תתחדשו:פארק המעיינות החדש

פארק חדש ומתחדש בבקעת בית שאן הכולל מעיינות פופולארים כמו עין שוקק, ונחל הקיבוצים. האיזור מושקע ומטופח להפליא ומזמין את כולם להיכנס ולטייל בחינם. זהו עמק המעיינות.

writer
יפעה מבטח צילום:אתי חן ברייר תאריך פרסום: 17/11/2010

אם השם עמק המעיינות עוד לא מצלצל לכם כמשהו ששייך לארץ הזאת, אל תתפלאו, מדובר בשם חדיש חדש שקיים רק החל משנת 2008. אבל אכן, יש לומר, מדובר כאן בעמק שנמצא בשטחי מדינת ישראל, מה שאתם אולי הכרתם פעם כבקעת בית שאן. מה שעוד מעניין הוא שבניגוד למצופה לא כאן תמצאו את המקרה של הגברת שרק שינתה לה את האדרת. המועצה האזורית "עמק המעיינות" עושה רושם בשנים האחרונות שהיא רוצה לשנות הרבה יותר מאשר רק את השם. ממש עכשיו, למעשה, חונכת המועצה פארק חדש שהוא ממש ראשון מסוגו ומציע חוויית תיירות נדירה במחוזותינו.

לקום מן ההרס

בשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעה מדאיגה של הרס הולך וגובר באתרי טבע. מטיילים אכזריים או פשוט חסרי מודעות, בגלל צורות תיור ונופש מזהמות,  משאירים את חותמם בנוף, חותם שגובה מידי שנה מחיר גבוה יותר ויותר, הן כספי והן אקולוגי. בעמק המעיינות, לדוגמא, המטיילים הרבים שפקדו את פינות החמד הובילו לשריפות, להשחתת ציוד ורכוש רב, לזיהום עצום מצטבר ואף לפגיעה בחיי אדם. בנוסף לכאב הלב שמצב זה גרם לחובבי הטבע ככלל ותושבי האזור בפרט לא ניתן היה גם להתעלם מן העלויות הכספיות הגבוהות שכרוכות בהרס, בהיקף של מאות אלפי שקלים מידי שנה, אשר הוצאו לצורך ניקיון ותחזוקה של האתרים. אולי זה היה המצב העד כדי כך קטסטרופלי שגרם לשיתוף פעולה שאין רואים הרבה בין גופים רבים כמשרדי ממשלה, החברה הממשלתית לתיירות, רשות הטבע והגנים, קק"ל והמועצה האזורית כמובן אשר חיפשו פתרון למצב המבזה.

הולכים ברגל למען הסביבה

פארק המעיינות המחודש היה הרעיון שהגו כל אותם גופים שחברו על מנת לעבוד יחד למען הטבע. לצורך יצירת הפארק נסגר השטח שסביב למעיינות הפופולאריים -  עין שוקק , עין מודע ונחל הקבוצים ונעשו בו עבודות משך זמן ארוך. בתוצאה ניתן לחזות החל מן הימים האחרונים במו עינכם כאשר, שימו לב, אינכם חייבים לשלם עבורה דבר. נכון מאוד, המתחם המטופח והמושקע של פארק המעיינות פתוח לציבור חינם אין כסף וכולם מוזמנים לבוא לבקר בו בשעות היום. הפעם, כדאי לוודא שכולנו נהנה, כולל הטבע, מקפידים כי המטיילים יישמו מספר כללים כדי להבטיח טיול ידידותי לסביבה בשטחי הפארק. בראש כל החוקים הוא החוק המתיר את הטיול בפארק אך ורק ברגל או בכלי רכב שאינם מזיקים לסביבה, כמו אופניים לדוגמא.

ממעיינות ועד בירה דרך אופניים

במהלך סיורכם בפארק, ברגל או ברכב הידידותי לסביבה תעברו דרך סביבה מטופחת ומגוונת הכוללת בתוכה תעלות מים, אתרים היסטוריים וארכיאולוגיים, מעיינות כמובן ולצד כל אלה גם שטחים חקלאיים ובריכות דגים עטויות ציפורים בעונת הסתיו. בין האתרים השונים סלולות דרכים חדשות ונוחות פרי הפיתוח האחרון שנעשה. לבד מהאופניים בשבילים אלו גם תוכלו גם לסייר באמצעות שאטל חשמלי העומד לרשות המבקרים כמו גם ברכבי גולף ואופני באגי. אם חשקה נפשכם בנסיעה מיוחדת במיוחד תוכלו להשתמש ב"בר אופן" המוצע לקבוצות – מדובר בנסיעה מיוחדת בה קבוצת  המדוושים על אופניים מיוחדים לוקחים איתם גם בר נייד ושותים ממנו בירה צוננת תוך כדי נסיעה. אכן, זהו המקום היחיד בו תוכלו לשתות ולנהוג בו זמנית.
לבסוף, קצר ולעניין
הגעה: מכביש הכניסה לגן הלאומי גן השלושה הסחנה (כביש 669), שם נמצא חניון הפארק החדש. החניון במרחק הליכה קצרצר מהמעיין הראשון. ימי ושעות פתיחה: בחורף – 8:00-16:00 בכל ימות השבוע. מחיר: החנייה והכניסה חינם. מידע נוסף: פארק המעיינות - 04-6586219, מרכז ההזמנות "בשביל המעיינות"- 04-6488060/1.

אולי יעניין אתכם גם

מדורים