הערבה הדרומית: שפע מסלולים ונופים

היופי והעוצמה של המדבר נראים בכל דרך מההיצע הקיים - החל מטיולי משפחות וגלגולים בדיונות וכלה בטיולי אקסטרים ב-4x4 או רכיבה באופני שטח

writer
ליאת עיני תאריך פרסום: 02/01/2012

אזור הערבה הדרומית מציע למבקריו שפע של אטרקציות בערבה וכן מסלולי טיולים מגוונים ונופים עוצרי נשימה. בסך-הכל עשרים דקות מאילת ותגיעו לאווירה שונה לגמרי ובעיקר לשלווה אין סופית. במהלך היום ניתן להנות ממסלול רגלי, רכיבה על אופניים או טיולי ג'יפים ובשעות הערביים לראות את השקיעה בהרי אדום עם צבעי רקע של אדום, חום, סגול וכחול. לאחר מכן תוכלו לחוות ערב מדברי תחת חופת הכוכבים ואף תזכו לצפות בשביל החלב באופן ברור ובוהק. חשוב לדעת כי טיול במדבר הוא חוויה מהנה ביותר, אך בתכנון לא נכון היא עלולה להיות מסוכנת ולכן חייבים להיערך מראש בהתאם למסלול שמתכננים, ולקחת כמות מספקת של מים וציוד נלווה מתאים.

קיבצנו עבורכם מספר מסלולים מובחרים, בדרגות קושי שונות

סובב תמנע - למיטיבי לכת

המסלול מסומן ומתאים למטיילים בעלי כושר גופני טוב והטיול הנמשך כ-8-10 שעות. עולים במעלה מילחן עד לרום המצוקים, ממשיכים דרומה לאורך מצוקי תמנע עד לפסגת הר ברך ולאחר מכן יורדים לתוך בקעת תמנע במעלה ברך.

נחל אלכסון והר תמנע - למשפחות

המסלול מתאים למשפחות שאוהבות ללכת והוא נמשך כ-4-5 שעות. המסלול מתחיל בסמוך לכניסה לפארק תמנע ומסומן בסימון של שביל ישראל בצבעים כתום, כחול ולבן (המסלול הוא חלק משביל ישראל). הוא עולה בהר תמנע לאורכו של ערוץ נחל אלכסון עד ל"במת תמנע", בה אפשר להנות מתצפית מרהיבה על בקעת תמנע והערבה. לאורך כל הדרך ישנם שלטי הסבר על תצורות הנוף וסוגי הסלעים המגוונים. נקודת הסיום של המסלול היא באגם המלאכותי של פארק תמנע.

פארק תמנע - למשפחות

מגוון מסלולים בדרגות קושי שונות הם רק חלק ממגוון האטרקציות בפארק תמנע. במקום ישנו מרכז מבקרים ובו מיצג אור-קולי המתאר את תולדות המקום. הפארק כולל את כל האתרים המפורסמים - סלע אדמדם בצורת פטריה, עמודי שלמה וציורי קיר של מרכבות וקשתות. בנוסף, במקום ישנו אגם, הפעלות לילדים, מסעדה וחנות מזכרות.

פארק תמנע - טיולי אקסטרים

בנוסף לחוויה מהביקור בפארק המתאים לכל המשפחה, במקום ישנם גם מסלולי טיפוס וגלישה מקצועיים של המועדון האלפיני הישראלי ומסלולי סינגל לרוכבי אופני שטח.

עמק ססגון - למשפחות ולרוכבי אופניים

בחלקה הצפוני של בקעת תמנע משתרע עמק ססגון ובמרכזו שביל ישראל. כ-1 ק"מ לפני הכניסה לפארק תמנע פונים ימינה ל"ציר הנפט" (סימון שבילים לבן-שחור-לבן) עד לפניה שמאלה לכיוון מערב. ממשיכים כ-1.5 ק"מ עד שרואים מימין לשביל דיונה. מומלץ להתגלגל עם הילדים ולאחר מכן לעשות פיקניק בחניון של רשות שמורות הטבע. ישנה אפשרות לבחור בין המשך המסלול על-פי סימון השבילים של שביל ישראל, או על-פי השבילים הקיימים בעמק. המסלולים מתאימים למשפחות ולרוכבי אופניים. כדאי להישאר עד רדת החשכה על-מנת לראות את השקיעה הצבעונית והמרשימה בזכות אבני החול שבעמק. הכניסה למקום אינה כרוכה בתשלום.

עמודי עמרם וקניון שחורת - לרכבים

המסלול מתאים לנסיעה ברכבים פרטיים ואינו כרוך בתשלום. מגיעים אליו מכביש 90 בין הק"מ 20-21. המסלול מתחיל בסימון כחול ומסתיים בסימון ירוק. קיימת אפשרות לעשות טיול רגלי לעמודי עמרם או לקניון שחורת.

מעלה שחרות - לרכבי 4x4

המסלול מתחיל על כביש 90, צפונית ליטבתה, בין הק"מ 52-53 ומסתיים לאחר 7 ק"מ בסמוך לחאן שחרות בתצפית מרהיבה על הרי אדום. סימון השביל הוא לבן-ירוק-לבן.

התעיייפתם? גן הקקטוסים באליפז

במרחק של כ-5 דקות מפארק תמנע ממוקם גן הקקטוסים באליפז הכולל לינה כפרית ולינת שטח ומתאים לזוגות ומשפחות. במקום ישנו מרכז מידע בו ניתן לקבל אינפורמציה רבה על מסלולי טיולים בדרגות קושי שונות, טיולי אופניים, טיולי גמלים, סיורים חקלאיים ואף טיולים לירדן.

                                          לאתר הבית

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים