בעלי מלאכה שהיו בתקופות עבר אלו, סדנאות יצירה ובניית כלי נגינה, וכמובן פעילויות גם לקטנטנים כמו שעות סיפור ומשחק ועוד ועוד. בין המופעים המרכזיים תמצאו גם מופע ריקוד אירי בשם  "אש קלטית" ומופע חדש של להקת המחול הקיבוצית והכל בתפאורה היחודית שהמבצר מספק.
ובקיצור נמרץ. למי מיועד? משפחות עם ילדים חובבי פנטזיה. מתי מתרחש? חול המועד סוכות בין התאריכים 26-29.9 החל מהשעה 10:00. איפה? מבצר יחיעם שבגליל המערבי. 20 דקות מנהריה. כמה עולה? 30-40 ₪. לחלק מהמופעים יש לרכוש כרטיס בנפרד.

 

חגיגת הסביבה

הגיע הזמן שנפסיק לקרוא לאיכות הסביבה טרנד. כשמדובר בנושא כל-כך חשוב, חגיגה ועיסוק תרבותי בו הוא רק מבורך וצריך להישאר תמיד במודעות החברתית. וכאשר עושים אותו בצורה כל-כך מתוקה כמו בפסטיבל "הכדור בידיים שלנו" באמת שאפשר רק לומר אמן ולחייך. עשרה מתחמים יהיו בשטח הפסטיבל הזה שייערך בחוף דלילה בחול המועד סוכות, וכל אחד מהם יוקדש לסוג אחר של מחזור. במתחמים יתקיימו סדנאות אקולוגיות בהם ילמדו הילדים דרכים לנצל את כל אותם חומרים שמשליכים אל הפח להכנת דברים מיוחדים כמו מוביילים, פסלים, תיקים אופנתיים, בובות ועוד. נוסף לכך מתוכננים בפסטיבל פרויקטים מיוחדים כמו הכנת שביל מצדפים והליכה עליו שמטרתה לייצר אפקט של רפלקסולוגיה טבעית. גם הצגות לילדים בנושאים סביבתיים ומייצגי אמנות ייחודיים תוכלו לראות במתחם ועוד רבות ההפתעות.
ובקיצור נמרץ. למי מיועד? משפחות עם ילדים קטנים ופעלתנים. מתי מתרחש? חול המועד סוכות בין התאריכים ה27-28.9 בין השעות 10:00-17:00. איפה? חוף דלילה באשקלון. כמה עולה? חינם! יש לתת בקבוק פלסטיק או שקית ניילון בכניסה.    

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים