מול השמש: טיולי זריחה ושקיעה

שעות הזריחה והשקיעה הן השעות היפות של הטבע, ולמען האמת גם הנוחות ביותר מבחינת מזג האוויר. יש משהו קסום בשעות האלה שבהם השמיים מאדימים או מתבהרים וברקע הנוף נראה כמתמזג ביצירת הבריאה. היכן הכי כדאי להיות בשעות הכי שוות של הטבע?

writer
רון שגב פינקלמן תאריך פרסום: 16/08/2012

שעות הזריחה והשקיעה הן השעות היפות של הטבע, ולמען האמת גם הנוחות ביותר מבחינת מזג האוויר. יש משהו קסום בשעות האלה שבהם השמיים מאדימים או לחלופין מתבהרים וברקע הנוף נראה כמתמזג ביצירת הבריאה. היכן הכי כדאי להיות בשעות הכי שוות של הטבע? לפניכם חמש המלצות חמות.

מצדה

מדבר יהודה הוא אזור מטיילים מוכר וידוע לכל, רבים עורכים בו טיולים רגליים ו/או טיולי ג'יפים. ובכל זאת מצאנו לנכון לציין את מצדה כמקום מקסים במיוחד לצפות בו בזריחה. מצדה נמצאת בצוק מבודד, בעל מדרונות תלולים, המשקיף על הרי אדום וים המלח. יש מספר דרכים להגיע אל המצודה. אנחנו בחרנו להציג את המסלול הנוח והארוך יותר והוא מסלול שביל הנחש. דרך הנחש מתחילה מן הצד המזרחי של מצדה ברחבת החנייה. כשעה לפני הזריחה, נפתח השער כדי לאפשר למטיילים לצפות בה. העלייה בשביל אורכת כ 50 דק' ובסופה מראה עוצר נשימה של שקיעה שצובעת את המים בצבעים, מנצנצת על פני ים המלח וצובעת את המדבר בשלל גווני האדום. אחרי הצפייה המרגשת ולגימת כוס קפה/תה, מומלץ לסייר בארמונות הגדולים והקטנים ובבתי המרחץ של בית משפחת רודוס שבאתר.

לחיזוק האהבה

יפו

חברו שקיעה בים, תוסיפו מבנים עתיקים וקבלו את התמונה המרהיבה של יפו בלילות ... שעת הדמדומים של אחר הצהריים היא השעה האידיאלית להגיע ליפו. הצטיידו בשתייה וארוחת ערב קלה (אפשר להכין תיק פיקניק מפנק) והתמקמו בגן הפסגה שבעיר לתצפית על העיר תל אביב ואל הים ובקרו בחמאם העתיק של יפו. המשיכו בשיטוט ובסיור בסמטאות העיר העתיקה, כדאי להתחיל בכיכר השעון שהוקם לכבוד הסולטן התורכי ב 1906 ולהמשיך מערבה לכיכר קדומים לכנסיית סנט פטרוס ולקראת השקיעה, בשעה 19.00 לערך תתפנקו לכם בפיקניק בין ערביים (מומלץ להצטייד גם ביין טוב) אל מול השקיעה המהממת שבנמל, בין עשרות הסירות והדייגים. אפשר לצפות בשקיעה החלומית גם מן המסעדות הטובות שממוקמות בעיר העתיקה וליהנות מאווירה מיוחדת.

שקיעה מול הים (מיכאל אופנגנדן)

ירושלים

ירושלים של זהב, תמיד יפה ומעניינת ויש בה הרבה מה לראות. את הטיול לירושלים אפשר להתחיל בבוקר ולסיים בשקיעה שבין חומותיה ואפשר גם להגיע בשעת בין ערביים ולטייל בין חומותיה ולצפות בשקיעה היפה ובאורות הלילה שתופסים את מקומה של השמש. כדאי להתמקם באזור העיר העתיקה, לצפות בחומת העיר ובמגדל דוד, לבקר במרפסות תצפית על הכותל, לטייל בסמטאות הרובע היהודי, ליהנות מתצפית על משכנות שאננים ובריכת הסולטאן ובעיקר לספוג את האווירה המיוחדת.

עמק החולה

הזריחה באגמון החולה היא לא אדומה אלא צהובה ולמרות זאת כשהיא בוקעת מבעד להרים, היא צבעונית ויפה, תוסיפו לכך את האוויר הנעים והאווירה הנכונה ותקבלו עוד זריחה קסומה. את טיול הזריחה אפשר לעשות בעזרת רכיבה על אופניים לאורך מסלול מובנה, בטרקטורונים וכמובן גם ברגל. הערך המוסף של המקום היפה הזה הוא העופות שמבקרים בעונת השונות בדרכם מאירופה לאפריקה ובחזרה, ובהם שקנאים, עגורים, חסידות, קורמורנים ועוד יותר מ200 זנים של עופות. עולם הצומח גם הוא ענף כאן ואפשר למצוא בו צמחי מים נדירים כדוגמת גומא הפפירוס ונימפאה לבנה. בשמורה המקסימה שבילי הליכה, אתרי תצפיות ציפורים ואפילו גשרים צפים מעל הביצה.

יער שוויץ

אוי כנרת שלי, כמה ס"מ מעל הקו, כמה ס"מ מתחת לקו, בכל מקרה היא נשארת יפה וקסומה והשקיעה והזריחה בה היא יפיפייה. אפשר להגיע לכנרת מכיוונים שונים ומכל מקום היא תיראה נהדרת אך אנו ממליצים לנסות להביט בה דרך יער שוויץ, ששוכן דרומית לטבריה ודרך נוף שמשקיף על הכנרת, בדרך מצפורים לנופי הגולן, הרי הגליל וטבריה. ביער דרכים למעבר רכב, מתחמי פיקניק ומתקני שעשועים. את הטיול מומלץ להתחיל בכביש המוביל מאכסניית פורייה אל היער, שם תפגשו במרפסת תצפית עם נוף יפה. משם ממשיך שביל הליכה, במקביל יש דרך רכב, בסוף השביל מצפור דו מפלסי עם ספסלים, גם מכאן ניתן לצפות בנוף היפה ובזריחה/השקיעה. מי שימשיך צפונה יפגוש גם במצפור תלת כיווני, כאשר כל מרפסת בו מתצפתת על חלקים שונים של היער ושל לאתר הבית

אולי יעניין אתכם גם

מדורים