טיול טעים: המסעדות שיחכו לכם בדרך

עם הטיול בא התיאבון: חיפשנו ומצאנו חמישה מסלולי טיולים שבסופם תוכלו להנות מארוחה באווירה קצת שונה. מאהל בדואי, בתוך בוסתן עצי פרי, 'ארמון' מרוקאי, מערה או בשטח

writer
ליאת עיני תאריך פרסום: 27/06/2012

"הצבא צועד על קיבתו" וכך גם המטיילים. כשמתכננים מסלולי טיול, בדרך-כלל עולה השאלה - "איפה נאכל"? יהיו כאלה שיכנסו למסעדה הראשונה שהם יראו בדרך ולא ממש משנה להם אם יהיה על השולחן חומוס, צ'יפס וסלט או סטייק טוב; הם אוכלים כי צריך. אולם אלה שרוצים קצת יותר יכולים לבחור במסעדה מקורית וייחודית בתוך מאהל, מערה או אפילו בשטח. קיבצנו עבורכם מסלולי טיול שבסופם מסעדה באזור:

נחל חוורים ונחל קרקש

איך מגיעים? נוסעים מכיוון שדה בוקר למצפה רמון על כביש 40. מחנים את הרכב ליד שלט המפנה שמאלה לבור חוורים
כמה זמן? מסלול מעגלי כשעה-שעה וחצי, 1.5 ק"מ.
מה רואים? יורדים בנחל חוורים ממשיכים ישר כשרואים את הסימון השחור וכ-300 מטר לאחריו פונים שמאלה (סימון ירוק) ועולים בנחל קרקש בחזרה לרכב. הדרך כוללת משטחי סלע יפים  וצמחיית נחל.
איפה אוכלים? חאן ספינת המדבר על כביש 40 בקרבת צומת משאבים, כ-20 דקות מבאר שבע. המקום פתוח כל השבוע, כולל סופי שבוע וניתן להגיע לארוחות ניגוב הכוללות חומוס, לבנה עם שמן זית וזעתר, פיתות בדואיות, זיתים, ירקות ולקינוח תה צמחים, קפה ובקלואה. אפשרות נוספת היא להגיע לארוחת חאפלה בדואית בשרית כשרה בתאום מראש בטל. 08-6557318. האירוח בתוך מאהל בדואי גדול בו יושבים על כריות והארוחה מוגשת על שולחנות נמוכים בכלים אותנטיים.

חאן ספינת המדבר. מתאים גם לקבוצות

עין הוד

איך מגיעים? נוסעים לכיוון זכרון יעקב  ואז פונים לכביש 7111 לכניסה לעין הוד.
כפר האומנים עין הוד ממוקם בלב הכרמל ומוקף טבע, תרבות ואומנות הפך כבר מזמן ליישוב בו התושבים הם אומנים מקשת התחומים: קולנוע, תיאטרון, אמני זכוכית, ציירים ועוד. במקום תערוכות קבע במוזיאון ינקו דאדא וגלריות אומנות מרכזית המציגה מקבץ מאוספי האומנות והיצירות של תושבי הכפר. עין הוד היא ישוב בו ניתן להתהלך רגלי בין הסמטאות וליהנות מהאווירה, היצירה והנוף.
איפה אוכלים? בעין הוד אנחנו ממליצים על מסעדת דונה רוסיה,  מסעדה בסגנון ארגנטינאי הממוקמת בלב כפר האומנים. בדונה רוסיה תפריט בשרים עשיר הכולל בין היתר, פילה, אנטריקוט וחלקים עסיסיים ורכים אחרים המוגשים לשולחנות העץ הכבדים על מגשי גריל. במקום מגוון רחב של מנות נוספות, מנות ילדים, קינוחים ועוד.


דוניה רוסה: חוויה קולינרית בעין הוד 

רכס אצבע

איך מגיעים? נוסעים בכביש החוף עד מחלף עתלית ויצאים מזרחה עד לכביש 4, שמאלה לכיוון חיפה וימינה לכיוון בית אורן. לאחר חצי ק"מ מגיעים לחניון.
כמה זמן? כשעתיים, 3 ק"מ.
מה רואים? המסלול מתחיל בשביל ישראל המסומן בכחול, כתום ולבן לכיוון מערב. לאחר עליה תלולה במשך 10 דקות מגיעים למערת אצבע. מומלץ להיכנס אליה עם פנסים ולאחר מכן להמשיך לנקודת תצפית יפה המשקיפה על חוף הכרמל ועתלית. ממשיכים לשביל המסומן בשחור ומקיף את רכס אצבע וחוזרים בשביל בין העצים לחניון.
איפה אוכלים? בשטח.  חברת "אלי בשטח" יגיע ויכין ארוחה או כבר יביא אותה מוכנה לזוג, משפחה וקבוצות המטיילים בכל הארץ. בשרים, פיצות וכמעט כל מה שהלקוח יבקש.

אוכלים בשטח: בשרים על האש, אסדו ופוייקה

נחל דוד

איך מגיעים? מכביש חוף ים המלח בצפון ים המלח יש לפנות בהתאם לשילוט למגרש החניה הסמוך לשער השמורה.
כמה זמן? מסלול בדרגת קושי בינונית באורך של כ-2.5 ק"מ.
מה רואים? המסלול מתחיל בשמורת נחל דוד ופונה מערבה לערוץ שופע מים לאורך ברכות וצמחיה עד שמגיעים למפל. לאחר מכן המסלול ממשיך לכיוון דרומה ומטפס אל מעיין שולמית. משם ממשיכים מזרחה עד למערת דודים ומשם חוזרים חזרה לרכבים. המסלול תלול וחשוף בחלקו.
איפה אוכלים? ביאנקיני בסיאסטה - מסעדה מרוקאית בים המלח. בתוך מאהל מר

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים