הכי צפון זה מטולה

המושבה הצפונית ביותר ממנה נשקף נוף פנורמי מרשים, נוף ירוק, נוף הרים ואפילו את פסגת החרמון הלבנה ניתן לראות מכאן. חופשה במטולה.

writer
טל גולדמן תאריך פרסום: 26/01/2014

כשאומרים נופש בצפון, אחד המקומות שהכי כדאי לחשוב עליהם הוא המושבה הצפונית מטולה, ממגוון סיבות. הראשונה שבהן היא העובדה המרגשת שאין יותר צפונה מזה – מטולה היא הישוב הצפוני ביותר בישראל. מעבר לכך, לא ניתן להתעלם מכך שהיא שוכנת בראש גבעה בגובה 530 מטרים מעל גובה פני הים ומשקיפה באופן פנורמי על הרי הגליל הירוקים, החרמון עם הפסגות הלבנות, עמק החולה הססגוני ועמק עיון. כמו כן, מטולה משקיפה גם לעבר שכנינו היות והיא מוקפת בגבול עם לבנון ממזרח, צפון ומערב. הנוף המגוון והמרגש כל כך מהווה את אחד ממוקדי המשיכה העיקריים של העיר. 

יתרון נוסף שהופך את מטולה לאחד מיעדי התיירות הנעימים ביותר שניתן לבקר בהם בארץ הוא השקט הייחודי הזה שאופייני ליישובי הצפון שכאילו שואב לתוכו את כל הלחצים שהגענו איתם ולא משאיר מקום לכלום מלבד שלווה מוחלטת. 

למי שמחפש גם ערך מוסף לנופש שלו בצימר במטולה, ולא מסתפק בנוף ירוק ומרהיב עין, ציוצי ציפורים ואוויר פסגות צלול, יש במטולה ובקרבתה לא מעט אטרקציות ואתרים מרתקים בהם ניתן לסייר, לחוות וליהנות.

הכבישים המובילים צפונה (צילום רועי אנגל)

מה יש לעשות במטולה?

המועצה המקומית מטולה משתרעת על פני שטח של כ- 10,000 דונם שבהם ניתן למצוא מסלולי טיול רבים ויפהפיים כגון נחל עיון על מפליו – מפל עיון, מפל התחנה, מפל האשד ומפל התנור. מעבר לנחל זה הזורם בשטח המועצה עצמה, הרי שבמרחק של דקות נסיעה ניתן להגיע למסלולי טיול מוכרים ואהובים כגון נחל החצבאני, שמורת החולה ועוד מסלולים רבים הפרושים ברחבי הגליל העליון, הגולן וסביבותיהם.

מעבר למסלולי הטיול הללו ניתן למצוא בסביבה אטרקציות רבות במטולה הפונות לקהל המבקרים באזור כגון מרכז קנדה המפורסם ובו שלל מתקני ספורט ונופש ואף משטח החלקה על הקרח (אחד הבודדים בארץ), אתרי חפירות ארכיאולוגיות, מוזיאונים, מרכזי מבקרים, מחלבות בוטיק שישמחו לפתוח בפניכם את שעריהן, טיולי ג'יפים ורכיבה על סוסים ומגוון רחב של אטרקציות מימיות כגון שייט קיאקים, אבובים ואפילו פארק המים צמח שנמצא לא רחוק.

הנופים המרהיבים (צילום רועי אנגל)

למי מתאימה חופשה במטולה  

המיקום הייחודי של המושבה הופך אותה לאטרקטיבית עבור כל סוגי האוכלוסיה וכל סוגי המטיילים. לאלו שחפצים לטייל בצפון, ללמוד, לראות ולחוות את הארץ דרך הרגליים, מטולה יכולה להוות נקודת פתיחה מצויינת לטיולים ברחבי הגליל והגולן ואף לספק חוויה אותנטית מאין כמוה של החיים ביישוב צפוני מרוחק. 

מטיילים מסוג זה בוודאי יהנו מיתרונות של מלון הבוטיק הגלילי אלסקה אין.

אלסקה אין 

במלון הבוטיק אלסקה אין, שממוקם ליד מרכז קנדה שבמטולה תוכלו ליהנות מאירוח איכותי באחד מחמשת סוגי החדרים שבמקום – החדרים הזוגיים, המשפחתיים, הכפריים, הדלקס והמיני סווויטות. במרבית חדרי המלון תמצאו ג'קוזי מפנק, טלוויזיה עם מסך שטוח, פינת קפה, מקרר, מיקרוגל, אינטרנט חופשי ועוד. המלון מוקף בגינה ובה פינת ברביקיו, פינות ישיבה ובריכה פרטית לימות הקיץ. המתארחים במקום יזכו לכניסה חופשית ל"מצפה איתן", להנחות בלעדיות לאטרקציות רבות בסביבה ולארוחת בוקר עשירה וטעימה המוגשת במלון.

אלסקה אין, מלון אינטימי  וחדרים נעימים

לצעירים ברוחם   

לנופשים המחפשים לחוות את הייחודיות של האזור באופן המקסימלי מבלי לוותר על כל הפינוקים והקדמה, ובו בזמן ליהנות מעיצוב חדשני ומגוון כדאי לשקול ללו

אולי יעניין אתכם גם

מדורים