שלווה ורוגע בקיבוץ

הרבה ירוק, אווירה פסטורלית ושקטה, בקתות אירוח כמו באגדות ומדשאות עשירות בצימחייה פורחת וססגונית. את כל החוויות האלה תוכלו רק בכפר הנופש גונן.

writer
טל גולדמן צילום:עומר שביט תאריך פרסום: 24/08/2011

מכירים את זה שכשאתם נוסעים ברכבת הרים, לפני הנפילות הכי שוות, הרכבת מטפסת לאט לאט למעלה, וכל שנייה שעוברת וכל מטר שנוסף לגובה שלכם רק מגבירים את הציפייה לנפילה המשחררת שבסוף העלייה?

זאת התחושה שחווינו כבר בנסיעה לעבר כפר הנופש נופי גונן. עם כל פיסת נוף חדשה שנגלתה לנו, עם כל מרבד דשא ירוק וכל הר גדול ומרשים, כך גברה מידת הציפייה שלנו, עד כדי כך שכשראינו את כפר הנופש עצמו כבר השתגענו מסקרנות.

הכביש המוביל לקיבוץ הפסטורלי והשלו נקרא "דרך הפטרולים" כנראה בגלל הקרבה שלו לגבול עם סוריה בתקופת מלחמת ששת הימים. הכביש הנמשך מצומת גדות הינו ללא ספק אחד הכבישים היפים שנסעתי עליהם בחיי. משני צידי הכביש סוככו עלינו מפני השמש הצפונית העליזה עצי איקליפטוס ועצי תאנה גבוהים ותמירים שגרמו לנו להרגיש כאילו אנחנו נוסעים בכבישי חבל פרובאנס הקסום שבצרפת ולא בכבישי הגליל המוכרים.

קצת על כפר הנופש

כשהגענו לכפר הנופש נופי גונן שבגליל העליון לא יכולנו שלא לעצור רגע ולהתפעל מהיופי של בקתות העץ הקטנות והמקסימות בעלות הגגות האדומים הפזורות בינות למדשאות ירוקות, עצים, פרחי כלניות ושיחים.

הנוף שכאילו עוטף אתכם מרגע שנכנסתם לכפר, מסביר מדוע קוראים לכפר הנופש נופי גונן. מכל עבר נשקפים מולכם נופים פנוראמיים של360 מעלות שמקיפים אתכם במרחבים הירוקים ועוצרי הנשימה של עמק החולה, הרי נפתלי, הר החרמון ורמת הגולן.

לאחר תהליך צ'ק אין פשוט אל מול עובדי המקום החביבים קיבלנו את המפתח לבקתה שתהיה שלנו למשך כל סוף השבוע.
הבקתה היפיפייה מבחוץ לא אכזבה גם מבפנים. הריהוט הנוח העשוי מעץ מעוצב בפשטות ובאופן כזה שלא משנה מה הטעם האישי שלכם, איך שתיכנסו לחדר תרגישו בנוח. הדבר הראשון שראינו כשנכנסנו לחדר היה בקבוק היין שהושאר עבורנו על ידי בעלי המקום במתנה (תמיד הייתה לנו עין טובה במיוחד לפינוקים, אנחנו קולטים אותם מקילומטרים). אפילו שהג'קוזי העגול והענקי נראה כמו אפשרות מפתה במיוחד, בחרנו דווקא ליהנות מהיין שלנו במרפסת הפרטית החמודה הפונה לנוף. אין מה לעשות, יש משהו בלשתות כוס של יין טוב במרפסת פרטית ולבהות לעבר נוף מקסים של בקתות עץ קטנות בלב מרבדים ירוקים שפשוט מכניס אתכם למין תחושה של שלווה שאי אפשר להתווכח איתה, אז לא התווכחנו והלכנו לישון.

קולינריה לקיבה ולנפש

בבוקר קמנו אחרי שנת לילה מפנקת על מצעים לבנים ונקיים, ערניים ורגועים כמו שמזמן לא היינו, וצעדנו טובי לבב לעבר המסעדה של כפר הנופש, לארוחת בוקר.

אם יש משהו כיפי בעולם הרי שזה ארוחת בוקר ישראלית טעימה ועשירה שכבר הוכנה בשבילך מבלי שתצטרך לבשל, לקצוץ, לפרוס ולטרוח.
סעודת הבוקר המפוארת במסעדה של כפר הנופש, בראשות שף הבית יפתח צפריר, לא אכזבה אותנו כלל. הארוחה הייתה עשירה וטעימה עם מגוון ירקות טריים, גבינות, חביתה ושאר מיני מטעמים עשויים בהמון השקעה וביד אומן. הנוף הגלילי עוצר הנשימה הנשקף מכל עבר של המסעדה הממוזגת והנעימה רק תרם והגביר את התיאבון שלנו בזמן שהתענגנו על האוכל הכול כך פשוט אבל כל כך טעים.

אחרי ארוחת הבוקר חזרנו לחדר כדי לנוח קצת על מנת שנוכל להגיע למסז' הזוגי המפנק שלנו כשהבטן לא מלאה מידי מזלילת הבוקר.
בכפר הנופש ניתן למצוא מגוון רחב מאוד של טיפולי ספא ומסז' אבל אנחנו בחרנו באפשרות שנראתה לנו הכי מתאימה - עיסוי משולב. הקונספט של הדבר המופלא הזה הוא שהוא משלב כל מיני טכניקות עיסוי שונות כגון שיאצו, רפלקסולוגיה, עיסוי שוודי ועיסוי רקמות עמוק לחוויה מרגיעה באופן כמעט בלתי נתפס.

היינו בכזה מצב של רוגע ושלווה שלא בדיוק ברור לי איך הצלחנו להתגלגל משולחנות המסז' ולהיכנס לאוטו, אבל כנראה שעשינו