טיולי פירות הקיץ

טיולי פירות קיץ הם לא רק אתרי קטיף דובדבנים עצמי המצויים למכביר במרחבי רמת הגולן. קבלו המלצות למסלולים ואתרים המשלבים פירות נוספים בחגיגה של קיץ ובריאות.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 29/06/2011

קטיף תותי עץ

המבקרים בעונה זו באגמון החולה, ייתכן שייצאו בתחושה ש"אין ציפורים באגמון". התחושה לכשעצמה אינה מדויקת. נכון, שאין אלפי ציפורים, כפי שניתן לראות לעיתים בעונת החורף, אך גם הקיץ מזמן מראות נפלאים של ציפורים כמו שרקרקים ואנפות ארגמניות שניתן לראות רק בקיץ. אטרקציה עיקרית בעונה זו היא תותי העץ הגדלים בשפע באזורים שונים באגמון. תותים משלל מינים- שחורים, לבנים וערבוב של שניהם. מהרו להגיע, זו ממש סוף עונת התותים. אם תצליחו להתאפק ותאספו כמות נאה של תותים, תוכלו להכין ריבה לתפארת.
נקודת התחלה וסיום: חניון האגמון, אורך המסלול ומשכו: 9 ק"מ, כשעתיים, כניסה בתשלום עבור נסיעה באופניים או ברכב חשמלי.

טיול בוסתנים בנחל עמוד

אין זה סוד שעד שנת 1948 כפרים ערביים רבים מילאו את הארץ. אך כמובן שלא באנו לדבר על פוליטיקה, אלא על בוסתנים מפוארים שתושבים רבים טיפחו בסמוך לביתם. בבוסתנים גדלו מינים רבים של פירות תוצרת הארץ- תאנים, ענבים, שקדים, רימונים, זיתים ועוד. את כל אלו הקיפו בדרך כלל גדרות חיות של סברס עליהם גדלו פירות מתוקים בהרבה מהסברסים ללא קוצים שאנו מכירים היום. מרבית הבוסתנים גדלו פרא והגישה אליהן בעייתית. בשמורת הטבע נחל עמוד ביראו את צמחיית הפרא שגדלה בבוסתן שעובד על ידי משפחה מצפת, שתלו עצים חדשים וחידשו עצים ותיקים והיום גדל שם בוסתן לתפארת. כדאי לאסוף פירות ממספר מינים ולהכין סלט פירות.
נקודת התחלה וסיום: חניון השמורה, פנייה מזרחה כק"מ וחצי צפונית לכפר שמאי, אורך המסלול ומשכו: 3 ק"מ, כשלוש שעות.

מלוא הטנא

"מלוא הטנא" הוא שם המתאר באופן מדויק ביותר את מרכז המבקרים החקלאי אשר סמוך ליישוב כרמי יוסף. באתר בוסתן אורגני בו כמעט בכל עונה ניתן לקטוף מפירות הארץ, כעת ניתן ליהנות מפטל, שזיפים, תאנים, פסיפלורה, תפוחים ועוד רבים אחרים. בעונת מסיק הזיתים תוכלו לצפות בהפקת שמן זית כמו פעם בבית בד ולהשתתף במסיק. גם בבציר ענבים ובדריכתם תוכלו לקחת חלק. במרכז ניתן לרכוש את שפע המוצרים אשר מיוצרים במקום בעבודת יד- דבש, טחינה, חלבה ועוד. גם מסעדה נעימה מחכה במקום ועושה שימוש בתוצרת הביתית.
איך מגיעים: פניה מזרחה מכביש 44, צפונית לכרמי יוסף, תיאום ופרטים בטלפון: 08-9797039.

אז נכין כוס יין בגן לאומי בית גוברין

היין המשובח של שפלת יהודה ידוע  באיכות הענבים שבו וטיב היין, אך סוד ייצור היין ידוע זה מכבר מימים ימימה באזור זה. אחד האתרים הידועים והגדולים לייצור יין היה איזור בית גוברין. בין השרידים הארכיאולוגים שבגן הלאומי בית גוברין ניתן למצוא גתות רבות בהן התבצע תהליך הפקת היין. היין השתמר והתיישן במערות הרבות הפזורות ברחבי הגן. בכדי להחזיר מעט עטרה ליושנה אנשי רשות הטבע והגנים מזמינים אותכם להכין במו ידיכם (או רגליכם ליתר דיוק) יין, כפי שהכינו פעם. הפעילות כוללת ביקור בגת, דריכת ענבים, ייצור יין, הרמת כוסית וביקור במערות.
איפה: גן לאומי בית גוברין, מתי: ימי שישי במהלך חודש יולי, הכניסה בתשלום, פרטים ב 3639*.

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים