פותחים שנה: 5 מסלולי טיול חדשים

תקופת החגים, מזג האוויר מתחיל להיות נעים והטבע קורא לנו החוצה. חמישה מסלולי טיול חדשים ומחודשים המתאימים כמו כפפה לימי החג.

writer
רון שגב פינקלמן תאריך פרסום: 23/08/2015

רשות הטבע והגנים מחדשת מסלולים קיימים, מפלסת שבילים חדשים ומנגישה איזורים שטרם היתה אליהם גישה עד היום. אז לכבוד השנה החדשה קבלו 5 המלצות על חמישה מסלולים שלא ראיתם עד כה.

שביל החלוצים - חוות משמר הכרמל

המבנה העתיק במשמר הכרמל, צילום סלמן אבו רוכאן לרט"ג

חדש או מחודש: רשות הטבע פרצה מחדש שביל בחוות משמר הכרמל – שביל החלוצים.

למי מתאים: למשפחות
אורך ומשך המסלול: 2 ק"מ וכשעתיים
רמת קושי: קל
איפה: הר הכרמל 

לישון באיזור: מגוון עצום של צימרים בכרמל והסביבה. 
לא חדש אבל מומלץ: מסלולי טיול במישור החוף והכרמל.

מה במקום: מסלול הליכה חד-כיווני במורד, המשלב ביקור במספר מוקדים. מומלץ להתחיל בביקור באנדרטת הנספים בשרפה בכרמל, אשר נמצאת, כ-300 מ' לפני הכניסה לקיבוץ בית אורן. מהאנדרטה ממשיכים בשביל המסומן בשחור במדרון ויורדים עם השביל עד לעיקול כביש 721 , שם תראו סימני חציבה רבים מהתקופה הביזנטית. המשיכו בשביל העולה באלכסון במדרון שמשמאל לשער, (מחוץ לגדר האתר) וכנסו דרכו לחווה. כאן תגלו שרידים של מבנה עתיק, בנוי בסגנון הלניסטי ורומי קדום. סביב האתר התגלו מחצבות קדומות, בתי בד וגתות, טרסות חקלאיות ובורות מים. 

מהמבנים העתיקים עולים ימינה למרכז האתר, המבנה הגדול שתגלו הוא בית חווה אשר יסודותיו עות'מאניים וחדריו מקיפים חצר. במקום זה ב 1936, פרצו מאורעות "המרד הערבי" והמתיישבים ביצרו את המבנה והתחבאו שם. הערבים תקפו את אנשי החווה בדרכים והרגו 15 מהם. מכאן, המשיכו לתצפית נהדרת בקצה המערבי של האתר 'מצפור הנוטרים'.

שביל החלוצים התגלה בעקבות השרפה בכרמל במדרון הדרום מערבי של גבעת משמר הכרמל והוכשר מחדש. הוא מתחיל ממש בסמוך למצפור והוא מוקדש לזכרו של אסף רמון ז"ל, בנו של אילן רמון, אשר נהרג בטיסת אימון ב-2009. אורכו של שביל החלוצים כחצי קילומטר בסה"כ. הוא עובר במדרון המתנשא מעל נחל אורן, צופה על המאגר שבנחל וחוזר למחצבות קדומים.  

מכאן יורדים בשביל מסומן בירוק לנחל אורן ולקשת בנויה אבן. הקשת היא חלק מאמה שהובילה מי מעיינות לטחנת קמח שפעלה עד מלחמת העולם הראשונה. המשיכו בשביל האדום למורד הנחל ובדרך תפגשו את מי עין אורן, צמחי הרדוף הנחלים והפטל הקדוש.  מי הנחל הם אתר רבייה לסלמנדרות, ובתחילת החורף הן משריצות כאן ראשנים. השביל האדום עובר על הסכר לגדה הנגדית, ממשיך מתחת לגשר הכביש לגבעת וולפסון ומגיע לחניון האגם. חניון האגם הוא מהגדולים והמרכזיים בכרמל, וכאן מסתיים הטיול.

בכל זאת חופש > כנסו לרשימה המלאה של צימרים פנויים לראש השנה

גן משחקים חדש בשדה תלם

גן משחקים בטבע, צילום יעקב שקולניק לרט"ג

חדש או מחודש: רט"ג הכשירה במקום גן פסלי משחק עשויים אבן, מחווה למשחקי ילדות. 

למי מתאים: למשפחות עם ילדים
אורך ומשך המסלול: 800 מ', עד שעתיים
רמת קושי: קל מאוד
נגיש לאנשים עם מוגבלות ולעגלות ילדים: כן
איפה: גן לאומי עינות תלם, פארק ירושלים, הרי ירושלים

לישון באיזור: מגוון רחב של <a href="https://www.weekend.co.il/%d7%a6%d7%99%d7%9e%d7%a8%d7%99%d7%9d_

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים