חופשה לכל המשפחה בצימרים בצפון

מחפשים דרך לשלב הנאה עבורכם ועבור הילדים? נמאס לכם להדחק בתור למעלית עם כל עם ישראל? חופשה באחד מעשרות צימרים בצפון יכולה להיות הדרך שלכם לחופשה המושלמת לכל המשפחה.

writer
גלי שיר תאריך פרסום: 05/08/2008

צילום אילוסטרציה, צלם: יוני שניצר

בסרטים ההוליוודים אנחנו רואים הרבה פעמים משפחות אמריקאיות אורזות את חפציהן ונוסעות לחופשה משפחתית בבקתה על שפת אגם. אבי המשפחה יוצא לדוג עם בנו בסירת עץ קטנה, והאם והבנות בינתיים מכינות תוספת למנה העיקרית שיטגנו כאשר הגברים יחזרו- דגים. אבל כאן בארץ ישראל החופשה המשפחתית נראית אחרת לגמרי. בדרך כלל מצטופפים בחדר קטן במלון, אוכלים כפי יכולתנו, ונדחקים בין כולם בבריכה. אם נמאס לכם מהחוויה הצפופה, צאו צפונה לצימר משפחתי. יש עשרות של צימרים בצפון שיכולים להיות הבסיס לחופשה המשפחתית שתעניק לכם שלווה ופינוק.


מרחב מחייה


צימר משפחתי הוא בעצם בקתה קטנה. צימרים בצפון מכילים בדרך כלל מטבח קטן, חדר שינה אחד או שניים, ולפעמים גם סלון קטן או פינת אכילה. אם אין פינת אוכל בפנים, זה בגלל שהיא נמצאת בחוץ- בצל אחד העצים, או על מרפסת עץ שמשקיפה לנוף הגליל הירוק. במקום להידחס בחדר האוכל ולעמוד בתור עם מגשים, שבו לכם כל המשפחה בנחת, רק אתם והטבע הישראלי. צימרים בצפון מאפשרים למשפחה שלכם חוויה משפחתית אמיתית, הרחק מטרדות היום יום שלכם. האירוח במקום שלו וכפרי, בלי המולת העיר ושאון המכוניות, יכול לאפשר למשפחה שלכם לראות אחד את השני טוב יותר ולהקשיב זה לזה. המלצה חמה- כשאתם נוסעים אל צימרים בצפון- בקשו חדר בלי טלויזיה. נצלו את זמן הנסיעה ואת זמן השהות שלכם בבקתה להעמיק את ההיכרות והקשרים שלכם.


כיף במרחק נגיעה


צימרים בצפון נמצאים מרחק נסיעה קצר מעשרות אתרים ואטרקציות שמתאימות לכל המשפחה. החל בסיור מרתק באגמון החולה וכלה בשכשוך במימי הכנרת או אחד הנחלים המלאים מים במשך כל ימות השנה. תמיד תוכלו ליהנות מאחת האפשרויות של ספורט מים משפחתי- קיאקים, או אבובים בירדן, או אפילו פארק מגלשות מים משעשע. להרבה צימרים בצפון בינהם תוכלו לבחור יש רשימה של אטרקציות מומלצות, והחדשות הטובות הם שהשהיה בצימר תקנה לכם הנחה ברכישה. אל תתעצלו ותשארו בצימר כל היום, קחו את הילדים ועשו איתם משהו חוויתי, חלצו עצמות והרטבו!


קצת תרבות


הצפון יכול לאפשר למשפחה שלכם לא רק לחם ושעשועים. הצפון מכיל עשרות של אתרים לימודיים והסטורים מרתקים- מצודות צלבניות, ומערות עתיקות. ספורי גבורה מתקופת התנ"ך עד תקופת הפלמ"ח. כשאתם נוסעים אל צימרים בצפון בדקו לפני הנסיעה אילו אתרים סמוכים למקום בו תשהו, והכינו מראש את הילדים. ספרו להם את הספורים שקשורים למקומות כמה ימים לפני- אם זה על היהודים שנלחמו ברומאים, או על הפלמ"ח שנלחמו בבריטים ובערבים. כשאתם נוסעים אל צימרים בצפון תוכלו לחבר את ילדיכם אל המורשת שהארץ מציעה, ולגרום להם להרגיש גאים במקום בו הם חיים.

 

תיירות זה ציונות


לפני כמה שנים הצפון עבר זעזוע קשה בעקבות מלחמת לבנון השניה. תושבי הצפון שהתחבאו במקלטים ממטר הקטיושות והטילים, יצאו מהם בסוף המלחמה לגלות שהרבה מיערות הצפון נשרפו ונהרסו כליל. בשנים שחלפו מאז, מדהים לראות איך הצפון משתקם במהירות הבזק. היערות שנראו בהתחלה שחורים וקרחים, הגלידו והוריקו, ואתרי התיירות שבים ומתמלאים בתיירים ישראלים וזרים. כשמשפחתכם בוחרת להתארח באחד הצימרים בצפון, היא מעודדת ומחזירה עוד צבע ללחיים של הצפון המתאושש. כפי שתושבי המרכז ארחו את תושבי הצפון במלחמה, גם עכשיו הזמן להשיב את האמון ולנפוש בתוך צימרים בצפון, להשיב את הרווחה לתושבים, ולהראות שאף על פי כן הצפון הוא הבית שלנו.

 

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים