בעקבות לוחמים : מטיילים בשאר ישוב

האסון שזיעזע את המדינה לפני 14 שנה העלה את שאר ישוב על המפה. פינה ירוקה בנופי הגליל העליון, אך מלאה זיכרונות . לקראת יום הזיכרון מערכת וויקנד ממליצה לכם להגיע, להיזכר ולטייל.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 04/05/2011

אסון המסוקים התרחש בליל הארבעה בפברואר בשנת 1997. עוצמת האסון והזעזוע שהוא גרם הכניס אותו לפנתיאון האסונות הישראלי. אין ילד או מבוגר שחי באותה עת ואינו זוכר היכן היה ומה עשה עת התוודע לאסון. ובכל זאת קצת פרטים. תאונת המסוקים שהינה מהקטלניות בעולם, התרחשה בין שני מסוקי יסעור שהובילו לוחמים (בעיקר מחטיבת הנח"ל) לשטח לבנון.
סיבת התאונה לא נודעה בוודאות, אך ככל הנראה שלא הייתה הקפדה מספקת על כללי בטיחות שהוקשחו לאחר התאונה. כל החיילים במסוקים, 73 במספר, נהרגו. מסוק אחד התרסק בסמוך לקיבוץ דפנה ומסוק נוסף ממש בתוך שאר ישוב. זוהי הזמנה לטייל באזור בעקבות האסון.

מבקרים באנדרטת אסון המסוקים

אנדרטת אסון המסוקים נחנכה רק לאחר 11 שנים  בשנת 2008  סמוך למקום נפילתו של אחד המסוקים. האנדרטה מרשימה למדי ומאוד סמלית. סמוך לאנדרטה החדשה ליד פלג של הדן, ניצב אתר הזיכרון הישן והפשוט, אשר מנציח את שמות ההרוגים בחלוקי אבן קטנים התלויים על עץ תאנה. האנדרטה בנויה בצורת מסוק, מומלץ להתחיל את הביקור מחלקו האחורי, שם תמצאו גם כיתוב אודות האסון.
מנקודה זו יש ללכת לאורך תעלת מים בנויה מאבן אשר רחש המים מדמה את רעש הנפילה. המים זורמים לתוך בריכת בזלת שבה מונצחים שמות הנופלים ללא דרגה- המוות שווה בפני כולם.

מסביב לבריכה בתוך דשא ירוק שבעונה פורחות בו שלל כלניות באדום, ניצבים 73 סלעים מקומיים שונים בצורתם- על מנת להדגיש שכל אחד מהנופלים היה אדם יחיד ומיוחד

איך מגיעים: בצומת חורשת טל, נכנסים לשביל פנימי אשר מקביל לכביש 99, אחרי מסעדת "דגי דפנה" פונים ימינה לכיוון האנדרטה.

מבקרים בתל פאחר (מצפה גולני)

תל פאחר הינו אתר הנצחה לחטיבת גולני. בתל, התמים למראה, התרחש אחד מהקרבות הקשים במלחמות ישראל על ידי חטיבת גולני במהלך מלחמת ששת הימים. באתר, שרידי מוצב סורי שנכבש על ידי חטיבת גולני ואנדרטה לזכר חללי החטיבה שנהרגו במהלך מלחמת ששת הימים. מומלץ לבקר באתר בשילוב עם מידע אודות סיפור הקרב הקשה הזה.

איך מגיעים: נוסעים בכביש 99 ופונים דרומה בפניה משולטת בצמוד לשמורת הבניאס.

אירוח עם רגש

לתושבים בשאר ישוב, יום הזיכרון קיבל משמעות נוספת, אך יחד עם זאת הם בחרו בחיים לצד ההנצחה. בשאר ישוב צימרים וחדרי אירוח רבים אשר יארחו אתכם בכל ימות השנה.

ללא ספק מקום מיוחד בהחלט הינו "פאוזה", מלון בוטיק מקסים ונעים שהייחוד העיקרי בו, זה ארוחות גורמה מסביב לשולחן אבירים בסגנון slow food. ארוחות בטוב טעם ובחברה מעניינת ונעימה.
בבקתות העץ ש"בבוסתן" תפגשו בצימרים מפנקים ובחצר מטופחת ושובת לב עם בריכת שחייה לילדים. החושקים באוכל משובח ואווירה נעימה ליד נחל זורם מוטב שיסורו אל המתחם המסחרי "גן הצפון" הסמוך לקיבוץ הגושרים ויכנסו למסעדת "נחלים". במסעדה מוגש תפריט משובח בניחוח איטלקי על טהרת הבשר, פירות הים ועוד.

 

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים