ממש עכשיו: עונת הדובדבנים כבר כאן

עונת הדובדבנים מתחילה בחודש יוני ועימה עונת פירות היער, הפטל והפירות המיוחדים והאקזוטיים ביותר. פסטיבל הקטיף העצמי חל, בעיקר, באזור הצפון הקסום. על העונה האדומה, קבלו מקומות נבחרים לקטיף עצמי וצימר שמשלב את כל הטוב שיש.

writer
רון שגב פינקלמן תאריך פרסום: 02/06/2014

הדובדבן הוא אחד הפירות היפים והטעימים מבין פירות ארצנו, הוא הגיע ארצה בשנות ה- 70 ומאז הוא גדל ומתפתח יפה, בעיקר באזור הגליל והגולן. מטעי הגידול פעילים כל השנה אך הפעילות החווייתית של קטיף עצמי במטעים, מתחילה עכשיו. אל קטיף הדובדבנים, מצטרפים האוכמניות, הענבים, התאנים, הפטל ועוד פירות מעניינים וטעימים רבים.

הדובדבן במלוא הדרו

קצת על הדובדבן

אתרי הקטיף העצמי מושכים מבקרים ומתעניינים רבים, שמציעים מספר זני דובדבנים ובהם: הסאם, הצ'יינוק, ההיידל, הסטלה, הבינג ועוד. עונת הקטיף נמשכת כחודש וחצי בלבד ולכן צריך למהר כדי ליהנות מכל הטוב שבפרי. מה כולל ה"טוב"? סיבים תזונתיים, ויטמין a, ויטמין c, הורדת לחץ הדם ופקטין. ועוד לא דיברנו על החוויה עצמה.

אחרי שתתלהבו מן הפרי היפה והטעים הזה, אולי יתחשק לכם לגדל בעצמכם, אם אכן, דעו כי עץ הדובדבן מתאים לגידול בקרקעות כבדות ובינוניות ובאזורים בהם הגובה הוא מעל ל- 800 מ'. את עץ הדובדבן כדי לטפח מצעירותו ולהשקותו בהתאם, על מנת שיפתח שורשים מסועפים ויניב פרי איכותי.

חווית הקטיף העצמי

הקטיף העצמי, מזמן הפך לתרבות חקלאית תיירותית מהנה במיוחד, ולא רק עבור ילדים. משפחות שלמות במגוון גילאים, מגיעות ונהנות מאיסוף הפרי בסלסלות ומאכילת הפרי לעייפה. הפעילות מלווה בהסברים על גידול הפרי, יתרונותיו ובהרבה אכילה ונמשכת בממוצע כשעתיים תמימות. כמובן, שניתן לשלב גם קטיף של פירות נוספים כדוגמת פטל, אוכמניות ועוד, כאוות נפשכם. 

במקומות בהם מתקיים קטיף עצמי, מציעים אטרקציות נוספות ומשלימות כדוגמת הכנת ליקר דובדבנים, סדנאות יצירה שנות ועוד. בכל מקרה, מומלץ לשלב את הפעילות עם טיול באזור או שילוב אטרקציות מהנות אחרות.  בסיום הקטיף ניתן לרכוש דובדבנים או מוצרים משלימים שנמכרים במקום, ובדרך כלל נרקחים באופן טבעי והכי טעים שיש. אם אתם קונים דובדבנים, בחרו את ה"קשים" ביותר ושמרו עליהם בתפזורת במקרר, אפשר אפילו להקפיאם בכלי אטום!

הקטיף הכי שווה

ואם אתם כבר פה, מה לא תתפנקו לכם באיזה צימר טוב?

חוות הנמורה

בגובה 850 מ' מעל פני הים, למרגלות שמורת הר מירון, בין עצי חורש, נמצאת חוות הנמורה הקסומה, בה תוכלו ליהנות מנופש מרגיע ומהנה וגם מכרמי גפנים, זיתים, כרמי יין ומטעי תפוחים ודובדבנים.

בחוות נמורה תוכלו לשלב גם חוויות קטיף עצמי ולהתחבר לטבע במלוא הווייתו. בחווה שבע בקתות אירוח מבודדות ומאובזרות כראוי (כולל מטבחון) וכן מתחם קמפינג נוח. חוות הנמורה היא חווה אקולוגית שבנויה בסגנון בניה ייחודית, שמשלבת חומרים מהטבע.

רק טבע מסביב (חוות הנמורה)

חופשה מתוקה באורטל הנוף הצפוני

במהלך חודש יוני אורטל הנוף הצפוני מציע חבילת אירוח שווה במיוחד הכוללת קטיף דובדבנים וכניסה ללונה גל. אירוח בבקתות העץ בימים א-ד  במחיר 666 ₪ לזוג כולל ארוחת בוקר, כניסה זוגית לקטיף ולונה גל, סיור וטעימה ביקב אורטל. או אירוח בסוף שבוע לזוג  ב- 950 ₪ כמובן שהאירוח כולל ארוחת בוקר, כניסה לקטיף ולונה גל זוגי, סיור וטעימה ביקב אורטל (תוספת לנוסף בבקתה מעל גיל 3 , 150 ₪ כולל או כניסה ללונה גל או כרטיס לקטיף).

באורטל גם חדרי אירוח נעימים בהם המחיר נמוך יותר והאירוח באמצ"ש הוא ב 444 ₪ לזוג כולל ארוחת בוקר, כניסה זוגית לקטיף ולונה גל, סיור וטעימה ביקב אורטל.

עוד אתרי קטיף

אולי יעניין אתכם גם

מדורים