אדום פורח: פסטיבל הכלניות בנגב

מרבדים אדומים, פעילויות מהנות, סיורי פריחות וחקלאות ושפע כלניות – זה מה שצפוי למבקרי הפסטיבל האדום בסופי השבוע של חודש פברואר. בואו בהמוניכם...

writer
מערכת האתר תאריך פרסום: 28/01/2014

חג הכלניות נחגג בצפון הנגב, במהלך  ארבעה סופי שבוע החל מ   6/2/14 ועד ה-  1/3/14, בחגיגות פעילויות במרחבים, סיורי פריחה בחסות קק"ל ורט"ג ללא תשלום, סיורי חקלאיים והיסטוריים, מופעי מוסיקה, פריחות אדומות מרהיבות ורכבת כלניות אחת שתיקח אתכם לסיור מודרך במרבדי הפריחה, לקברו של אריק אריאל ז"ל בגבעת הכלניות ולשוק דוכנים והפנינג מהנה. 

בימי שישי תוכלו לבקר גם ביריד האיכרים ההולנדי ובשבת  ב'שוק על המים' בגן הלאומי פארק הבשור, שם יוכלו הילדים להשתעשע במתקני שעשועים אתגריים והפעלות, ואף ליהנות ממופע להטוטים. בנוסף, ניתן להשכיר אופניים בקיבוץ בארי ולהשתתף בפעילות מהנה עם שחקנים במוזיאון ג'ו אלון ביער להב.

מומלץ להגיע לנגב בתקופה זו לפחות ליומיים וליהנות משלל מסלולי טיול ופעילויות רבות באווירת הפריחה הצבעונית, באזור הנגב צימרים רבים המתאימים לאירוח משפחות, זוגות ואפילו קבוצות. אבל אם לא מסתדר לכם אז ניתן גם לשוב הביתה באותו הערב, קבלו את עיקרי הפעילויות בארבעת סופי השבוע של הפסטיבל הכי פורח בנגב.

לחופשה בנגב יש נופים מיוחדים

הסופ"ש הראשון (6-8 בפברואר)  בסימן תרבות

יום חמישי מתחיל עם מופעים ייחודיים בשעה 20:30 באולם אשכול, בשעה 21:00 עושים שמח עם פיטר רוט ומאור כהן בבית במה לקהילה בקיבוץ כרמים.

שישי-שבת ממשיכים ליהנות עם  פעילות "צבע בטבע"- ציור ויצירה בחיק הטבע וחלילן על גדות נחל הבשור. סינמה קק"ל- מציעים לכם סרטים מהקופסה הכחולה בפארק אופקים. הפעילויות לא נפסקות לרגע וניתן לבקר גם בשוק איכרים בשוקדה, ב"מרקטיטו" - יריד קסום לכל המשפחה בצומת גבולות, "במדבר דברים" שיוצג במגוון גלריות במרחבי הנגב ועוד. 

רק להביט סביב (צילום רפי בביאן)

 הסופ"ש השני (13-15 בפברואר)  באווירה ספורטיבית

ביום שישי מתחיל במרתון סינגל בארי למקצוענים, ובשבת אתם מוזמנים להפנינג אופניים לכל המשפחה, שכולל טיולים במסלולים עממיים והפעלות בשטח. גם ביער שוקדה יתקיים הפנינג משפחות בשישי הכולל יצירה, אופניים ודוכני אמנות ומזון.

בשבת תתקיים גם צעדת הכלניות המסורתית לזכר שושנה דמארי , באזור שמורת בתרונות רוחמה. בתום הצעדה יתקיים הפנינג ססגוני שוק אמנים ודוכני אוכל. גם בקיבוץ בארי יתקיים הפנינג " רוח בטבע" לכל המשפחה .ולכבוד הvalentine day-  יתקיימו במסעדות האזור מגוון הופעות מוסיקליות חיות באווירה רומנטית.

שבילים המתאימים לרכיבה (צילום רפי בביאן)

הסופ"ש השלישי (20-22 בפברואר)  ריחות וקולינריה

ימים טעימים שמציעים לכם שוק אוכל הודי, שוק גבינות ממחלבת בארי, סדנאות בישול וקולינריה, סדנת סושי, הפנינג משפחתי בחבל שלום עם אוכל ומוסיקה טובה, בראנץ' ביער להב בשילוב יריד והפעלות. ואם כל זה לא הספיק לכם – שביל התבלינים והבשמים בניר משה, מציע סדנת שף על בסיס צמחי. גולת הכותרת- אירוע בשר ברזילאי ויין ומרוץ הכלניות בשוקדה. 

מרבדים אדומים מכל עבר (צילום רפי בביאן)

הסופ"ש הרביעי (27.2-1.3)  הילדים שלנו

סופשבוע 'ילדותי' ומתוק ובו: שוק מתוקים של עמי ותמי, במוזיאון המים בניר עם, כולל הפעלות לילידים. מושב קלחים מציע לכם מופע אקרובטיקה 'זמן אוויר', ובחוות אל היען מול פארק אשכול, מציעים פעילות אבוריג'נית ומספרי סיפורים ינעימו את זמנכם בטיולים השונים.

  לאתר הבית

מקומות לינה ובילוי באיזור

תגיות פריחה הנגב

אולי יעניין אתכם גם

מדורים