החופש הגדול: חמישה מסלולי טיול

החופש הגדול התחיל עם תפנית שלא ציפינו, אך למרות הכל רובנו רוצים לשמור על שגרת חיים שפוייה, עד כמה שניתן. קבלו חמישה מסלולי טיול קלילים במקומות נוחים, חלקם מוצלים אך כולם מסלולי טיול קצרצרים.

writer
מערכת האתר תאריך פרסום: 14/07/2014

היות ואת מרבית העונה יעבירו הצעירים בישיבה ממושכת מול המחשב או מול הטלוויזיה, מומלץ לתבל את הבילוי או הגיבוש המשפחתי בפעילות אקטיבית וממריצה כמו טיולים תחת כיפת השמיים. כמובן שיש לקחת בחשבון את תנאי מזג האוויר ולחפש טיולים מרעננים – קצרים יחסית או בסביבה רטובה, בצל העצים או פשוט בשעות הלילה כשכבר חשוך בחוץ ונעים יותר. 

אז לאן תוכלו לטייל בחופש הגדול עם ילדכם? חמישה רעיונות לטיולי משפחות ליולי-אוגוסט.

טיול אופניים ביער עופר: לדווש בכיף

זה הזמן להוציא את האופניים מהבוידם, להרגיל את הילדים לדיווש נמרץ גם כאקט של כושר גופני וגם כסגנון אחר של טיול בשטח. אחד מהמסלולים האהובים על משפחות שרוכבות הוא ביער עופר, בחורש ים תיכוני שופע עצי אלון, דפנה וקטלב. סביבה ירוקה ומוצלת להפליא.

היתרון הבולט של המסלול הוא בכך שאפשר לבחור את משך טיול האופניים מקצר ועד ארוך בהתאם לדרגת הקושי המועדפת על הנפשות הפועלות.

הרכיבה מתחילה בחניון מירב מהסימון האדום ועד הסימון השחור, רכיבה מערבה לעבר ירידה תלולה ועד למגדל תצפית. במגדל ניתן כמובן לעשות עצירה לצורך צילום משפחתי או תצפית לעבר הנוף, לאגור כוחות ולהמשיך ימינה בדרך עפר לאורך שביל ישראל. מקצרי הדרך יפנו בעיקול של הכביד ימינה והמאריכים יפנו שמאלה. בכל מקרה, אפשר לקנח את המסלול בפיקניק קסום בצל האורנים.

לדווש בכיף למרות החום

טיול מים ליד הכנרת: לברוח מהחום

במידה והגעתם לחופשה ברמת הגולן או בכנרת או פשוט חיפשתם סביבה נעימה לטיול, המג'רסה בדרום רמת הגולן היא מה שחיפשתם. מדובר בשמורת טבע בשם "הבטיחה בית צידה מג'רסה" (מכונה גם שפך נחל דליות) המתפרשת על פני שטח עצום של 7,000 דונם בצפון מזרח הכנרת. כאן תוכלו להלך בין נופי ביצה ופלגי מים מתוקים שזורמים כל ימות השנה בין צמחייה פראית . 

אומנם ניתן ללכת גם סמוך לנחל במסלול יבש בין צמרות העצים, אך כמובן שבימי החופש החמים מומלץ להתרענן ב"מסלול הרטוב". זה מתחיל בחורשת אקליפטוס במורד הנחל. בדרך יש אבנים ולכן מומלץ להגיע עם בגדי ים אך גם עם סנדלים שקופים נוחים להליכה או כל נעל שניתן להרטיב. המסלול הרטוב מסתיים בבריכת שכשוך גדולה. חוויה אמיתית לכל המשפחה. 

טיול ממוזג ביותר בתוך המים, המג'רסה (צילום אטי קוריאן)

טיול עם מתקני שעשועים: ללכת ולשחק

אין כמו לשלב כמה חוויות בטיול אחד! אחד הטיולים הפופולריים ובצדק הוא המסלול של נחל אלכסנדר אשר בעמק חפר. נחל זה שזורם כל ימות השנה מציע סביבת הליכה בדרגת קושי קלה למשפחות וגולת הכותרת מעבר לשביל האספלט שמתאים גם להליכה עם עגלות הן האטרקציות לאורך הדרך: מספר מתקני שעשועים כגון נדנדות, מגלשות, קרוסלות ועוד כך שהילדים יכולים להשתעשע תוך כדי הליכה וההורים לתפוס אתנחתא. גולת הכותרת היא הסיום של המסלול (או תחילתו תלוי היכן החניתם את הרכב) הוא גשר הצבים ממנו ניתן לתצפת על צבי מים ענקיים ובקרבתו פארק שעשועים רחב ידיים. ניתן להתחיל את המסלול מהכניסה ליד משמר השרון – קיבוץ מעברות או בגשר הצבים (סמוך לכביש עוקף ויתקין). 

טיול מערות עם מגלשה בחיק הטבע

בקיץ החם אין כמו להתחמק מהחום הכבד בביקור במערות. משפחות שמחפשות טיול קליל שאורכו רק כ-2 ק"מ ימצאו את מבוקשן בנחל המערה ומערת התאומים מדרום למושב זנוח, מהכניסה הצפונית לבית שמש. ההליכה הקלילה בין עצי החורש היא רק הכנה למערת התאומים המסתורית אליה כדאי להגיע מצוידים בפנסים. במעמקי המערה תראו גם זקיפים מופלאים ואם יתמזל מזלכם גם עטלפים ששוהים במשך ימות השנה, חשוב מאוד להקפיד על הליכה במסלול המסומן ולא לסטות לצד הדרך כי יש במקום בורות ותהומות. 

מי שחשב ששיא המסלול הוא המערה, טעה. רוב הילדים שיישאלו מה הם הכי אהבו במסלול יענו שאת המגלשה – זו היא למעשה מגלשה טבעית שהיא משטח סלע משופע וחלקלק. גם ההורים ייהנו מהגלישה המהירה הטבעית והמפתיעה.

נחל המערות (צילום דורון ניסים)

סיור עששיות במבצר נמרוד

בלילה קריר יותר ונעים וזה הזמן לצאת לטיול ולראות איך העולם משנה אווירה. במבצר נמרוד עורכים מדי שנה סיור לאור עשש

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים