היכונו מתחילים: ארועי חמשושליים

כמו בכל שנה, הגיע העת לאירועי חמשושליים. החל מ 2 בדצמבר ובמשך שלושה סופי שבוע שכנראה יהיו נטולי גשם, ירושלים מזמינה אתכם לארועי תרבות, אומנות,תאטרון וקולינריה. שווה לבוא.

writer
יפעה מבטח צילום:יח"צ תאריך פרסום: 29/11/2010

עם פופולאריות בשחקים למעלה מ3000 שנה, העיר ירושלים לא ממש צריכה עזרה יחצ"נית בשדה הדת והרוחניות. מה שכן, לחיי התרבות והבילוי הירושלמים לא תזיק איזו דחיפונת לתודעה של כולנו. כולנו ודאי יודעים שיש בעיר הזאת מה לעשות. אנחנו יודעים שמה שנמצא שם הוא צבעוני, אחר, צעיר המשתלב עם העתיק, מעז אך נונשלנטי, אבל כאילו לא נתנו לנו סיבה מספקת לבוא ולראות מה העניינים בשטח. שלל אירועים שיתקיימו בשלושת סופי השבוע הראשונים של דצמבר במסגרת פסטיבל חמשושליים אמורים לתת לנו את הסיבה לתת גז בעליות של שער הגיא. סיורים, הצגות, מופעי מחול תפריטים אטרקטיביים במסעדות ועוד ועוד. כל אלו אמורים לתת חוויה ירושלמית ללא הפסקה שאין כמוה בשום עיר אחרת בעולם. הנה הצעה כללית ביותר לסופשבוע חמשושלמי יחודי.

פתיחה רגלית

אירועי 'חמשושלים' ייפתחו ב- 2 בדצמבר  ויימשכו במהלך שלושה סופי שבוע במהלך דצמבר. את החמשושלים שלכם תוכלו לפתוח בדרך מסורתית – סיור באחת מפינות החמד של העיר. יש הנושאות בתוכן ההיסטוריה רחוקה בת אלפי שנים ויש שמציגות אווירה אנושית מיוחדת שמתקיימת ממש בכאן ועכשיו. ביום חמישי ה2.12, למשל, ממש בפתיחת הפסטיבל תוכלו להתחיל עם סיור במנהרות הכותל. כעת אף מוצגת במקום גם תערוכת אמנות עכשווית מעניינת. המחיר למשתתף הוא סמלי – 15 ₪, והוא יחל בשעה 20:00. היציאה מרחבת הכותל, ויש להירשם מראש. כדי לחוות את ירושלים הפולקלוריסטית תוכלו להצטרף לסיור של שישי בצהריים במרכז העיר מלא בסיפורים על החצרות הקסומות וטעמים מן השוק השוקק וגועש לקראת שבת. הסיור ללא תשלום ויוצא מפינת הרחובות בצלאל וש"ץ בשעה 12:00. 

הפסקת מרק

עם ההליכה יבוא לכם התיאבון ואותו תוכלו להפיג באחת המסעדות בירושלים המציעות תפריטים מיוחדים ומוזלים לרגל הפסטיבל. בשביל אוכל "בקטנה" כדאי לכם ללכת על הדיל של מרק ירושלמי ב 20 ₪. מדובר בפרויקט לכבוד החורף שלא כל-כך קיים אבל מי יודע אולי אפילו הוא יגיע בעקבות הריח של מרקים מהבילים אשר כל שף בכל מסעדה יכין לכבוד אירועי חמשושליים. תוכלו גם להשיג תפריטים יותר רציניים שיוצעו במסעדות המשתתפות בשתי גרסאות האחת עולה 78 ₪ לסועד והשנייה, העשירה יותר, 118 ₪ לסועד. 

במקצב הפלמנקו

עכשיו הזמן לקצת תרבות, ובירושלים תמיד עושים אותה נועזת יותר וצבעונית יותר. שפע של מופעי מוזיקה, תיאטרון ומחול מחכים לכם בחמשושליים רבים מהם מוצעים לציבור חינם אין כסף ועוד מספר לא מבוטל בתשלום סמלי. תוכלו ליהנות ממופעים במקומות לא שגרתיים כמו למשל במתחם ממילא שם יועלה מופע של תיאטרון מסתורין שיעסוק בבריאת העולם. בבית הגת, השוכן בבית עתיק בשכונת עין כרם ובו בית מקורי, תוכלו ליהנות מהמופע "פניה פלמנקה". הנגינה, השירה והריקוד יקחו אתכם ממש לפסטיבל כפרי שמשתלב מצויין בנוף המדרונות התלולים של עין כרם. לסגנון מופע אחר לגמרי תוכלו לסור אל מוזיאון ארצות האיסלאם להופעה של ג'אז אתני, למשל, אשר תתקיים ביום חמישי ה9.12 ותשלב כלי נשיפה אלקטרוניים עם כלים כמו עוד וסיטאר. 

לילה מוזיאלי

את סוף הערב תוכלו לעשות בחוויה קצת הזויה. המוזיאונים הרבים שבירושלים, הפותחים את שעריהם לרגל אירועי חמשושליים בשעות לא קונבנציונליות – החל מחצות ועד לשעות הקטנות של הלילה מזמינים אתכם לבוא ולבקר. חלקם אפילו יתנו לכם להיכנס ללא תשלום. למרות שהצירוף "לילה במויזאון" נשמע כמו לקוח מסרט אימה אם תחשבו על זה החוויה יכולה להיות מגניבה למדי. תוכלו לסייר סיור לאור עשישית בעולמות העתיקים שיציג לפניכם מוזיאון ארצות המקרא. תוכלו להלך לכם במוזיאון ישראל המחודש ברוגע יחסית וללא העומס הרגיל. ואם יש לכם אומץ נסו מוזיאונים קצת יותר אזוטריים כמוזיאון יהדות איטליה שם אפילו יתקיימו באחד מערבי הפסטיבל (2/12) מופיעים שיציגו אריות מתוך אופרות איטלקיות. וכשאתה שומע קולות סופרן ב23:00 ויכול עוד לצאת החוצה ולנגב איזה חומוס מול חומות העיר העתיקה אין ספק שמצאת את הדרך להתאהב עוד פעם בירושלים.

לילה רומנטי

אין מקום יותר רומנטי מירושליים, שפע של מסעדות יוקרה, צימרים יוקרתיים ובתי מלון פזורים ב

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים