שבת בבוקר:המלצות למסלולי טיול קצרים

אפשר להרגיש את שינויי מזג האוויר בעיקר בשעות הבוקר המוקדמות וכמובן בשעות ערביים. זה סימן שהסתיו עומד להתקרב. מערכת וויקנד ממליצה לכם על כמה מסלולי טיול שעד עכשיו היה חם מידי לטייל בהם. אז תיהנו.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 15/09/2011

הסתיו מתחיל לזרוק אותותיו, מזג האוויר נעים יותר, והכי חשוב- הראשון לספטמבר כבר מאחורינו... אט אט העניינים נרגעים וחוזרים לשגרה. הכבישים כבר פחות עמוסים ואולי זה דווקא הזמן הטוב ביותר לצאת לחופשה. בין אם אתם מאלה שבוחרים בצימר ברגע האחרון, או סתם טיול חד יומי בשבת, כיאה לחזרה בשגרה, אשר נעשית באיטיות מה, אנו ממליצים לכם על מסלולי טיול בעצלתיים- טיולים קצרים.

מסלולים המתאימים לשבת בבוקר, או לשעות אחר הצהריים. מסלולים שלא יתישו אתכם ויותירו לפניכם יום מלא- לפעילויות או סתם מנוחה.

שמורת טבע תל דן

שמורת טבע תל דן מכונה גם "ארץ פלגי מים" ואכן היא כזו- צמחייה עבותה הניזונה ממי מעיינות שאינם בוקעים בנקודה אחת אלא בעשרות נביעות קטנות הזורמות ביובלים קטנים הנשפכים בסופו של דבר אל הנחל המרכזי. בכל שעה ביום, מובטח לכם ברוב האזורים בשמורה צל ואפילו קרירות מסוימת בהשפעת הטמפרטורה הנמוכה של המים. בשטחי השמורה נובע המעיין הגדול ביותר במזרח התיכון הלא הוא עין דן.

מעבר לטבע המרהיב, שוכן באתר גם תל ארכיאולוגי חשוב- תל דן הנוצר בתוכו את סיפור הכיבוש של העיר על ידי שבט דן ובהמשך הקמת מקדש בעיר לאחר פיצול הממלכה. הכניסה למים במהלך המסלולים אסורה למעט בריכת שכשוך בסיומם. מסלול קצר הוכשר בשנים האחרונות לטובת מוגבלים בתנועה וגם לעגלות.

נקודת התחלה וסיום: חניון שמורת דן (פניה צפונה מקיבוץ דן), אורך המסלול ומשכו: 1-1.5 ק"מ, כשעה עד שעה וחצי, הכניסה בתשלום.

 

                                     

שביל פסגה במירון

שביל הפסגה אשר בהר מירון הוא אחד המסלולים היפים בארץ. השביל משלב בתוכו טבע מקסים, עשיר בצמחייה רעננה וירוקה בכל עונות השנה לצד חלונות חשופים המאפשרים לנו לצפות בנוף. השביל הינו מעגלי והמירון הינו ההר הגבוה ביותר בסביבה (ובכל הרי הארץ שאינם החרמון או הגולן). השילוב הזה, מבטיח נופים מגוונים מהים במערב דרך הגולן והחרמון בצפון ובמזרח, אל העיר צפת ועוד.

הסתיו אט אט מורגש בפסגת המירון, לכן כדאי להצטייד בדבר מה ארוך ובקרוב תפרחנה במקום גם החלמוניות...

נקודת התחלה וסיום: חניון שביל פסגה (בהמשך הכביש הפונה לבית ספר שדה מירון), אורך המסלול ומשכו: 1.5 ק"מ, כשעה וחצי.

מערת הנטיפים
מערת הנטיפים שבשמורת אבשלום הינה קסם של ממש. המערה אינה גדולה במיוחד אך עשירה בנטיפים ובזקיפים, באשכולות, אלמוגים ומדפים פרי יצירתו של הטבע בתהליכי המסת והשקעת סלע מרובי שנים. גילם של הזקיפים והנטיפים ה"ותיקים" ביותר שהצליחו להגדיר נאמד בכ- 300 אלף שנים.

שביל תלול של כעשר דקות מוליך אל המערה וממנה. לאורך השביל מדרגות רבות אך גם לא מעט נופים.
נקודת התחלה וסיום: חניון השמורה, (סמוך ליישוב מחסייה), משך המסלול: כשעה וחצי, הכניסה בתשלום.

 

                                       

                                             

נחל גשרון עליון

עבור רובנו טיו

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים