מה עושים: ראש השנה 2012

ראש השנה העברית בפתח ועמו שלל פעילויות משפחתיות מהנות. פסטיבל דבש, מוזיאונים, קטיף ועוד. כל האירועים המומלצים שמתרחשים בחג בכל חלקי הארץ, לפניכם. ולכם נותר רק לבחור, להגיע וליהנות מאווירת חג שמח.

writer
רון שגב פינקלמן תאריך פרסום: 10/09/2012

ראש השנה העברית בפתח ועמו שלל פעילויות משפחתיות מהנות. פסטיבל דבש, מוזיאונים, קטיף ועוד. כל האירועים המומלצים שמתרחשים בחג בכל חלקי הארץ, לפניכם. ולכם נותר רק לבחור, להגיע וליהנות מאווירת חג שמח.

פסטיבל חלוצים ודבש

איפה? מוזיאון החצר הישנה, קיבוץ עין שמר.
מתי? 17-18/9 בשעות 10.00- 15.00
מה במקום?  יצירה והכנת איגרות שנה טובה (כמו פעם), פעילות הכרות עם הדבש ותהליך הפקתו: מבנה הדבורה, למה דבורה עוקצת? מהי הכוורת, צפייה בכוורת שקופה, איסוף הצוף, הכנת הדבש, רדייה, מהו מזון מלכות? וכמובן טעימת דבש. סיור חוויתי במוזיאון בנושא ראשית הקיבוץ, כולל סרט אור קולי. הפעלת 'חלוצים', כולל תלבושות. אפיית לחמניות שמרים בתנור הלבנים ההיסטורי וסיור בעגלה רתומה לטרקטור כולל ביקור ברפת.


כמה זמן?  משך הפעילות: כשלוש שעות. כדי ליהנות מכל הפעילות יש להגיע עד השעה 13:00.
כמה עולה? ילד מגיל 2 –45 ₪., מבוגר – 40 ₪., אזרח ותיק* –  35 ₪.

המדע שמאחורי צלילי המוסיקה

איפה? גן המדע על שם קלור מכון דוידסון לחינוך מדעי, מכון ויצמן למדע, רחובות
מתי? 18/9 בשעות 10.00- 17.00
מה במקום? באמצעות מתקני גן המדע  יומחשו ויוסברו הפקת  הצלילים השונים . הקשה חווייתית על סלעי הבזלת המוזיקליים, הקסלפון, בו מורכבים קלידים, אשר כל אחד מהקלידים מפיק צליל אחר ובעזרת מראות הקול – נלחש למרחקים...  דרך המראות המיוחדות נשמע את לחישות החבר שנמצא ליד מראת הקול השנייה. בין מתקני הגן יתקיימו סיורים, סדנאות והפעלות שונות. הילדים יוכלו לבנות כלים מוסיקליים שונים ולהבין כיצד הם פועלים. באודיטוריום ידגימו את יצירתם של צלילים שונים, וכיצד ניתן "לראות" צלילים.
כמה עולה? 30-35 ₪.  לאן להתקשר? 08-9344401

טיולי גמלים בערבה

איפה? שחרות, חבל אילות שבערבה, ממערב ליוטבתה.
מתי? ימי ראש השנה, 16-19/9


מה במקום? חוויה מרגשת של טיול מדברי עם גמלים, שמתחיל בהיכרות והדרכה על-גבי הגמלים, וממשיך בטיול בנוף מצוקים מרהיב הצופה אל הערבה והרי אדום. תה על המדורה וכיבוד מדברי קל כלול. משך הטיול: כשעתיים.  למיטיבי דבשת, טיול ליל קיץ המשלב הליכה ורכיבה. עם החשיכה מתמקמים ללינת לילה, ומבשלים ביחד ארוחת ערב חגיגית על המדורה. צ'יזבטים, שמיים זרועי כוכבים וארוחת בוקר מדברית, כלולים. משך הטיול : כ-12 שעות כולל לינה. ולהרפתקנים, מסע בראשיתי במלוא העוצמה, מסע אל סודות המדבר, החי הצומח והאדם. המסע כולל לינה בשקי שינה, בישול ארוחות צמחוניות ואפיית פיתות על הסאג'. משך המסע : יומיים-שלושה.  לאן להתקשר? 08-637321 , עינת/עמיר רוכבי הגמלים.

בערבה: צילום ארכיון רוכבי הגמלים

ליל מדענים ותערוכות בירושלים

איפה? מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים
מתי? ב-24.9 בין השעות 16:00 ועד חצות (ליל המדענים)
בשאר ימי חודש ספטמבר, התערוכות יוצגו: ב-ה 10:00-18:00, שישי 10:00-14:00, שבת 10:00-16:00. בראש השנה וביום כיפור המוזיאון סגור.
מה במקום? ליל המדענים: מפגשים עם חוקרים ואמנים, סיורים מודרכים ועיסוק בשאלות מרכזיות בנושא לרגל שנת טיורינג הבינלאומית.


התערוכות: התערוכה עקבות של אור, סדנת הבנייה "פיניאס ופרב", והמופע מדליק של קבוצת פירומניה ימשיכו להציג במהלך החודש בימי שבת. בתערוכת עקבות של אור – תוכלו להתרשם מן הפטנט שפותח במוזיאון המציג טכניקה חדשנית של רישום באמצעות קרני אור.


בסדנת "פיניאס ופרב" –הסדרה האהובה והמצליחה מתארחת במוזיאון המדע במתחם חוויתי אשר מוציא את החוויה, הדמיון, היצירתיות, פתרון בעיות ועבודת הצוות מהמסך והסדרה, בסדנת בנייה המעוצבת כחצר האחורית המוכרת והידועה מתוכנית הטלוויזיה, ובה יוכלו ילדים לבנות קרונית רכבת הרים ולנסותה במסלול פיתולי  מאתגר, להרכיב רכב מפרש ולהסיעו בעזרת רוחות עזות וליצור קרון רכבל ולהגלישו על גבי כבל מתוח. מופע 'לגעת באור' מבית היוצר של להקת פירומניה  – מופע אינטראקטיבי וחווייתי בו הקהל לוקח חלק אקטיבי באשליה הגדולה. המופע, משלב תיאטרון, אקרובטיקה ומחול מתקיים בחושך ומשלב אפקטים חדשניים של תאורה ואשליות של אור וחושך. פנטומימה, להטוטנות, אמצעים טכנולוגיי

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים