כבר עכשיו: נדידת ציפורי החורף

עונת הנדידה יוצאת לדרך. הציפורים חגות באוויר וחולפות בשמיים על פני נופים עוצרי נשימה, מגיעות ארצה או עפות מכאן למחוזות רחוקים וזו הזדמנות לפגוש ציפורים, ללמוד אודות אורחות חייהן בהדרכת צפרים מנוסים, להשתתף בפעילויות יצירה בהשראת הנדידה ולטייל תוך כדי במקומות יפים ברחבי המדינה.

writer
קורן דור תאריך פרסום: 04/11/2013

פסטיבל החורף של ציפורים

במסגרת עונת הנדידה ופסטיבל הציפורים בצפון, מתחם האירוח חוויות ניר דוד מזמין את הציבור לפעילות חגיגית החל מ 11 לנובמבר ועד ה 14 לדצמבר. זוהי ללא ספק התקופה בה הטמפרטורות הנוחות ושפע מקווי המים בפארק המעיינות הופכים את המתחם כאידיאלי לעצירת ביניים עבור הציפורים הנודדות. על כן, בעונה זו ניתן לראות מגוון מרהיב של מיני ציפורים נודדות שהטבע של פארק המעיינות מהווה עבורם שטח מנוחה מושלם בדרכם הארוכה בנדידת החורף. במהלך ימי הפסטיבל הקהל מוזמן להשתתף בשתות בבוקר מסיור מודרך ברכב חשמל ירוק שייקח אתכם בין השדות והמעיינות כשברקע עפות החסידות ומשקשקים השקנאים.  

הסיור יוצא בשעה 9:30 בבוקר בכל שבת במהלך ימי הפסטיבל, ונמשך כשעתיים.

כמה עולה? הסיור כלול בעלות השכרת הרכב למשכירים עד 9:30 בבוקר. (אין צורך להירשם מראש

 סתיו בעמק המעיינות (התמונה באדיבות תיירות ניר דוד)

יפות יפות, עפות עפות (צילום אשחר בצר)

רשות הטבע והגנים מארגנת סדרת אירועי "חורף של ציפורים", שייערכו בסופי השבוע במהלך חודש נובמבר בגנים לאומיים ובשמורות טבע נבחרות. הפעילויות בעלות סמלית. לפניכם מספר המלצות על שילובים בין הכרות עם ציפורים לבין מסלולי טיול קסומים.

היופי שבנדידת הציפורים (צילום דורון ניסים)

נשרים ועופות דורסים

מצפה הנשרים בשמורת הטבע גמלא הוא אחד המפורסמים במדינה וחובבי צפרות רבים מגיעים לכאן במהלך השנה לצפות במעוף הנשרים. במהלך חודש נובמבר תוכלו ליהנות בשמורת הטבע הפראית מסיורים מודרכים לאורך שביל התצפיות,לקבל הסברים מעניינים על הציפורים ונדידתן וכמובן להשקיף ולצלם. בשמורת גמלא מחכים לכם גם שרידים עתיקים מהישוב היהודי ברמת הגולן ומסלולים של נופים בראשיתיים עוצרי נשימה. 

מתי זה קורה: ימי שבת- 16/11, 23/11, 30/11, 7/12 בין השעות 10:00 , 12:00 ,14:00 בבמצפור העיר העתיקה ובמצפור הנשרים.

כמה זה עולה: מבוגר 29 ₪ , ילד 15 ₪. 

שמח באגמון

שמורת החולה היא היעד האידיאלי לצפייה בנדידת ציפורים וגם מכונה "גן עדן לציפורים". זה הוא פארק טבע וצפרות ואחד מצירי הנדידה מהחשובים בעולם. מדי חורף מגיעות לבתי הגידול בשמורת החולה אלפי ציפורים מכל העולם והמבקרים יוכלו ליהנות כאן מסיורים חווייתיים, לשכור משקפות בחנות, לרכב על אופניים או לשכור רכבי גולף ולעקוב אחרי הציפורים. במהלך סופי השבוע ייערכו פעילויות יצירה לילדים סביב עולם הציפורים. 

מתי זה קורה: ימי שישי- 15.11,22.11,29.11,6.12, ימי שבת- 16.11,23.11,30.11 בשעות  11:00, 13:00, 15:00.

כמה זה עולה: מבוגר 35 ₪, ילד 21 ₪, ללא תשלום נוסף על הכניסה לאתר 

יום הנדידה (צילום אייל מטרני)

מצלמים ציפורים

תערוכת ציפורים? בקרוב אצלכם בבית! בשמורת הטבע עין אפק תוכלו להשתתף בסדנאות ופעילויות בנושא ציפורים ואף לצלם ציפורים במסגרת סדנא שתתקיים בשעות הבוקר המוקדמות בהנחייתו של צלם מקצועי וצפר הבית של השמורה. היכונו לציפורים משכימות קום...

בנוסף, תוכלו להשתתף בהרצאה בה תאזינו לשירת הציפורים ותלמדו כיצד לזהות את מיני הציפורים על פי הצלילים שהם מפיקים, בליווי מצגת מרתקת. בפארק תתקיים גם סדנת טיבוע ציפורים: כיצד לוכדים ציפורים בסבך השמורה, שוקלים אותן ויוצרים את פעולת הטיבוע למטרות מחקר בינלאומיות. 

וזה לא הכל – בעין אפק תוכלו להשתתף במופע מוסיקלי אודות צלילי הציפורים, לצפות בסרטים בנושא במבנה של טחנת הקמח העתיקה, להשתתף בהרצאה על נדידה ואפילו לבנות משטחי האכלה לציפורים ובניית קיני ציפורים. במקביל, תתארח במקום התערוכה "להרגיש ציפור". 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים