בתוך או ליד: טיולים עם מים

התיכוניסטים יוצאים כבר היום לחופש הגדול, הצעירים יותר סופרים את הימים. מחכה לנו קיץ ארוך וחם בו נטייל, כמעט בכל שבוע, במקום אחר. מערכת וויקנד ממליצה על כמה מסלולי טיול מרעננים

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 20/06/2011

והנה שוב הגיע הקיץ וגם עוד רגע החופש הגדול, ופתאום יש זמן- לבלות, ליהנות עם הילדים וקצת להתרחק ולנפוש. אבל כל כך חם.. אז מה עושים? התשובה המובנת מאליה היא כמובן מים. מים צוננים ונעימים שמאפשרים להתעלם ולשכוח מהחום שבחוץ, מים קרים שרק בימי קיץ חמים ניתן להיכנס אליהם. ריכזנו בעבורכם, המלצות לאתרים עם מים זמינים שלא דורשים הליכה מרובה. מגיעים, מחנים ונכנסים.

חניון האיקליפטוס- נחל חרמון (הבניאס)

לאורך נחל חרמון, כמו גם נחל שניר ונחל דן מקומות רבים בהם ניתן להחנות את הרכב, ללכת מספר צעדים ולהגיע למים הקרים והמרעננים. מקום נחמד במיוחד הוא חניון האיקליפטוס הסמוך לקיבוץ שדה נחמיה. במקום חניון רכב גדול ומוצל ושטח נרחב אשר מאפשר כניסה למים. בסופי שבוע החניון עמוס על פי רוב, אך באמצע השבוע תוכלו בקלות למצוא זולות מקסימות ומים צוננים וריקים מאדם.
איך מגיעים: פנייה שמאלה (צפונה), כ- 1 ק"מ לאחר קיבוץ שדה נחמיה, אל דרך עפר עבירה לכל רכב.

עין עלמיין

עין עלמיין שברמת הגולן הינה אחת ממספר בריכות קצינים סוריות הנמצאות במרחבי הגולן. הבריכות כולן, ממוקמות באתרים מקסימים ומלאות במים צוננים. אין ספק שהקצינים הסורים ידעו איך לחיות. הבריכה מוצלת תמיד בעצי איקליפטוס גדולים ועומק המים הוא בסביבות שני מטרים.
איך מגיעים: נוסעים בכביש 888 (צומת בית ציידה- צומת בית המכס), פונים מערבה אל עבר חורשת איקליפטוסים, סמוך למחנה הצבאי- מחנה ירדן.

גן השלושה (הסחנה)

גן השלושה המוכר יותר בשמו- הסחנה, הינו פיתרון מושלם לחום עמק בית שאן המאיים להשתלט על כל סנטימטר בגוף. ללא ספק הסחנה הינו אחד מהאתרים היפים בארץ- בריכת מים גדולה המוקפת במדשאות ירוקות ומטופחות. המים אינם קפואים כמו בנחלי הצפון ומאפשרים טבילה בשעת בוקר מוקדמת או לקראת חשיכה.
איך מגיעים: נוסעים בכביש 669, פנייה על פי שילוט בסמוך לקיבוץ ניר דוד. הכניסה בתשלום.

להזמנות לצימרים בקיבוץ היכנסו לכאן

עין לבן בירושלים

עין לבן הוא אחד מן המעיינות המקסימים שבהרי ירושלים. מי המעיין זורמים בתוך נקבה ותעלה אל בריכת מים קסומה בגודל של כשמונה על ארבעה מטר בערך. עומק המים הינו כמטר וחצי. מסביב לבריכה בוסתן מקסים עם עצי תאנה, אגוז מלך, עצי שקד ועוד. מקום נפלא לבילוי של שלווה והתרגעות.
איך מגיעים: מחניון גן החיות התנ"כי פונים אל דרך עפר המסומנת בכחול, הנקראת "דרך נדב", לאחר החנייה יש לטפס כשתי דקות אל עבר הבריכה.

חוף מצוקי דרגות בים המלח

חוף מצוקי דרגות הוא לא סתם עוד חוף מחופי ים המלח. בחוף המקסים צמחיית קנים ועצי אשל שתצל עליכם ותגן מעט מפני החום המאיים. מה שמאפשר את הישרדות והתפתחות הצמחייה במקום הן נביעות מים קטנות הפזורות לאורך החוף ממש בסמוך למי ים המלח. בחלק מן הנביעות ניתן לשכשך וליהנות ממתיקות המים ומקרירותם. ניתן להישאר לישון בחוף וליהנות משקיעה וזריחה אל מול הרי אדום אשר קולטים את צבעי השקיעה במלוא עוזם.
איך מגיעים: יורדים סמוך אל החוף, מעט דרומית למחסום הצבאי שבפניה לכיוון כפר הנופש מצוקי דרגות.

 

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים