מתחדשים: שלושה מסלולי טיול

לכבוד השנה האזרחית החדשה, מערכת וויקנד ממליצה לגולשים על שלושה מסלולי טיול חדשים שמתאימים לרב ימות השנה ולכל המשפחה מסובב כנרת ועד עמק המעיינות

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 30/12/2010

מי שטייל במדינות אחרות בעולם, וודאי יודע להעריך את הקלות היחסית בה ניתן לטייל בארצנו. מעל לעשרת אלפים קילומטרים של שבילים סומנו ברחבי הארץ ומזמינים את המטיילים, לטייל בבטחה במסלולים הנוחים והיפים ביותר אל מגוון אתרים אטרקטיביים. הועדה לשבילי ישראל, הוקמה על ידי החברה להגנת הטבע ובאחריותה תחזוק השבילים וסימונם מחדש מידי כמה שנים.
על מנת להתמצא בשטח ולתכנן את המסלול מראש הוצאו 19 מפות אשר בהן מסומנים המסלולים בתוואי שטח מדויק ובקנה מידה גדול יחסית. נדמה שכבר כל הארץ מסומנת, אולם בכל שנה מתווספים מספר שבילים חדשים המובילים את המטייל לעוד שכיות חמדה בארצנו. לכבוד השנה החדשה קבלו המלצות למסלולים שסומנו לאחרונה.

שביל סובב כינרת

שביל סובב כינרת הוכשר כחלק ממאבקה של החברה להגנת הטבע עבור גישה חופשית של האזרחים אל חופי הכינרת. השביל סומן תוך כדי מאבקים משפטיים בגופי תיירות וגופים נוספים למען הסרת מחסומים וגדרות שיאפשרו גישה חופשית לקהל לאורך השביל. היקף הכינרת הינו כשישים ק"מ ועד עתה סומנו כ- 35 ק"מ תוך כדי סיוע של קבוצות נוער ומתנדבים שלקחו חלק בהכשרת השביל ובהבנת הלגיטימיות של המאבק. השביל מסומן בסגול וחושף את המטייל אל נופי הכינרת, צמחיה, ציפורים וגם למצבו העגום של מפלס המים. השנה סומנו מספר מקטעים חדשים, להלן המלצה על אחד מהם.
נקודת התחלה: גן לאומי כפר נחום. נקודת סיום: גשר אריק. אורך המסלול ומשכו: 4 ק"מ, כשעתיים וחצי.

דרך הבשורה

דרך הבשורה או שביל ישו ובאנגלית the jesus trail הוא שביל שהוכשר לקראת ביקורו של האפיפיור בארץ. השביל מיועד בעיקר לתרמילאים נוצרים והוא משחזר את מסלולו של ישו מנצרת עיר ילדותו ובגרותו עד לכינרת שם החל לפעול ולהפיץ את רעיונותיו. ראשיתו של השביל בנצרת וסיומו בכפר נחום והוא עובר דרך כנסיות ואתרים ארכיאולוגים החשובים לנצרות ביניהם ציפורי, כפר קנא הר האושר ועוד. המסלול מסומן בלבן כתום לבן, למעט מפגשים עם שבילים קיימים, בהם הוסיפו נקודה כתומה למסלול המקורי. אורכו של השביל 65 ק"מ והוא מיועד להליכה בת 3-4 ימים. ניתן ללון לאורך נקודות לאורכו או לבצע מקטעים ממנו.
נקודת התחלה: כנסיית הבשורה בנצרת, נקודת סיום: גן לאומי כפר נחום. אורך המסלול ומשכו: 65 ק"מ, 3-4 ימים. פרטים ניתן למצוא באתר http://jesustrail.com/hike-the-jesus-trail/points-of-interest/nazareth

שביל עמק המעיינות

שביל עמק המעיינות הוא שביל שסומן על ידי הועדה לשבילי ישראל וביוזמת המועצה האזורית עמק המעיינות. השביל מקיף את שטח המועצה ומסומן לאורך 120 ק"מ. באופן דומה לדרך הבשורה גם כאן מסומן המסלול בכתום, למעט שבילים קיימים בהם הוסיפו נקודה כתומה. ראשיתו של השביל בגלבוע וסיומו בבית שאן. השביל עובר במרבית האתרים בעלי עניין בעמק ובגלבוע בהם עין מודע, נחל הקיבוצים, תל תאומים ועוד. חלק מהמסלול עובר באזורים פחות מוכרים וברובו ניתן לנסוע באופניים.
נקודת התחלה: הר אבינדב בגלבוע, נקודת סיום: בית שאן, אורך המסלול: 120 ק"מ, ניתן ללון בחניוני לילה לאורכו.

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים