חשבון נפש: זמן איכות פרטי

"אדם בתוך עצמו הוא גר" שר שלום חנוך, ולפעמים, אנחנו באמת צריכים את הזמן הזה לעצמנו, להתבודד ולעשות חשבון נפש על העבר, ההווה והעתיד. הנה חמש הצעות למקומות בהם תוכלו לקחת פסק זמן מהעולם ולשקוע בעצמכם, תחילת השנה זה זמן טוב לפסק זמן.

writer
רוני ארקוש. צילום: אורן גבאי גולן תאריך פרסום: 12/08/2013

חוף הים: להתבודד לבד

משב רוח רענן בשילוב עם צלילים של פכפוך המים יכולים לאוורר ולסייע ברגעים קשים. בין אם השכם בבוקר או דווקא לעת שקיעה, חוף הים יכול להיות מקום שליו לסדר בו את המחשבות, מקום בו הזמן עוצר מלכת. המרחב הרב, מגע החול הרך ואינסוף של גלים עוזרים תמיד לחשבון נפש עם אדם, סביבה ועם המקום. מומלץ לבוא בשעות הקצה של היום כדי להמנע מעומס קהל, למצוא פינה שקטה ולכבות את הנייד בשביל התנתקות אופטימלית. המלצה נוספת היא לעשות הליכה רגועה, שתאפשר לגוף להרגיש חי ולמחשבות והרהורים להשאר מאחור, אסופות בין הגלים. בשמורת הטבע שבחוף השרון, הסמוכה למרכז המסחרי של קיבוץ שפיים, תוכלו להתענג על מסלול טיילת בנוף מרהיב, לצד פריחה עונתית. אחת הנקודות היפות במסלול היא התצפית על המצוק, שם תוכלו לשבת ולנוח על ספסלי העץ, לארגן את המחשבות ולהשתהות מול נוף ים רחב ידיים. 

חוף ים ולא צריך יותר מזה כלום

בעוצמת המדבר

"התענוג מתחיל בהליכה איטית שקולה ומדודה, כמו טורבו מאופק... וכל העניין הוא לשתות משהו קר בלב מדבר" כתב פעם מאיר אריאל ז"ל. ואכן, המדבר על נופיו המופשטים, יכול להיות מקום אידיאלי להרהור וחשבון נפש. ברחבי הנגב קיימות שלל אפשרויות לינה, מחניוני לילה, דרך חוות בודדים ואוהלים בדואים לאירוח, כולם מוקפים בשלווה אינסופית בגוונים חוליים וניטרליים.

הצחיחות המדברית יכולה להיות מקור השראה נהדר ליוצרים, ודרך נפלאה לחידוד החושים – עקבות של חיות, רחשים של צמחייה ושמיים זרועי כוכבים בלילה יהפכו אפילו גיחה קצרה דרומה להרפתקאה של שקט ואיכות שלא ניתן להשיג בסביבה אורבנית. חשוב להצטייד בהרבה מים, כובע רחב שוליים , קרם הגנה ואולי אפילו פנקס קטן למחשבות או ספר שירה לדרך, למצוא פינה מוצלת ולהתענג על כל רגע. אחד המקומות היפים להתבודד בהם הוא על שפת המצוק של מכתש רמון, שם גווני השמיים בעיתות שקיעה וזריכה הופכים לרגע אחד מכונן של קסם בין האדם לעולם. באורחן האקולוגי צל מדבר, אשר על שפת מצוק המכתש, תוכלו למצוא אפשרויות לינה מגוונות והרבה שקט קסום אל מול נופי הבראשית של המקום.

נוף בראשית קסום

ריטריט עירוני בתל אביב

משמעות המילה ויפאסנה היא לראות את הדברים כפי שהם באמת. מדובר בטכניקת מדיטציה עתיקה המתנהלת בשתיקה ובה מתרגלים מדי יום בישיבה והליכה, את אמנות ההקשבה. נשימות עמוקות, התחדדות החושים, עליית יכולת הריכוז ובעיקר הרבה זמן של שקט צפויים למתרגלים. בסוף השבוע של יום הכיפורים, בתאריכים 13-14.9 יתקיים ריטריט עירוני מונחה בסטודיו נעים אשר בפלורנטין. הריטריט יתנהל ברובו בשתיקה ויכלול מדיטציות בהנחייה הן בישיבה והן בהליכה ואף שיתופים ושיחה בקבוצה. גם אם אין לכם ניסיון תרגול קודם, ניתן להגיע לריטריט זה ולחוות שקט וקשב לעצמכם גם בסביבה עירונית. ההשתתפות היא בהרשמה מראש ליומיים מלאים ובעלות של 125 שקלים לכיסוי הוצאות שכירות המקום. המורות באות ללא הבטחת תמורה מראש והוראתן מבוססת על דאנה – נדיבות הלב (כל אחד משלם כפי יכולתו ורצונו). 

רוגע גל גגות העיר

מעלה צביה בגליל התחתון

כבר ברגע שמטפסים בשביל הגישה ליישוב, ניתן להרגיש את האווירה הייחודית של המקום. היישוב הקהילתי בגליל, הקרוי על שמה של צביה לובטקין ממנהיגות מרד גטו ורשה, כולל את כל מה שצריך בשביל זמן מנוחה לנפש. האגם הכחול במרכזו של היישוב הוא פינת חמד יפהפיה, בה ניתן למצוא שקט למכביר, בצל נופים קסומים של הר כמון שיעטפו את המחשבות בירוק חי ונושם. היישוב כולו שופע שבילים מלאי פריחה, עם נגיעות תשומת לב כפי שלא תמצאו באף מקום אחר. הקהילה שבמעלה צביה דוגלת באורח חיים אקולוגי ובאהבה לאמא א

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים