ארבעה ימים כנרת אחת

המים שמגיעים ממש עד החוף, החדרים הממוזגים, הבריכה ליד החדר, המסעדות שפזורות בכל היישובים סביב והאוויר הנהדר שעוטף את הערב. חופשה בכנרת, המלצה מאחת שהיתה.

writer
דנה נמדר תאריך פרסום: 08/08/2013

חופשה משפחתית בכנרת זה עניין של החלטה. אחרי שטיסה לאירופה ירדה מהפרק כי המחירים לא התאימו לתקציב שלנו ואחרי שהאופציה לאילת נפסלה כי אנחנו לא מאוהדי 'אגדודו' בבריכה, החלטנו צפונה. בחרנו כנרת. כי בכל זאת החורף העלה את מפלס המים והגיע לשיאים חדשים.

תמיד יפה (צילום אורן גבאי גולן)

התמקמנו בסוויטה משפחתית באחד הקיבוצים בצד המערבי של הימה, והחלטנו לנפוש ברגוע ולא לרוץ אחרי הזמן. וכן היה. והיה טוב.

הכנרת מופלאה, והמים אכן עוטפים אותך מכל כיוון אפשרי ואף מחממים קלות במהלך היום. הילדים נכנסים ויוצאים מהמים ואנחנו, בוהים בשמיים. היתרון של אירח במתחם קיבוצי על חוף הכנרת מקנה לך כניסה חופשית לחוף ים פרטי, נקי ומטופח וכמות האנשים ברב שעות היום  היא דלה ורגועה. אין כאן מנגלים, אין אוהלים סביב, אין בני נוער ואין קבוצות המתנחלות מבוקר עד ערב עמוסי ציידניות ואנרגיות. כולם כאן הגיעו לאותה מטרה, בטן גב ושקט.

בטן גב גם במים, זו היתה המטרה

ביום הראשון עוד היינו בהתלהבות של לראות את הכל, קצת קפצנו לבריכה, צפנו על הים, רבצנו בחדר, עשינו סיור בקיבוץ, וחשבנו מה לאכול. קיבוץ, בכל זאת.

למחרת היום כבר היינו יותר רגועים והכנסו קצת תוכן איכותי לחופשה. עשינו שיט. לקחנו את הילדים עם הרבה בקבוקי מים לשיט קצר על אונייה של 'שיט כנרת' והפלגנו ללב ים כדי לעקוב אחרי חבורת דייגים מקצועית שדואגת לכל האורחים הרעבים באיזור. זוהי חוויה באמת חביבה שמתאימה גם לאלה שהזכרון האחרון שלהם משיט לא היה מוצלח. האוניה שטה קלות, יציבה מאוד ומלווה בהסברים על המקום, המיקום, האוויר והאווירה.

איך עושה דג? (הצילום באדיבות תיירות עין גב)

ספינה נעימה של שיט כנרת (צילום דנה נמדר)

בערב התפנקנו לנו בארוחה חגיגית  במסעדת מרינגו בעין גב. מסעדה מומלצת ביותר בה עיקר התפריט מורכב מבשר אך גם הילדים הסרבנים ימצאו שם מה לאכול. המסעדה מציעה בכניסה למקום חנות קונספט קטנה בה ניתן למצוא כלי מטבח ייחודיים ומוצרי מזון משלימים לבישול איכותי ומיוחד. חנות קטנטונת בה אפשר להסתובב כאילו היתה קניון בלב העיר.

סביב הכנרת יש שפע מסלולי טיול קצרים אותם ניתן לעשות אם הילדים בגיל המתאים. אחד המקומות המומלצים למשפחה שאוהבת לטייל אבל לא להתאמץ הוא המג'רסה. מסלול הליכה מעגלי וכיפי בתוך המים הצוננים. המסלול נמצא ליד הישוב חד נס.

מסלול מומלץ בחום, המג'רסה

בנוסף, בכל תחנת דלק קרובה ובכל ישוב הסמוך לאחד החופים תמצאו חנויות נוחות או סופר מרקט קטן בו ניתן לרכוש מצרכי מזון לארוחות קלות ובכך לחסוך עשרות או אפילו מאות שקלים במזנונים החופים.

ביומיים שנותרו נזכרנו במטרת החופש, ונשארנו על שפת הכנרת תוך דילוגים קצרים לבריכת השחיה ולצינון הגוף בחדר. כנרת שלי, את נהדרת.

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים