שני גלגלים ורוכבים בשבילים

חווית הרכיבה על אופניים כבר מוזכרת בכל מקום. כמעט כולם כבר רוכבים, רוכשים ציוד נילווה ואפילו מתארגנים בקבוצות רכיבה ויחד יוצאים למסלול רכיבה חוויתי או אתגרי. גם אנחנו ממליצים.

writer
מאיה כץ. צילום:גיאופן תאריך פרסום: 04/10/2010

רכיבת שטח על אופנייםמערכת וויקנד ריכזה בעבורכם המלצות למסלולי רכיבה על אופניים. בואו ליהנות מרכיבה חוויתית בכל הארץ מותאמת לרמות שונות.
אופניים זה הדבר. ניתן לגמוע מרחקים רבים ובניגוד למכונית עדיין ניתן לחוש את הטבע שלא מבעד חלון זכוכית ומזגן. זהו גם ספורט בריא למדי ומהנה לכל המשפחה. אז הצטיידו באופניים וקסדה ובואו לשמוע על מסלולים מומלצים במיוחד.

לאורך הבניאס

מסלול רכיבה קליל על טיילת שנסללה לאורך נחל הבניאס. המסלול ברובו מוצל ונעים מאוד לרכיבה. מתאים לכל המשפחה, ללא עליות בכלל. לאורך הרכיבה תזכו לצפות בזרימת הנחל וליהנות מצילם של עצי הדולב הגדולים הצומחים לאורכו. במספר נקודות מומלץ לרדת אל הנחל, לשכשך קלות וליהנות ממימי הנחל הצוננים והמרגיעים. רצוי להיזהר מרוכבי אופניים מהירים, מעבר לזאת לא תפגשו במכוניות.
נקודת התחלה: ליד שאר ישוב. נקודת סיום: חניון האיקליפטוס סמוך לשדה נחמיה. אורך המסלול ומשכו: 10 ק"מ, כשעה. דרגת קושי: קלה.

ממעגן מיכאל אל חוף דור

תחילת המסלול בנסיעה נעימה לאורכו של נחל תנינים. לאורך הדרך תוכלו להבחין בנקל באמת המים העתיקה אשר הובילה מים אל קיסריה המפוארת. בשפך הנחל לים יש לחצות אותו בזהירות ולהמשיך ברכיבה לאורך החוף, עד אשר תגיעו אל גבעת כורכר ממנה תוכלו להביט אל עבר חוף דור. בנקודה זו תוכלו לבחור אם לרדת אל החוף ולפגוש ברכב נוסף שימתין לכם בחניון, או לחזור אל מעגן מיכאל בדרך כורכר אשר מזרחית לחוף. כך או אחרת, אל תוותרו על עצירה לרחצה בים וכוס קפה. המסלול כולו עובר בדרך נוחה וכמעט ללא עליות.
נקודת התחלה: חניון  שמורת נחל תנינים, נקודת סיום אופציונאלית: חניון חוף דור.  אורך המסלול ומשכו (במידה וחוזרים למעגן מיכאל) 25 ק"מ, כ- 3 שעות. דרגת קושי: בינוני.

סובב ערקוב

התחלה וסיום: בכניסה לגן לאומי עובדת, רובו סינגלים וכמה חיבורים בדרכי עפר.  המסלול   משופע באפשרויות הרחבה, תצפיות ואטרקציות.  חובה להשתמש במפה ולא להתפתות לרדת משבילים (יש המון באזור) שבחלקם נעלמים וברובם לא עבירים כלל (שבילי עזים ודרדרות).הר ערקוב הוא גוש הרים הצופה על נחל צין עילי ועובדת העיר ובתוכו אזורי עניין רבים כמו חקלאות עתיקה ומוקדי פולחן וציורי סלע.  המסלול "סובב ערקוב" מורכב  משני סיבובים סובב צפוני וסובב דרומי.      

 
תחילת המסלול  בכניסה לגן לאומי עובדת (בנקודה זו אפשר להשאיר רכבים)  נכנסים לשטח דרך שביל גיפים מסומן בשחור ואחרי עיקול צפונה נכנסים לנחל רתמים.  נחל רתמים מושך לצפון מערב. בתחילה אנו פוגשים את המסלול הנקרא "הסובב הדרומי". אל קטע מסלול זה נחזור לאחר מכן. אנחנו נמשיך עוד במעלה נחל רתמים, בשביל המוביל אל וממנו  מוביל הסימון "הסובוב הצפוני. זהו קטע סינגל ארוך, וטכני, תחילתן בעליה בסינגל המטפס אל אוכף מרשים.  מהאוכף יורד הנקב (קצת טכני עם מספר מדרגות וסלעים רופפים) חוצה ואדי נוסף, ממשיך באותו כיון כללי עד שהשביל עולה בסינגל על הרכס משמאל (מערב). 

 

מכאן ממשיכים בכוון כללי דרומה על דרכי רכב וסינגלי קיצור עד שחוברים שוב לנחל רתמים. הסובב הצפוני מוביל חזרה אל נחל רתמים, ואל "הסובב הדרומי"  קטע שביל זה מושך מערבה ממשיך בערוץ  הנמצא לשיפוליו של הר ערקוב עד נקודת תצפית על אוכף.  מכאן אפשר להיכנס לתוספת רכיבה על קו הרכס של הר ערקוב. נרכוב  הלוך ושוב (כ 2 קמ כל כיוון), דרך מספר כיפות , ציורי הסלע ולתצפית מדהימה על האזור.  לאחר החזרה אל האוכף נרד בזהירות חזרה אל מרגלות הר ערקוב, בצדו המערבי, נחצה שני נחלים רחבים המשופעים בטרסות וסימני חקלאות עתיקה , עוקבים אחרי הסימון לעבר האוכף שממנו יורדים לנחל עובדת עילי (לשים לב למספר בורות מים, סימני ישוב ומערות). נרד עם נחל עובדת ולמעשה נשלים את הסיבוב הדרומי רתמים בחיבור בין נחל עבדת לנחל צין.החזרת לרכבים כמו בתחילת המסלול. אורך המסלול כ – 20 ק"מ. רמת קושי בינוני+.

ממצפה משואה אל בית גוברין

תחילתו של המסלול בישוב ליאון, ממנו יש

אולי יעניין אתכם גם

מדורים